Hlavní navigace

Jak se vyrábějí „amarouny“

Autor: Mojemana.cz
Redakce

Tzv. funkční jídlo je rychlé na přípravu, nutričně vyvážené, trvanlivé a módní. Přestože v lecčem připomíná sci-fi potravinu z populárního seriálu, zájem zákazníků strmě roste.

Doba čtení: 2 minuty

Český výrobce Heaven Labs přišel před čtyřmi lety na trh s práškovou stravou Mana. Jde o produkt ze startupu podnikatele Jakuba Krejčíka, který se specializuje na obor funkčních potravin. Složení navrhl tým interních vědců na základě klinických studií, vyrábí se pomocí nejmodernějších technologií, k nimž aktuálně přibyla nově otevřená výrobní linka. Nyní se produkt vyrábí již nejen v prášku, ale také jako hotový nápoj k okamžitému užití.

K výhodám funkční stravy patří, že je lehce stravitelná, má přesně dané množství nutrientů včetně stopových prvků, minerálů, vitamínů a dalších tělu prospěšných látek. Funkční jídlo může podle výrobce sloužit jako úplná náhrada stravy, případně jako alternativa při nedostatku času na přípravu jídla nebo jako jednoduché řešení jídla na cestách. Svými vlastnostmi i pojetím prezentace může připomenout slavné amarouny, instantní potravinu ze seriálu Návštěvníci. Podívejte se s námi do výroby:

Zájem o funkční potraviny roste

O zájmu o podobné produkty svědčí rozšiřující se nabídka funkčních potravin na trhu i rychlý rozvoj startupu Heaven Labs. „V roce 2014 jsem začínal jen s manželkou a dvěma kamarády, bez velkého kapitálu nebo investorů. Nyní už budujeme značku s globálním potenciálem,“ říká Jakub Krejčík, který ve své výrobně v pražské Uhříněvsi zahájil produkci na speciálním stroji s patentovanou technologií výroby. Ta umožnila vyvinout novou verzi produktu a desetinásobně rozšířit výrobní kapacitu. Toto významné navýšení výroby je reakcí na každoroční dvojnásobný růst tuzemského obratu.

Dosavadní výrobní kapacita narazila na svůj limit už v loňském roce, kdy firma vyrobila produkty za 87 milionů korun. Nové výrobní zařízení má díky nové technologii pomoci firmě lépe uspokojit strmě rostoucí poptávku, kterou v uplynulých měsících jen stěží dokázala pokrýt. Na jaře dokonce Jakub Krejčík musel na několik dní pozastavit nabídku na firemním e-shopu.

E-shop byl v prvních dvou letech jediným prodejním kanálem, vloni začal Manu prodávat největší český e-shop Alza.cz v sekci sportovní výživa a také světový e-commerce gigant Amazon. Od konce letošního ledna navíc mohou hotový nápoj Mana koupit zákazníci také ve všech hypermarketech Globus v sekci „Zdravý svět“ nebo v pražských trafikách Relay.

Rychlému růstu startupu má dle výrobce pomoci vylepšený produkt práškové Many, který se už nemusí smíchávat s olejem jako u předchozí verze. V blízké době firma také plánuje rozšířit nabídku drinků o více chuťových variací.

Firma otevřela zkraje letošního roku svou první zahraniční pobočku v Německu, kde majitel očekává prudký růst prodejů. Na konci roku by zde podle něj měl být už větší obrat než v Česku. Mimo to se Heaven Labs připravuje na vstup na globální trh, v druhé polovině roku plánuje expanzi do USA.