Hlavní navigace

Řetězce soutěží o zákazníka. Na jaké slevy a nízké ceny výrobků lákají?

Sdílet

 Autor: Vitalia.cz
Z některých kampaní a sloganů potravinářských řetězců má člověk pocit, že napříště bude moct vyrazit do obchodu bez peněženky. S jakými marketingovými kampaněmi vyzdvihující nízkou cenu přišly nadnárodní řetězce?

Antimonopolní úřad několik týdnů prověřoval vývoj cen od roku 2018 do současnosti, a to u pěti základních potravin. Činil tak na popud ministra zemědělství, Zděnka Nekuly, který se tímto způsobem snažil dopátrat, co může za rychlý nárůst cen u pěti základních potravin – mléka, másla, vajec, mouky a kuřecího masa. Chtěl mít v ruce důkazy pro své tvrzení, že za růst cen mohou řetězce.

Protože úřad v tomto týdnu (v úterý 23. 5.) oznámil, že nezjistil porušení hospodářské soutěže, tedy ani zneužití dominantního postavení, ani náznak případných kartelových dohod, mohou si řetězce oddechnout a věnovat se například přeceňování potravin.

Galerie: Slevové kampaně řetězců

Podle premiéra Petra Fialy totiž zájem vlády a tlak ministra zemědělství vedly k tomu, že se ceny potravin v poledních dnech snižují. Řetězce ostatně poklesy cen akcentují svými kampaněmi: „Nízké ceny zaručeny“ nebo „Zacvičili jsme s cenami“, „Neporazitelné akce týdne“ a tak dále. Kdo s jakou kampaní či slevovým sloganem soutěží o zákazníka?

Co se dozvíte v článku
  1. Albert
  2. Billa
  3. Globus
  4. Kaufland
  5. Lidl
  6. Penny
  7. Tesco

Albert

Kampaň: Neporazitelné akce týdne, Trvale snižujeme ceny, Dlouhodobě zlevněné produkty

Neporazitelné akce již běží poměrně dlouhou dobu a nabízí potraviny za nejvýhodnější cenu za posledních třicet dní.

„Nízká cena má pro zákazníky rostoucí důležitost, a proto jsme představili před necelými třemi týdny novou cenovou nabídku, Trvale snižujeme ceny, která má také vlastní stránku v letáku. Do nabídky jsme zařadili základní potraviny, jako je tvrdý sýr Eidam, vejce, bílý jogurt či olej a káva, nově také smetanu a čokoládu. Jedná se o nové rozšíření nabídky trvale nízkých cen,“ říká Jiří Mareček, ředitel komunikace obchodů Albert.

Dlouhodobě zlevněné produkty již zahrnují téměř tisíc položek a zákazník je najde označené v prodejnách na cenovce a část z nich také v letácích. Kromě základních potravin jde také o chlazený a mražený sortiment či nápoje a kosmetiku.

Dalším způsobem, jak výhodně nakoupit, je věrnost a aplikace Můj Albert. V ní řetězec nově přišel s úpravou sbírání kreditů, díky níž mohou uživatelé získat zpět mnohem více za produkty, které nakupují nejraději.

Vejce za dvě koruny už nikdy nekoupíte. Cena dále poletí vzhůru Přečtěte si také:

Vejce za dvě koruny už nikdy nekoupíte. Cena dále poletí vzhůru

Billa

Kampaň: Trvale pro vás snižujeme ceny

Už v dubnu poklesly ceny především u masných výrobků Clever, Billa, Billa Bio a Vocílka. „Snížení cen se týká nejrůznějších základních potravin i nepotravinového zboží. Největší slevu v řádu desítek korun pocítí zákazníci například u BILLA Bačovy klobásy, BILLA toaletního papíru, červené čočky, javorového sirupu či sezamového oleje. Seznam zlevněného zboží budeme časem rozšiřovat. Cena u těchto produktů zůstane snížena trvale,“ uvedl pro server Vitalia.cz zástupce Billy.

Globus

Kampaň: Držíme nízkou cenu, Výhodné týdny oblíbených produktů.

Kampaň Držíme nízkou cenu srovnává několikrát týdně ceny stovek produktů s konkurencí a podle nich je snižuje. A Výhodné týdny oblíbených produktů slibují v letáku uvedené ceny známých produktů po dobu cca tří týdnů.

Zájem o slevy je dle slov tiskové mluvčí Globusu Anety Turnovské v Česku setrvalý, přičemž zákazníci slevové akce v obchodech očekávají a aktivně je vyhledávají. „V souvislosti se složitou ekonomickou situací a vysokou inflací sledujeme vyšší zájem než v minulosti. I proto spektrum slevových akcí včetně bonusových programů pro naše věrné zákazníky rozšiřujeme, abychom jim pomohli toto složité období překlenout,“ říká.

