Všechny galerie Zpět

Fotogalerie: Sportovní výživa

Odměňujte se: Sportovci se mohou a mají „odměnit“, dát si, na co mají chuť, třeba dort. Funguje to dobře na psychiku. Problém je, když se odměňují každý druhý den a i když vlastně není za co.  Více v článkuDepositphotos.com
  • Odměňujte se

    Odměňujte se

    Sportovci se mohou a mají „odměnit“, dát si, na co mají chuť, třeba dort. Funguje to dobře na psychiku. Problém je, když se odměňují každý druhý den a i když vlastně není za co.

    Autor: Depositphotos.com

  • Aby kofein fungoval

    Aby kofein fungoval

    Kofein má psychostimulační účinky. Funguje ale jenom tehdy, když máte dostatečnou dávku a dostatečnou abstinenci. Porci kofeinu musí předcházet týdenní kofeinový půst. Může být rizikový.

    Autor: Depositphotos.com

  • Cola je špatně

    Cola je špatně

    Cola je dle prof. Vítka nevhodná, stejně jako všechny nápoje sycené oxidem uhličitým. Sportovci ji někdy pijí kvůli kofeinu či sacharidům. Působí však močopudně, rozpíná žaludek a paradoxně také dehydratuje. (Na snímku připravené kelímky na občerstvení pro maratonce v Bělehradě.)

    Autor: Depositphotos.com

  • Cola se solí?

    Cola se solí?

    Sůl je jenom chlorid sodný. Sportovci ji někdy dávají do coly, aby z ní rychleji vyprchaly bublinky. Sůl, resp. sodík, běžně není třeba přidávat do běžné výživy.

    Autor: Depositphotos.com

  • Vápník, hořčík, draslík

    Vápník, hořčík, draslík

    V běžné výživě bychom se měli zaměřovat zejména na tyto tři minerály. Kvalitním iontovým nápojem navíc pokrývají celé spektrum iontů (včetně sodných), hodí se tedy výtečně pro krytí jejich ztrát pocením při intenzivní svalové činnosti.

    Autor: Depositphotos.com

  • Banán se solí? Stačí banán

    Banán se solí? Stačí banán

    Často doporučovaný tip například po maratonech je dle prof. Vítka v podstatě mýtus. Sůl křeče nevyřeší. Banán je bohatý zdroj draslíku, takže si ho dejte klidně samotný. Sůl není doporučována ani při extrémně dlouhých závodech typu ironman.

    Autor: Depositphotos.com

  • Umělá sladidla ve sportu nemají co dělat

    Umělá sladidla ve sportu nemají co dělat

    Buď cukr přijímáte, protože je v dané situaci užitečný, nebo prostě nesladíte. Pro sportovce nemají náhradní sladidla žádný smysl, navíc ošálí mozek.

    Autor: Depositphotos.com

  • Prof. Libor Vítek

    Prof. Libor Vítek

    Stará se jak o vrcholové, tak „hobby“ sportovce. „Sportovní výživa u nás se sice zlepšuje, ale stále ještě je to Popelka,“ říká profesor Libor Vítek.

    Autor: Archív Libora Vítka

  • Prof. Libor Vítek

    Prof. Libor Vítek

    V centru Gatorade, která na konferenci Americké společnosti sportovní medicíny v Denveru prezentovala program pitného režimu přesně na míru disciplíně a konkrétním sportovcům

    Autor: Archív Libora Vítka

  • Sportovní výživa

    Sportovní výživa

    V USA jej již využívají například špičkové týmy amerického fotbalu, v Evropě pak zatím jako první slavný fotbalový tým FC Barcelona

    Autor: Gatorade

  • Sportovní výživa

    Sportovní výživa

    „Vše mají detailně zpracováno a změřeno. Zjistí například, jakým způsobem se daný člověk potí, jaké má odpady iontů a minerálů v potu. Před tréninkem a po něm ho přeměří a zváží na speciální váze a namíchají mu pokaždé iontový nápoj přesně na míru daného člověka a daného stavu,“ říká prof. Vítek

    Autor: Archív Libora Vítka

  • Sportovní výživa

    Sportovní výživa

    Podle odborníka je nutné znát důkladně konkrétní sport i konkrétního člověka-sportovce k nastavení optimálního režimu – pro výživu i pro tréninky. „Každý sport je specifický, je třeba proniknout do tajů dané disciplíny. Je třeba také vědět, jak daný člověk reaguje, jak je uzpůsobený. Je to směr, kterým se sportovní výživa a medicína zřejmě bude do budoucna ubírat.“

    Autor: Archív Libora Vítka