Hlavní navigace

sacharidy

Cukr – správná volba, nebo skrytá hrozba?

O cukru slýcháme v dnešní době spíše samá negativa. Odstranit veškerý cukr z jídelníčku dospělých a dětí přesto není nutné. Jak s ním zacházet, aby vám neškodil?

Doba čtení: 5 minut

Fruktóza: stejně negativní jako jiné cukry

Jak máme vnímat fruktózu? Jedná se o náhradní sladidlo pro diabetiky, představuje podstatnou složku často vychvalovaného medu. Nové články v recenzovaných časopisech ukazují její špatné vlastnosti.

Doba čtení: 5 minut

Přílohy se škrobem vyvolávají falešný pocit bezpečí

Přílohy k jídlu chtějí rozumné zacházení, chyba je velké množství i jejich úplné vynechávání, obsahují důležité látky. Škrtnutí příloh v dietě vede navíc k jojo efektu.

Doba čtení: 6 minut

Tekuté kalorie do školní tašky nepřidávejte

Vymýšlíme zdravé svačiny, vykrajujeme ze sýra postavičky a z okurky kytičky, jen aby dítko ve škole mělo větší chuť zdravě jíst. Stejně velký zájem bychom ale měli věnovat i jeho pití.

Doba čtení: 3 minuty

10 mýtů o tloustnutí: Konzumace cukrů škodí

Ukazuje se, že současný frontální útok na cukry, respektive sacharidy, je minimálně sporný. „Naším největším problémem není cukr,“ říká dietolog.

Doba čtení: 4 minuty

S „falešnou sladkostí“ si neumíme poradit

Náhradní sladidla vzbuzují řadu diskuzí. Jsou škodlivá? Mohou nám pomoci zhubnout? Máme je konzumovat? V poslední době stále sílí hlasy, které vystupují zásadně proti nim. Co říkají?

Doba čtení: 6 minut

Sladká zrada: cukry schované v údajích o sacharidech

Sacharidy a cukry nejsou to samé. Úskalí sacharidů spočívá v tom, že různé druhy mají odlišný vliv na naše zdraví i váhu. „Tloustnoucí“ cukry jsou schované i tam, kde byste je nečekali.

Doba čtení: 3 minuty

Džus má stejně cukru jako Coca-Cola, rozdíl je jinde

Více než polovina lidí se chce orientovat v tom, co jí, ale neví, co na etiketách vlastně hledat. Jak číst obaly potravin? Energetický obsah a ani složení nemusí být stěžejní údaj.

Doba čtení: 5 minut

Jeden energy drink jsou dva hrnky kafe

Energetické nápoje jsou jen jinou, možná atraktivnější formou příjmu kofeinu a cukrů než tradiční káva. Energy drinky jsou dobré k rychlému nabuzení, ale taky rychlé obezitě.

Doba čtení: 5 minut

Epilepsii léčí „tučná“ dieta

Mluvit o epilepsii v jednotném čísle není podle lékařů na místě, epilepsií je totiž stejně jako jejich příčin mnoho. Pacienti, kteří jsou rezistentní vůči lékům, mají nyní novou šanci.

30. 11. 2012 0:00
Doba čtení: 4 minuty

Bez sacharidů si ani neškrtneme

Zelenina a ovoce nehraje v našich jídelníčcích prim. Vyřazujeme přílohy v honbě za lepší postavou, ale na druhou stranu si neodpíráme bagety a hambáče. Co na to Iva Málková ze STOBu?

Doba čtení: 5 minut

Nápisy na potravinách: Cukry a sacharidy nejsou totéž

Pokud sledujete obaly potravin, všimli jste si údajů typu: 100 gramů výrobku obsahuje 30 gramů sacharidů, z toho 8 gramů cukru. Rozdíl mezi tzv. pomalými a rychlými cukry je přitom značný.

Doba čtení: 5 minut

Srdce v ohrožení: Čtveřice hříchů ohrožující naši pumpu

Ať jsme mladí nebo staří, hřešíme všichni. Někomu z toho pneumatika kolem pasu naroste, druhému ruce zežloutnou. Odhalíme nejčastější hříchy, které ohrožují naše srdce.

26. 9. 2012 10:00
Doba čtení: 4 minuty

Kdo pije, tomu to pálí

Nedostatek tekutin způsobuje přehřátí organismu, špatnou pokožku, nesprávně fungující ledviny a oslabení krátkodobé paměti. Jak se naučit pravidelně pít, když nám to moc nejde?

20. 9. 2012 10:00
Doba čtení: 7 minut

První zdravý fastfood není o nic lepší než McDonald´s

Navštívili jsme dva pražské fastfoody, Famagustu, který se honosí podtitulem „zdravý“ , a klasiku McDonald´s. Rozebrali jsme čtyři wrapy a zjistili, čím se od sebe liší. Moc toho není.

Doba čtení: 6 minut

Jsou sacharidy zabijákem zdraví?

Řekneme-li, že bůček je zdravější než pohanka a že kvůli tzv. racionální výživě rostou mužům prsa, budete si možná ťukat na čelo. Přesto má tento pohled na výživu čím dál víc příznivců.

Doba čtení: 9 minut