Hlavní navigace

Když si uvolníte svaly, uvolníte stres

Samantha Clayton

Nenechte se ničit stresem – vyzkoušejte 8 tipů na okamžité zlepšení nálady. Uvolnit se a dobít energii jde překvapivě rychle a jednoduše.

Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Žijeme v uspěchané době. Asi většina z nás má někdy pocit, že se celý den plahočí v práci, vyřizuje všechno možné, a rázem je naše nálada na bodu mrazu. Pokud je na člověka stresu už moc, začne to pociťovat i jeho okolí a v neposlední řadě to může mít špatný dopad i na jeho zdraví.

Vyzkoušejte 8 tipů, díky kterým si zlepšíte náladu. Zjistíte, jak jednoduše a rychle změnit váš den v pozitivnější a příjemnější.

1. Procvičujte dýchání

Vnímejte dech – nadechněte se nosem, pusťte vzduch do břicha a vydechněte pusou. Pokud v pracovním procesu nevíte, kde vám hlava stojí, na chvilku se zastavte a pětkrát až desetkrát se takto nadechněte. Tolik stačí, abyste se uklidnili a nabrali novou sílu.

2. Zařaďte do svého programu protažení zad

Místo přestávky na kávu si udělejte pauzu na malé protažení zad. Uklánějte hlavu do stran a dopředu v kombinaci s protažením paží přímo u pracovního stolu, nebo kdekoliv se právě nacházíte. Jednoduché protažení v průběhu dne osvěží mysl, a hlavně uvolní napětí svalů.

Galerie: Tipy na každodenní cviky do kanceláře 

3. Mějte vše zorganizované a pod kontrolou

Nemůžete najít některé vaše věci, nebo občas něco dokonce ztratíte? Takové situace vám můžou zvýšit hladinu stresu. Udělejte si ve věcech pořádek. Věnujte malému úklidu doma, v práci nebo v autě pár minut každý den. Když budete mít věci pod kontrolou, pomůže vám to k lepší náladě.

4. Zkuste koordinační cviky

Lepší zdraví neznamená jen zdravější tělo, ale i mozek. Pokud se budete věnovat cvičení obojího najednou, dostanete do těla a mysli spoustu energie. Vyzkoušejte například balanční cvičení, které zlepší vaši celkovou koordinaci.

5. Často se usmívejte

Když se usmíváte, produkuje vaše tělo endorfiny. Zkuste se každý den alespoň na chvilku usmát na lidi okolo vás. Dobře vás to naladí, a navíc si procvičíte obličejové svaly. Další velkou výhodou je, že váš smích zlepší náladu i lidem ve vašem okolí.

Galerie: Jóga smíchu nerozlišuje mezi předstíraným a skutečným smíchem 

6. Zařaďte do svého programu svižnou chůzi

Máte za to, že dvouminutová chůze nemůže mít žádný vliv na vaši náladu, nebo dokonce zdraví? Omyl! Rychlá, svižná chůze zlepší váš kardiovaskulární systém. A to dokonce, i když bude trvat jen pár minut. Navíc, pokud svůj zaběhlý režim proložíte něčím neobvyklým, uvolníte nahromaděný stres. Zkuste proto využít každou volnou chvilku, která se naskytne, a průběžně během dne nachoďte aspoň třicet minut svižnou chůzí.

7. Dopřejte si obličejovou masáž

Kvalitní kosmetické produkty nemusí mít příznivý vliv jenom na vaši pleť. Péče o vzhled vám může zlepšit náladu a zpříjemnit celý den. Dopřejte si rychlou dvouminutovou masáž obličeje pomocí peelingového krému, uvolněte a hydratujte svou pleť. Trocha péče o vzhled vám dodá sebevědomí.

8. Krátký intervalový trénink

Vzpomeňte si na cviky z hodin tělocviku a použijte je pro krátký intervalový trénink. Už po čtyřech cvicích, které budete provádět každý vždy třicet vteřin, začne vaše tělo vyplavovat endorfiny a pocítíte přísun energie. Zkuste například tento rychlý intervalový trénink (každý cvik provádějte třicet vteřin, sérii můžete opakovat): panák – dřepy – kliky – sklapovačky.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).