Hlavní navigace

Když chce doma hubnout jenom jeden…

Susan Bowermanová

Jeden z páru chce držet dietu, a druhý ne. Jak to vyřešit? Dieta jednoho má totiž vždy vliv na oba partnery. Podívejme se, jak je možné se při změně životního stylu navzájem podpořit.

Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Ve vztahu se běžně podporujeme, pomáháme si a sdílíme dobré i špatné. Když se ale jeden z partnerů rozhodne, že chce, nebo dokonce musí držet dietu, častokrát to představuje komplikaci, jejíž řešení se může zdát náročné.

Odhodlání a plán držet dietu, když se do ní partner nechce také pustit, nestačí. Abyste získali podporu své snahy od své druhé polovičky a zajistili, že všechno bude fungovat, měli byste mít aspoň částečně podobný životní styl. Dieta jednoho má totiž vliv na oba. Po vašem rozhodnutí držet dietu si váš protějšek může pomyslet: „O to nestojím, s tím jsem nepočítal.“ Nejspíš spolu nakupujete, vaříte, chodíte do restaurací či na večírky s přáteli. Namístě jsou tedy obavy partnera, čeho všeho se bude muset vzdát. Je důležité pochopit, že vaše dieta se netýká jenom vás, ve vztahu nutně zasahuje i toho druhého.

7 tipů na společné zvládnutí diety

1. Nevnímejte ji jako „dietu“

Dietu si obvykle plánujeme na určitý čas, počítáme s tím, že někdy skončí. Namísto toho o ní přemýšlejte coby o dlouhodobém zlepšení životního stylu, kterého docílíte díky výběru zdravějšího jídla. Jakákoliv náhlá a drastická změna jídelníčku není dlouhodobě udržitelná a neměli byste od svého partnera očekávat, že vás podpoří, nebo se dokonce připojí. Naopak postupné zavádění zdravějšího jídelníčku je dobré pro oba. Přečtěte si více v rozhovoru s nutriční terapeutkou, kde vysvětluje, proč životní styl nemůžete překopat ze dne na den.

2. Naučte se říct si o podporu

Podpora ze strany partnera není to samé jako jeho přímé zapojení. Váš protějšek by měl respektovat vaši snahu a přiměřeně vám pomáhat. Druhé polovičky většinou chtějí být i nápomocné, ale neví přesně jak. Neváhejte si tedy o konkrétní pomoc říct. Plánujete zajít párkrát týdně do posilovny? Požádejte partnera o přípravu jídla nebo hlídání dětí. Mívá doma vaše druhá polovička vždy po ruce různé dobroty? Požádejte, aby je schovala a nepokoušela vás jejich nabízením.

3. Domluvte se dopředu

Není dobré zničehonic říct, že se hned teď všechno změní, a zavést radikální opatření. To ničemu neprospívá. Domluvte se s předstihem a v klidu. Bude tak jednodušší najít kompromis, který bude vyhovovat vám oběma. Vaše dieta vám například možná neumožní chodit na večeře do restaurací, řešením ale není zakazovat je i svému protějšku. Zjistěte, jaké restaurace nabízejí jídla, která jsou pro vás vhodná, nebo se s partnerem domluvte, jestli se s vámi třeba nepodělí o předkrm.

4. Nedělejte si z partnera hlídače

Vaše strava je vaše zodpovědnost a není fér toto břemeno předávat komukoliv jinému. Natožpak vyčítat partnerovi, že vás neohlídal, když dietu porušíte. Z takovéhoto přístupu nevzejde nic dobrého, snažte se mu vyvarovat.

5. Mějte rozumné požadavky

Respektujte životní styl svého protějšku a přemýšlejte o tom, jak do něj mohou vaše požadavky zasáhnout. Například pokud ráno rád běhá, tak ho pravděpodobně nepřesvědčíte, aby s vámi pravidelně chodil večer předtím do posilovny.

6. Nebuďte frustrovaní

Nemá cenu se rozčilovat nad lidmi kolem vás, kteří mají to štěstí, že mohou sníst takřka cokoliv, a přitom nepřibrat. Sebelítost ke zhubnutí nepomáhá.

Diners_Vanoce2019

7. Zaměřte se na něco jiného než na jídlo

Hezký večer, který si s partnerem užijete, nemusí nutně obsahovat těžkou, vysoce kalorickou večeři. Soustřeďte se i s partnerem na zážitky a společně strávený čas, ne na jídlo. Sdílíte spolu přeci mnohem víc, tak se na to zaměřte a mlsání v tu chvíli ztratí na důležitosti.

Galerie: 15 nejhorších „pamlsků“ na hubnutí

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).