Hlavní navigace

pitný režim

Potraviny proti jarní únavě

Zatočte s jarní únavou – načerpejte energii ze správných potravin.

Susan Bowermanová

21. 3. 2018 8:00
Doba čtení: 3 minuty

Proč není 2,5 litru tekutin denně nesmysl

Člověk by měl denně vypít 2,5 litru tekutin, při horkém počasí až o litr více. Je možné se ale i „přepít”, je proto třeba příjem tekutin hlídat. S dodržováním režimu mají největší problém senioři. Další skupinou, co „nestíhá pít“, jsou pracovně vytížení lidé.

Lenka Krbcová

15. 2. 2018 0:00
Doba čtení: 6 minut

Voda pomáhá zahnat chřipku

Voda je jeden z nejlevnějších přírodních prostředků, které jsou mimo jiné účinnými pomocníky proti chřipce a nachlazení. Pitný režim pomáhá udržovat sliznice – sloužící jako první linie obrany proti nečistotám a bakteriím – vlhké a tím napomáhá posílení imunity.

Lenka Krbcová

19. 12. 2016 0:00
Doba čtení: 5 minut

Podzimní únavu a stres spláchněte minerálkou

A je to tu zase, za okny zima a pošmourno, slunce schováno za mraky a na nás padají podzimní chmury a únava. Není to nic výjimečného a dá se s tím pracovat.

Kateřina Čepelíková

11. 11. 2016 0:00
Doba čtení: 4 minuty

Vím, co se učíš, ale netuším, co piješ

Ptali jste se někdy svých dětí, jakou nabídku nápojů mají ve škole k obědu? Máte představu, zda lahvičku, kterou si ráno bere do aktovky, vypije postupně, naráz, nebo téměř netknutý obsah doma vylije? Víte, co a jak vaše dítě vlastně pije?

Lenka Krbcová

27. 9. 2016 0:00
Doba čtení: 7 minut

Nejlepší nápoj po sportu? Nealko pivo, říká Petr Havlíček

Aby nám při pohybu nebylo ouvej, je dobré vědět, jak se stravovat i pít. Radili jsme se s Petrem Havlíčkem, který doporučil vhodné nápoje před, během i po sportovní aktivitě.

Kateřina Čepelíková

29. 8. 2016 0:00
Doba čtení: 3 minuty

Jak pít při sportu

Během hodiny středně náročného sportování vypotíte až dva litry. Tělo přitom ztrácí vodu ještě předtím, než sportovec pocítí žízeň.

Redakce

18. 8. 2016 13:19
Doba čtení: 4 minuty

Nehrozí vám dehydratace?

Pitný režim je důležitý, slyšíme to ze všech stran, ale víme proč? Víme, co máme pít či jíst, abychom svému tělu dodali přesně to, co v horku potřebuje?

Kateřina Čepelíková

9. 8. 2016 0:00
Doba čtení: 5 minut

Nejhorší je, když děti nepijí ráno

Pitný režim stále podceňujeme. Myslíme si, že když nepijeme dopoledne, že to pak večer doženeme. Nedoženeme. Ukázal to zcela nový průzkum pitného režimu dětí. Ty, které ráno nepijí, jsou dehydrované.

Kateřina Čepelíková

4. 7. 2016 0:00
Doba čtení: 5 minut

Studené nápoje nás v létě neochladí

Pít studené pro ochlazení těla i mysli? „Je to, jako kdybyste do moře nalili sklenici studené vody a mysleli si, že se ochladí,“ říká lékař Petr Tláskal.

Kateřina Čepelíková

20. 6. 2016 10:00
Doba čtení: 2 minuty

Konec dohadů: pijte podle toho, kolik vážíte

Někdo říká, že ideální je vypít čtyři litry tekutin denně, druhý zas tvrdí, že se má pít pravidelně sklenka vody. Kdo se v tom má vyznat? Co, kolik a proč pít nám proto osvětlí lékařka.

Kateřina Čepelíková

16. 6. 2016 0:00
Doba čtení: 4 minuty

Stačí vynechat jen sladké limonády a zhubnu. Nesmysl!

Také už jste to jistě slyšeli: nahradím-li neslazeným nápojem ten sladký, zhubnu. To však neplatí absolutně, pokud začnete jen jinak pít, nic moc se na vaší váze nezmění.

Kateřina Čepelíková

1. 6. 2016 11:18
Doba čtení: 2 minuty

Všechny velké objemy sladkých nápojů jsou škodlivé

Profesor Vladimír Teplan je specialista v oboru nefrologie, tedy „machr přes ledviny“. Usiluje o to, aby lidem ledviny správně fungovaly a aby nekončili předčasně na dialýzách a transplantacích.

Lenka Krbcová

3. 11. 2015 0:00
Doba čtení: 7 minut

Čím tmavší alkohol, tím těžší kocovina

Tipy proti kocovině jako „vyprošťovák“ nebo „dvojitý turek“ nebohé namáhané tělo ještě více oslabují. Jak se účinně bránit kocovině? Střídmostí i dobrým výběrem nápoje.

Tereza Víchová

24. 7. 2015 0:00
Doba čtení: 5 minut

V horku pijte, i když necítíte žízeň

Ministerstvo zdravotnictví doporučuje: V současných vedrech pijte minimálně dva až tři litry tekutin denně!

