Hlavní navigace

Kdysi proklínané, dnes hit Retro týdne: mléko v sáčku

29. 3. 2016

Sdílet

 Autor: Lidl
Retro týden v Lidlu se pro velký úspěch koná již po třetí. Řetězec rozšiřuje nabídku, ale mléko v sáčku a další taháky zůstávají. Podivné? Není to přitom jen nostalgie po výrobcích mládí, retro potraviny kupují úplně všichni.

První Retro týden proběhl v řetězcích společnosti Lidl před necelým rokem. Nebyl to krok do neznáma, česká pobočka se inspirovala u svých zahraničních kolegů. „Naše prodejny jsou u zákazníků známé svými tematickými týdny, které se už staly inspirací i pro ostatní řetězce. Snažíme se proto přicházet stále s něčím novým a neokoukaným. Z toho důvodu jsme se minulý rok rozhodli vyzkoušet tematickou akci, zaměřenou na nostalgické vzpomínky z mládí. Inspirovali jsme se Retro týdnem, který již úspěšně proběhl například v Lidlu v Maďarsku,“ popisuje mluvčí společnosti Zuzana Holá.

Pro velký úspěch se akce opakovala loni na podzim a třetí Retro týden startuje právě dnes. V čem je kouzlo retro potravin, když navíc víme, že se většinou jedná spíše o současné potraviny v retro hávu?

Nové potraviny ve starém kabátě

Dnes se to již obecně ví, ale při prvních Retro týdnech se poukazovalo hlavně na to, nakolik jsou potraviny nabízené v této akci skutečně „pamětnické“. Nejsou, a snad buďme rádi. Jak říká v rozhovoru Ladislav Steinhauser, majitel úspěšné uzenářské firmy: Předlistopadové potraviny byly kvalitní asi jako tesilky. „Často není dohledatelná tehdejší receptura a především se potravinářský průmysl za tu dobu velmi změnil, ať už technologicky, změnou složení surovin či přísnějšími požadavky na kvalitu,“ vysvětlovala loni Jitka Vrbová z Lidlu. Ohledně úrovně tehdejších potravin nepanuje shoda, mnohdy se kvalita během let jasně zlepšila, někdy měly socialistické normy přísnější kritéria na složení, jako například u náplní do pečiva (Že prý do makové náplně patří mák. Bejvávalo).

Možnost výroby potraviny v retro podobě se projednávala s každým výrobcem, který musel dohledávat jak dávné receptury, tak staré obaly. „Oslovení výrobci se rozhodli do toho jít s námi. Výrobky jsme vyvíjeli ve spolupráci s jednotlivými dodavateli a vyžadovalo to určitý čas. Pokud to technologická výroba a dnešní legislativa dovolila, byly použity původní receptury i obal. V opačném případě jsme se snažili udělat produkt co nejautentičtější,“ říká dnes Zuzana Holá. Akce se připravovala několik měsíců. Výrobky se v Lidlu vybíraly podle toho, aby byly jednak atraktivní pro zákazníky, a také právě s ohledem na to, zda bude reálné produkty v požadovaném složení či obale vůbec vyrobit. Počet nabízených výrobků přitom s každým Retro týdnem stoupá.

Kdysi proklínané, dnes retro hit: mléko v sáčku

V aktuálním Retro týdnu si zákazníci mohou vybírat z více než šedesáti speciálně vyrobených produktů. Objeví se stálice jako mléko v sáčku či Gothajský salám, nabídka je však rozšířena o dalších téměř dvacet výrobků. Nejedná se jen o potraviny, vedle potravinářských novinek – bude to například Coca Cola, Bohemia Chipsy, Makovník či bonbony Hašlerky a Bon Pari – jde i o drogerii.

„První Retro týden na jaře minulého roku vyvolal úplnou senzaci. Zájem o akci jsme zaznamenali dokonce ještě před jejím spuštěním. Proto jsme se také rozhodli tematický týden ještě zopakovat na podzim. Nyní se u nás tedy koná již potřetí. Zájem o výrobky je velký,“ popisuje Zuzana Holá.

Pokud máte ještě v živé paměti, jak páchla taška, do které vyteklo mléko z pytlíku, budete možná překvapeni dnešním zájmem o podobný zážitek. Právě tento výrobek je retro hit. „Nejvíce se lidem líbí například mléko v sáčku, u kterého lidé dokonce začali v různých internetových diskuzích probírat, v čem jej skladovat a podobně,“ popisuje mluvčí. Oblíbený je prý také třeba lunchmeat či dezert Metro.

A jestli předpokládáte, že retro potraviny kupují se slzou v oku pamětníci, budete vedle. Podle Lidlu je o retro výrobky zájem napříč všemi generacemi.

Galerie: Jak se měnily obaly potravin

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Redaktorka, editorka, dlouholetá šéfredaktorka serveru Vitalia.cz (do června 2022)

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).