Hlavní navigace

Tyto weby jsou rizikové, tady přípravky na hubnutí a lepší erekci nekupujte

1. 2. 2017

Sdílet

 Autor: depositphotos.com
Státní zemědělská a potravinářská inspekce zveřejnila seznam webů, kterým je lepší se vyhnout. Slibují zázraky, ale inspekce je vyhodnotila jako rizikové.

Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI) je od srpna 2015 pověřena i kontrolou reklamy na potraviny, a to zejména v tisku, na internetu, v letácích či v obchodech. (Kompetence ke kontrole se netýká reklamy v televizi a rozhlase). Loni se tak potravináři nezastavili, kromě zavírání nelegálních skladů masa v SAPĚ, odhalení jahodové konzervy prolezlé plísní a nebezpečných jater v Penny si posvítili i na segment prodeje doplňků stravy, prodávaných zejména na internetu.

Mezi nejčastější porušení patřilo uvádění zavádějících informací a použití nepovolených zdravotních, případně i léčebných tvrzení.

Používat lze pouze schválená zdravotní tvrzení dle Evropského nařízení a dále zdravotní tvrzení, jejichž posouzení nebylo dosud dokončeno. Seznamy schválených i dosud neposouzených tvrzení lze najít v registru Evropské komise. Používání tzv. léčebných tvrzení je právními předpisy u potravin (včetně doplňků stravy) zcela zakázáno, protože žádné potravině nelze připisovat vlastnosti léčby – to je vyhrazeno pouze léčivům.

Kompletní seznam visí na webu SZPI

Informace o nevyhovujících, zavádějících nebo nepovolených tvrzeních na e-shopech provozovaných mimo území EU umístila SZPI na svůj web, aby tak alespoň snížila dopad protiprávního jednání na spotřebitele. Najdete zde celou řadu výrobků, které se tváří zcela neodolatelně a které slibují málem zázraky. Jde nejčastěji o přípravky na hubnutí, na podporu erekce, na zvětšení prsou či ideální pro sportovce. Které stránky a výrobky by vám inspektoři nedoporučili? Podívejte se na Seznam rizikových webových stránek a výrobků.

Zdroj: SZPI

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Všeobecné dotazy, připomínky a tipy směřujte na adresu redakce@vitalia.cz.

Tiskové zprávy zasílejte na e-mail press@vitalia.cz.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).