Redakce

7. 7. 2015 11:06
Doba čtení: 4 minuty

Děti pijí kávu a energy drinky, přitom stačí voda a minerálky

Člověku se ani nechce věřit, že už děti základní školou povinné pijí kávu a energetické nápoje. Zcela nevhodné nápoje by přitom dle doporučení měly nahradit obyčejnou či minerální vodou.

Kateřina Čepelíková

15. 4. 2015 0:00
Doba čtení: 4 minuty

Žízeň není jediný důvod, proč pít

Pitný režim je skloňován již několik let. Když jedete na dovolenou, každý vám řekne, abyste hodně pili. Když vás bolí hlava, málo pijete. Když potřebujete relaxovat, měli byste se pořádně napít… Pitný režim je otravný. Ale velice důležitý.

Kristina Vacková

27. 2. 2015 0:00
Doba čtení: 6 minut

Dřív než začnete sportovat, musíte se napít

Voda funguje jako základní chladicí směs, takže tak jako v autě, když mu vyteče voda z chladiče, tak se i naše tělo při zátěži přehřeje a necítíme se bez tekutin dobře. Co, kdy a kolik toho máme vypít při sportu?

Kateřina Čepelíková

3. 11. 2014 0:00
Doba čtení: 4 minuty

Tekuté kalorie do školní tašky nepřidávejte

Vymýšlíme zdravé svačiny, vykrajujeme ze sýra postavičky a z okurky kytičky, jen aby dítko ve škole mělo větší chuť zdravě jíst. Stejně velký zájem bychom ale měli věnovat i jeho pití.

Kateřina Čepelíková

5. 9. 2014 0:00
Doba čtení: 3 minuty

Nesmysly o pitném režimu aneb odborníci z posilovny

Samozvaní odborníci z posiloven doporučují nesmysly, lidé se pod vlivem reklamy nutí do pití litrů vody. Takže znova: Přísun tekutin do organismu neobstarávají jen nápoje.

Petr Havel

7. 7. 2014 0:00
Doba čtení: 4 minuty

V letních drincích letí chřest i nakouřený heřmánek

V letních měsících si více než kdy jindy dopřáváme osvěžení v podobě míchaných nápojů. A nemusí to být dokola jen mojito a beton, zkuste míchat bylinky s rebarborou, houbami i chřestem.

Kateřina Čepelíková

20. 6. 2014 0:00
Doba čtení: 5 minut

Voda dětem moc chutná, ale hlavně ta sladká

Nový průzkum ukázal, jak málo a špatně naše děti pijí. Jen deset procet z dotázaných dětí vypije dva litry tekutin denně. Chutnají jim zejména kolové a slazené nápoje, vodu skoro neznají.

Kateřina Čepelíková

10. 6. 2014 11:30
Doba čtení: 2 minuty

10 mýtů o tloustnutí: Kofein způsobuje dehydrataci

Pro ty, kdo usilují o redukci hmotnosti, je zvlášť důležité dodržovat pitný režim a vyhnout se dehydrataci. Lidé si často myslí, že ji způsobují kofeinové nápoje, káva, čaj nebo limonády.

Lenka Krbcová

12. 2. 2014 0:00
Doba čtení: 3 minuty

Doporučení ohledně pitného režimu jsou přežitek

Nevypijete dva litry vody denně, coby kardiak si neodpustíte kávu a před sportovním výkonem saháte po energy drinku? Nevadí, mnohá doporučení a zákazy týkající se pití neplatí.

Kateřina Čepelíková

9. 10. 2013 0:00
Doba čtení: 5 minut

První česká limotéka nabízí 150 druhů limonád

První česká Limotéka otevře své brány už 2. října. Nabídne nepřeberné množství retro limonád, zahraničních limonád, ale i ovocných a hroznových moštů.

Kateřina Čepelíková

1. 10. 2013 10:28
Doba čtení: 1 minuta

Trik pro snadný odběr krve? Pouze jediný

Pijte. Hodně pijte. Taková je v podstatě jediná rada pro ty, kterým nejde příliš dobře nebo skoro vůbec odebrat krev, ať už kvůli nějakému vyšetření nebo proto, že by ji chtěli darovat.

Anna Příhodová

8. 1. 2013 0:00
Doba čtení: 3 minuty

Během fyzické aktivity jezte, radí profesionálka

Cyklistická závodnice Katarína Hranaiová o zdravé výživě v kombinaci s rekreačním sportem. Postřehy sportovkyně, pro kterou je kvalitní stravování nedílnou součástí dobrého výkonu.

Katarína Hranaiová

26. 12. 2012 0:00
Doba čtení: 4 minuty

Na trhu jsou dvě novinky k zahnání žízně

Pít se musí, o tom žádná. Ale co když už jsme těch zakonzervovaných a sladily podpořených lahviček přesyceni? Našli jsme na trhu dvě novinky, které vzešly z lůna přírody. Podívejte se.

Kateřina Čepelíková

16. 11. 2012 10:00
Doba čtení: 3 minuty

Kdo pije, tomu to pálí

Nedostatek tekutin způsobuje přehřátí organismu, špatnou pokožku, nesprávně fungující ledviny a oslabení krátkodobé paměti. Jak se naučit pravidelně pít, když nám to moc nejde?

Redakce

20. 9. 2012 10:00
Doba čtení: 7 minut

Není radno pít víc, než je doporučováno

Ze všech stran slýcháme, jak důležité je zavodňovat organismus, ale všeho s mírou. Nadměrný přísun tekutin může potrápit jak ledviny, tak srdce.

Redakce

1. 8. 2012 10:00
Doba čtení: 3 minuty