Hlavní navigace

Novinka v obchodech Tesco: privátní značka potravin v plně recyklovatelných obalech

2. 12. 2021

Sdílet

 Autor: Tesco
Tesco představuje již druhou produktovou řadu vlastní značky v obalech, které lze 100% recyklovat. Tentokrát jde o sortiment těstovin a rýže.

Maloobchodní řetězec Tesco v České republice obslouží každý týden miliony zákazníků, jak v kamenných prodejnách, tak ve svém online supermarketu iTesco. Napříč obchody nyní pod značkou Tesco nabízí bohatý výběr těstovin a rýže v plně recyklovatelných obalech.

Tesco postupně přechází na recyklované obaly

„Všech devadesát výrobků značky Tesco z kategorie těstovin a rýže nabízíme ve 100% recyklovatelných obalech,“ uvádí maloobchodník. Tesco tak svým zákazníkům přináší další celou kategorii produktů s obaly šetrnějšími vůči životnímu prostředí a pro lepší představu přibližuje dopady podobných kroků: „Tím, že třídíme a posíláme k dalšímu využití také sekundární obaly, ročně předcházíme vykácení 1417 stromů. Pokračujeme tak v plnění svého závazku, že do roku 2025 budou všechny obaly produktů vlastní značky Tesco plně recyklovatelné.“

Tesco se dlouhodobě zaměřuje na ekologii a udržitelnost, věnuje se problematice snižování odpadu a ve svých projektech učí i své zákazníky, například jak méně plýtvat potravinami. V roce 2019 se zavázalo, že do roku 2025 bude vyrábět obaly svých produktů z materiálů, které umožní plnou recyklovatelnost.

Těstoviny a rýže v recyklovatelných obalech

Po představení dvou set různých produktů pro domácnost, jako jsou prací prostředky nebo prostředky pro domácí úklid v plně recyklovatelných obalech, nyní tedy uvádí na trh plně recyklovatelné obaly také pro potraviny, konkrétně výrobky kategorie těstovin a rýže.

Čeští zákazníci nakoupí v Tescu ročně přes 4,25 milionu kusů produktů v uvedené kategorii. Proto přinášejí plně recyklovatelné primární (obaly, ve kterých výrobek nakupuje zákazník) i sekundární obaly (tedy ty, které chrání výrobky při distribuci) významnou úsporu materiálů, které by jinak musely skončit na skládce.

Přístup společnosti komentuje Katarína Navrátilová, generální ředitelka Tesco v České republice: „Již řadu let nepřetržitě pracujeme na snižování dopadů našeho podnikání na životní prostředí tím, že v našich provozech předcházíme plýtvání potravinami i obalovými materiály. Podařilo se nám eliminovat všechny těžko recyklovatelné a nerecyklovatelné materiály z obalů produktů vlastní značky Tesco a zavázali jsme se, že do roku 2025 budeme mít všechny produkty vlastní značky v plně recyklovatelných obalech. Jelikož jsou těstoviny a rýže jednou z nejčastějších položek každodenního nákupu českých domácností, nabízet tyto Tesco produkty ve 100% recyklovatelných obalech je dalším významným příspěvkem na naší cestě k udržitelnější spotřebě a výrobě,“ říká.

Kam s recyklovatelnými obaly

Obaly výrobků jsou vyhotoveny z materiálů, které umožňují zákazníkům po spotřebování výrobku vytřídit je prostřednictvím popelnic na tříděný odpad. Při třídění se řiďte symboly uvedenými na obalech potravin či drogerie. Častým chybám a novinkám se věnujeme v článku Změny ve třídění odpadu: Kam s platem od vajec a kelímkem od kávy?

Více než 83 tun druhotných papírových obalů ročně navíc vytřídí společnost Tesco ze svých českých prodejen a distribučního centra a posílá je k dalšímu zpracování, takže z odpadu vznikne recyklovaný papír. Z něj se například vyrábějí papírové nákupní tašky Tesco. Pokud by prodejce materiály netřídil, muselo by se podle jeho informací každý rok vysadit 1417 nových stromů, které takto nahrazuje papír pro recyklaci, respektive sběrový papír.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Redaktorka, editorka, dlouholetá šéfredaktorka serveru Vitalia.cz (do června 2022)

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).