Spolu s tím průběžně posilují nabídku privátních značek. „Zárukou férových cen je také fakt, že sami v každém hypermarketu ve vlastních výrobách produkujeme potraviny hlavně ze surovin od českých dodavatelů. Například v nabídce restaurace Globus tak lze najít mnoho variant čerstvě připravených jídel s cenovkou pod 100 Kč za porci,“ upřesňuje tisková mluvčí Globusu.

Kaufland

Kampaň: 25 let nejlepší cena pro Česko, Vždy levně, Snížené ceny dlouhodobě

Kaufland sice aktuálně spustil novou reklamní kampaň, ta však souvisí s Mistrovstvím světa v hokeji a jeho dlouhodobou podporou řetězcem. Na slevy ale Kaufland nezapomíná, už na začátku tohoto roku připravil pro své zákazníky kampaň 25 let nejlepší cena pro Česko. Ta akcentuje oslavy čtvrtstoletí na českém trhu. V rámci této kampaně mají zákazníci možnost nakoupit výhodné nabídky napříč celým sortimentem.

Nakupujete podle slevových akcí?

Lidl

Kampaň: Stop inflaci

Kampaň Stop inflaci zákazníkům zaručuje dlouhodobě nižší ceny. „Naším cílem je umožnit zákazníkům, aby v současné situaci nemuseli volit mezi kvalitou a cenou. Levnější výrobky přitom nejsou vázány na žádný věrnostní program a kampaň doplňuje již zaběhlý systém akčních slev a tematických nabídek, které obměňujeme každý týden,“ říká tiskový mluvčí Lidlu Tomáš Myler.

Od začátku roku takto Lidl zlevnil více než 300 výrobků napříč sortimentem – nápoje, drogistické zboží, chlazené a mražené výrobky i základní potraviny. Jejich výběr je každý týden představován na speciální stránce letáku s výrazným logem Stop inflaci. V prodejnách jsou pak výrobky označeny speciální cenovkou.

Penny

Kampaň: Zacvičili jsme s cenami, Kroužkování

Kampaň Zacvičili jsme s cenami, do níž Penny market obsadil známou komickou dvojici Genzer-Suchánek, běží nejen na obrazovkách televizí od poloviny března a prezentuje nízké ceny v řetězci.

„Na sociálních sítích máme na kampaň řadu ohlasů, které jsou v drtivé většině pozitivní. Také na YouTube se z hlediska počtu zhlédnutí jedná o naší doposud nejúspěšnější reklamu, má již téměř 2 miliony zhlédnutí,“ říká k popularitě kampaně Tomáš Kubík, tiskový mluvčí Penny. V rámci marketingové komunikace bude řetězec pracovat s dvojicí Genzer a Suchánek i v následujících týdnech.

Vedle toho každý týden Penny představuje video s takzvaným kroužkováním. „Jedná se o online formát videí, který jsme rozjeli s paní Jiřinou Bohdalovou na komunikaci našich aktuálních akčních nabídek. Aktuálně se v rámci videí objevuje nejen Richard Genzer s Michalem Suchánkem, ale i řada dalších známých osobností, například Alice Bendová a Eva Decastelo,“ říká tiskový mluvčí.

Tesco

Kampaň: Clubcard ceny, Nízké ceny zaručeny

Projekt Clubcard ceny spustilo Tesco loni v červnu a zákazníkům přinesl už přes 68 000 výhodných nabídek. Abyste získaly „lepší cenu“, tzv. Clubcard cenu, je třeba být zaregistrovaný ve věrnostním programu Clubcard, který aktuálně využívají téměř dva miliony aktivních zákazníků. S další akcí pak Tesco přišlo v minulých dnech.

Nevěřte inzerátům slibující jahodníky, které skvěle plodí bez vaší péče. Lžou Přečtěte si také:

Nevěřte inzerátům slibující jahodníky, které skvěle plodí bez vaší péče. Lžou

„Minulý týden jsme snížili ceny v průměru o 15 % u více než 1000 výrobků napříč kategoriemi, abychom pomohli zákazníkům platit méně. Spolu s Clubcard cenami a kampaní Nízké ceny zaručeny přicházíme s další iniciativou, která zákazníkům pomáhá šetřit,“ uvedl Michal Kuzmiak, tiskový mluvčí Tesca.

Ke zlevněným produktům patří například, jogurty, různé druhy sýra, džus, řepkový olej, mražená pizza, těstoviny, káva, čaj, sušenky, čokolády, pochutiny jako sardinky, tuňák, konzervované ovoce a zelenina, toaletní papír, prací prášky nebo plenky značky Pampers. Výrobky se sníženou cenou jsou označeny žluto-černým rámečkem a budou dostupné i online v rámci služby Tesco Online nákupy.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Redaktorka serveru Vitalia.cz se zaměřuje zejména na kvalitu potravin a kvalitu jejich prodeje. Věnuje se také zdravotní problematice.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).