Hlavní navigace

soja

Evropa dává GMO a moderní zemědělské technologie do klatby

Plochy GMO se ve světě dále rozšiřují, a to i přes snahy odpůrců geneticky modifikovaných organismů. Evropa se novým technologiím v zemědělství stále brání. Tato pozice je ale dlouhodobě neudržitelná.

Doba čtení: 3 minuty

Tempeh – javánské maso

Tempeh je v oblasti Indonésie tradičním pokrmem Javánců, etnické skupiny žijící na Jávě, největším ostrově Indonésie. Na tamních tržištích můžete běžně zakoupit tempeh natural balený v banánovníkových listech.

10. 6. 2018 0:00
Doba čtení: 3 minuty

Jak si objednat tu nejzdravější čínu

K čínské kuchyni se váže řada mýtů, ale také mnoho fakt, která byla vědou potvrzena. Jedním z nich je přemíra soli ve většině pokrmů, které si v „číně“ objednáme, když chceme rychle zahnat hlad. Ale stačí pár drobných změn v objednávce a můžeme vše sami napravit.

16. 4. 2018 0:00
Doba čtení: 7 minut

Smí se výrobek bez masa jmenovat párek?

Jako maso by měly být označovány jen výrobky živočišného původu. Párek ze sóji není párek a cizrnový burger není burger.

Doba čtení: 3 minuty

Sója je lepší kvašená. Zkuste tempeh, natto nebo miso

Pokud chcete zařadit do svého jídelníčku sóju, vězte, že vyšší nutriční hodnotu mají produkty, které prošly fermentací. Tempeh, sufu, miso nebo natto jsou potraviny z kvašených sójových bobů.

Doba čtení: 3 minuty

Proč jíst sóju?

Proč jíst sóju? Protože její bílkovina je optimálně zužitkovatelná, zejména u osob s nízkou tvorbou žaludečních šťáv, neobsahuje cholesterol, ale má v sobě vitamíny skupiny B, zejména B6, B2 a prospěšnou kyselinu listovou.

Doba čtení: 2 minuty

Sóju není třeba démonizovat, ale rizika představuje

Sóju a výrobky z ní v minulosti propagovali zejména vegetariáni coby náhražku masa. Spotřebitelům bylo a je doporučováno také sójové mléko, potravinové doplňky na bázi sóji nebo sojový chléb či jogurty. Častá konzumace produktů ze sóji přitom může mít negativní vliv na děti i dospělé.

Doba čtení: 3 minuty

Sója a rakovina

Sója zaznamenává v poslední době vrcholy i pády. Ještě před pár lety módní potravina se dnes netěší zrovna dobré pověsti. Za co mohou i nemohou v ní obsažené fytoestrogeny?

23. 5. 2016 0:00
Doba čtení: 3 minuty

Sója – snad nejvíce prozkoumaný alergen

Sójové boby příliš významným alergenem nejsou. Opravdu hodně záleží na způsobu zpracování. Fermentací sóji lze snížit pravděpodobnost vzniku alergické reakce až o 99 procent.

10. 4. 2015 9:40
Doba čtení: 4 minuty

Sója: pohroma pro přírodu, přijatelná pro člověka

Sója je mimo jiné úžasným zdrojem bílkovin, obsahuje 14× více bílkovin než drůbeží maso. Současně je významným alergenem. Podobných pro a proti najdeme v případě sóji mnohem víc.

Doba čtení: 4 minuty

Čekanka, chřest, špenát: dietní zelenina ve vašem jídelníčku

K rozumnému hubnutí patří zelenina. Při dietě je doporučeno zvýšit konzumaci vhodných druhů, naopak by se měl na čas snížit příjem ovoce.

Doba čtení: 4 minuty

S kyselinou chlorovodíkovou k lepším sójovým omáčkám

Sójová omáčka se dle tradice vyrábí čistě přírodní cestou. Jenže takových je v obchodech poskrovnu, většina z nich se totiž vyrábí vařením sójového šrotu v kyselině chlorovodíkové.

Doba čtení: 5 minut

Bylinky, nebo hormony - co pomůže v menopauze?

Vaše letitá družka menstruace na váš již nemá tolik času. Přichází nová návštěvnice zvaná menopauza, která se vám cpe do dveří, aniž byste ji čekaly. Co jí nabídnout?

Doba čtení: 4 minuty

Luštěniny: dobrý důvod k namáčení

Luštěniny jíme míň a míň. A je to škoda. Vedle mnoha pozitiv mají snad jediné negativum. Ale proč myslíte, že je už naši předci namáčeli?

Doba čtení: 5 minut

Vegetariánům maso rozhodně nechybí. Mají jiné pochoutky

Sójové maso už díkybohu není jedinou alternativou pro vegetariány. Menu je naopak neskutečně pestré, jen to mnoho lidí neví. Seznamte se: klaso, tempeh, šmakoun, tofu, seitan, robi…

5. 10. 2012 0:00
Doba čtení: 4 minuty

Hledejte spojení "čerstvé máslo", vyhnete se mraženému výrobku

Po vajíčkách berou vědci na milost i máslo – škodí méně než nekvalitní rostlinné tuky. Ale klíčová je ona kvalita. Máslo, které hibernovalo v mrazáku, rychleji podléhá zkáze a žlukne.

Doba čtení: 4 minuty

Je sója opravdu tak zdravá potravina?

Po letech, co jsme si zvykli na to, že sóju běžně najdeme nejen v obchodech se zdravou výživou, ale prakticky všude, se objevují zprávy, že možná až tak zdravá není. Jak to tedy je?

Doba čtení: 3 minuty