Hlavní navigace

Scan&Go: Zahrajte si v Globusu na pokladní

Sdílet

 Autor: Globus
V Globusu už nemusíte stát v dlouhých frontách, stačí si u vstupu vzít skener a veškeré zboží si před vložením do vozíku naskenovat. Jak přesně funguje služba Scan&Go? Proč se vyplatí ji využívat?

Před třemi lety spustil hypermarket Globus v Praze Čakovicích systém Scan&Go, kdy si zákazník sám skenuje zboží, které následně vkládá do vozíku. Hrajete si vlastně na pokladní a údajně tím šetříte čas, který vaši kolegové bez skeneru tráví při vykládce zboží na pokladní pás a následném skládání zboží zpět do vozíku. Služba se osvědčila, neboť byl loni skenery vybaven i hypermarket v Praze na Zličíně a v Brně. „Nyní máme skenery už ve čtrnácti hypermarketech a v tomto měsíci završíme celkové pokrytí ve všech patnácti hypermarketech po celé České republice. Naším cílem bylo stihnout vánoční sezonu a zpříjemnit tak našim zákazníkům touto pohodlnou službou hektické období nákupů,“ říká Pavla Hobíková, tisková mluvčí Globusu. Co všechno tento systém umí?

Bez klubové karty skener nemůžete používat

Vstoupíte do prodejny, načtete svou klubovou kartu Globus u terminálu, jež se nachází u vchodu do prodejny, a vezmete si skener, který se pro vás rozsvítí. Všechno zboží si před vložením do vozíku naskenujete (zamíříte skener na čárový kód výrobku a stisknete tlačítko). Zboží bez čárových kódů (pečivo, ovoce, zelenina, masné výrobky) nese vždy dodatečné označení, které naskenujete. Celý nákup vidíte pěkně položku po položce na skeneru. Pokud jste si nákup některého produktu rozmysleli, jednoduše jej ze seznamu odmažete tlačítkem minus. „Zákazníci službu přijali velmi dobře a oblíbili si ji ve velkém. Vnímají výhody, které jim Scan&Go nabízí. V každém hypermarketu, kde je již v běhu, ji využívají lidé 25 000krát za měsíc, což je o třetinu více, než tomu bylo například v loňském roce,“ vyzdvihuje vzrůstající zájem zákazníků o Scan&Go Pavla Hobíková. Za výhodu lze považovat i fakt, že si zboží můžete rovnou skládat do vlastních tašek, odpadá tak další manipulace se zbožím.

Kontrola? Pouze namátková

To, zda jste si nějakou položku nezapomněli načíst, se může a nemusí zjistit. Funguje zde totiž namátková kontrola. „Naši zaměstnanci, kteří mají na starosti podporu zákazníka v platební zóně, provádějí náhodné kontroly. Na základě dosavadních zkušeností je chybovost opravdu zanedbatelná,“ zaznívá od tiskové mluvčí. Jaké výrobky či potraviny si zákazníci „zapomenou“, nebo skutečně zapomenou naskenovat, o tom si Globus údajně evidenci nevede. K zákazníkovi přistupují jako k tomu poctivému, který jen není zvyklý službu využívat. Jde prý podle nich jen o chvilkovou nepozornost. Toho, že by vás někdo z krádeže obviňoval, protože jste si něco skutečně jen zapomněli naskenovat, se tedy obávat nemusíte.

A v čem je systém Scan&Go průlomový? Jde prý o úsporu času, který nákupu věnujete. „Většina času se ušetří tím, že odpadá vykládání zboží na pokladní pás a u pokladny se nemusí znovu načítat jednotlivé položky nákupu. Zákazník bere zboží do ruky jen dvakrát, když ho dává do vozíku a současně skenuje, a pak až ho ukládá do auta. Zboží může během nákupu ukládat také přímo do tašky, čímž se ušetří ještě jeden úkon. Zde je asi největší rozdíl, kdy při klasickém způsobu nakupování vezme zákazník, společně s pokladní, každou položku do ruky celkem až pětkrát,“ říká Pavla Hobíková.

Před třemi týdny obdobnou službu spustilo v Praze v Letňanech i Tesco. Jmenuje se Scan&Shop a funguje na stejném principu, jen k jejímu využívání nepotřebujete klubovou kartu, jako je tomu v Globusu. Skutečně vlastní skenování šetří čas? Zjišťovali jsme při nákupu a brzy vám o tom napíšeme.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Redaktorka serveru Vitalia.cz se zaměřuje zejména na kvalitu potravin a kvalitu jejich prodeje. Věnuje se také zdravotní problematice.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).