Hlavní navigace

McDonald's ukončil projekt Na rovinu

Lenka Krbcová

Na webu Na rovinu odpovídal fastfoodový řetězec na dotazy ohledně svých výrobků. Namísto otázek a odpovědí čeká nyní návštěvníky webu přesměrování na jinou kampaň.

Doba čtení: 3 minuty

McDonald's zahájil projekt Na rovinu v České a Slovenské republice na jaře 2013. Zkušenosti s podobnou kampaní měl v té době již ze zahraničí, jako první ji uskutečnil kanadský McDonald's. V Evropě byl McDonald's ČR/SR první, kdo začal „na rovinu“ odpovídat na dotazy na speciálních webových stránkách a svých sociálních sítích.

Zákazníci se mohli ptát na cokoli ohledně složení, kvality nebo výroby jídel, která McDonald's ve svých restauracích nabízí. Nalezli tu také všechny předchozí dotazy a odpovědi přehledně uspořádané do jednotlivých kategorií.

5 let Na rovinu

Cílem projektu byla přímá diskuze se zákazníky. Pracovníci firmy tu vysvětlovali témata kvality pokrmů v restauracích McDonald's, odpovídali na dotazy, mnohdy velmi kuriózní, a vyvraceli mýty, nepřesnosti či nedorozumění. „Již dlouhou dobu poskytujeme údaje o nutričních hodnotách a složení všech našich produktů, které prodáváme. Stále ale existuje mnoho zcela neopodstatněných mýtů, jimž se snažíme postavit a uvést je na pravou míru. Zájemci se mohou na stránkách projektu Na rovinu ptát na cokoliv, co je zajímá, od složení jednotlivých pokrmů přes dotazy na suroviny až po to, jak se s nimi pracuje,“ uvedl tehdy Vít Grec, manažer řízení jakosti a bezpečnosti potravin společnosti McDonald's ČR/SR.

Galerie: Na otevření prvního McDonald's stálo frontu jedenáct tisíc lidí 

Jak popsal M-journal.cz, tým zodpovědný za komunikaci na webu si na začátku vytvořil seznam pravděpodobných dotazů a snažil se dobrat k faktické podstatě odpovědí od příslušného vedení v McDonald's ČR. Odpovědi na dotazy, které nebyly v této přípravě pokryté, pak byly schvalovány dodatečně. Někdy to trvalo třeba dva až tři dny, odpovědi na fakticky totožné otázky se už poté schvalovat nemusely.

Dotazy stále dokola: trpělivě a asertivně

Často opakované dotazy se týkaly například kauzy „neplesnivějícího“ burgeru či přidávání hydroxidu amonného do masa a výroby tzv. „růžového slizu“:

TIP: Server Vitalia.cz aktuálně připravuje téma hovězích hamburgerů od McDonald's, kde se dozvíte, jak populární i démonizované občerstvení vzniká, z jakého masa se připravuje a co všechno se do něj dává.

„Četl jsem, že Jamie Oliver vyhrál soud s McD o tom, že do masa přidává hydroxid amonný, takže na rovinu nám tu trošku kecáte o 100% mase, že?“ zněl jeden z dotazů. „Pokud píšeme 100% hovězí, máme na mysli 100% hovězí. U nás se do masa hydroxid amonný nepřidává a neděje se to ani v jiných evropských zemích,“ odpovídal McDonald's a k dalším otázkám k tématu vysvětloval: „Co se týče kauzy Jamieho Olivera a jeho pořadu, věc se má tak, že u nás v tomto vlastně není co měnit. Hydroxid amonný, o kterém je v pořadu řeč, se totiž u McDonald's v Evropě, a tedy ani u nás, nikdy nepoužíval. Pořad byl natočen v USA, kde se také odvysílal, ale dokonce i tam se od používání této látky upustilo už v půlce roku 2011, tedy ještě před jeho vznikem.“ Přesto se tázající k růžovému slizu stále vraceli, podobně jako k dalším trvalkám serveru.

Po pěti letech projekt Na rovinu skončil, minimálně jeho webové stránky, které odkazují na web McDonald's 360. Ta umožňuje pohled do zákulisí McDonald's ve formě virtuální prohlídky modelové restaurace této společnosti včetně kuchyně nebo skladů. Firma tak pokračuje ve své propagaci stylem „maximální otevřenosti“.

Kromě webu Na rovinu vysílal McDonald's do světa také speciální kamion. Poslání této Na rovinu tour bylo stejné jako u serveru – komunikovat se zákazníky, budovat dobrou pověst značky a vyvracet mýty. Na rovinu tour zatím pokračuje, na oficiálním webu najdete přehled červnových a následně zářijových zastávek, kde se ještě stále můžete zeptat na to, co vás o McDonald's zajímá.

Aktualizace 22. 7. 2018

Společnost McDonald's nám po vydání článku zaslala doplňující vyjádření, které upřesňuje, proč skončil projekt Na rovinu.

„S komunikací na rovinu a transparentně rozhodně nekončíme, svou otevřenost naopak posouváme ještě dále, když na webu mcdonalds360.cz veřejnost vpouštíme přímo do kuchyně. Webovou stránku narovinu.mcdonalds.cz jsme se rozhodli uzavřít z důvodu omezení plynoucích z GDPR,“ uvádí Zuzana Svobodová, PR ředitelka McDonald´s Česká a Slovenská republika. 

Galerie: Jak to vypadá v zázemí McDonald's?