Hlavní navigace

Řecký týden: Proč Lidl nevrátil kříže na kostel?

Autor: Vitalia.cz

Společnost Lidl loni čelila kritice, protože z obalů svých řeckých výrobků odmazala kříž na kostelu. Letos se polepšila, z obalů výrobků raději stáhla jak kříže, tak kostel.

Doba čtení: 2 minuty

V pondělí 19. února spustila společnost Lidl další ze svých řeckých týdnů. V nabídce jsou chipsy, oleje, feta, olivy, vše v modro-bílém řeckém designu, jak jsme zvyklí. Pokud jste ale všímaví, něco vás na obalech zarazí. Chybí na nich totiž obrázky kostela Svatého kříže, se kterými byla celá řada těchto výrobků dlouho spjata. Namísto nich jsou na čelní straně výrobků neutrální motivy bílých domů s mořem nebo větrný mlýn na ostrově Santorini. Kam se poděly modré kupole, dominanta řeckého ostrova Santorini? Ty, za které sklidil loni Lidl kritiku?

Než kříž na kostele, raději zvolíme jiný obrázek?

Jistě máte v živé paměti kauzu křížů z kostela Svatého kříže, které byly odmazány z přebalů výrobků prodávaných pod značkou Eridanous v rámci řeckého týdne v Lidlu. Kvůli odstranění náboženského symbolu se loni na konci léta na internetu rozjel bojkot Lidlu, ke kterému nabádal i tehdejší ministr zemědělství Marian Jurečka: „Jednání Lidlu mi přijde neuvěřitelně pokrytecké. Pokud lákají zákazníka na řecký týden a používají pro tuto kampaň fotografie kostelů, ke kterým symbol kříže tisíce let patří, pak nechápu, proč takový symbol umazávají. Myslím, že by spotřebitelé měli zvážit, zda svoji návštěvou Lidlu v tomto Řeckém týdnu takové jednání řetězce podporovat svým nákupem!!“ (plné znění níže v print screenu Facebooku Mariana Jurečky).


Autor: Facebook Mariana Jurečky

Lidl nakonec uznal kritiku a prohlásil, že při tvorbě dalších reklamních materiálů bude zohledněna. Nikoli však vrácením křížů na kostel, jak bychom se mohli domnívat, ale výměnou celého vizuálu řeckých produktů. Proč se na obaly kříže nevrátily, když tam kdysi bývaly? „Jak jsme již dříve oznámili, obaly výrobků prodávaných pod značkou Eridanous jsme změnili. Aktuální design podtrhuje vlastnosti daných produktů a poskytuje zákazníkům veškeré potřebné informace, což je výhradním účelem všech obalů a reklamních materiálů,“ komentovala situaci tisková mluvčí Lidlu Zuzana Holá.