Hlavní navigace

Dovoz jídla z restaurací až domů je možný i pro lidi v karanténě. Služba Dáme jídlo zpřísnila hygienické podmínky

28. 11. 2021

Sdílet

 Autor: Se souhlasem Dáme jídlo
V situaci, kdy může být kvůli covidu problém zajistit si stravování, lze využít doručení do bytu či na pracoviště. Dáme jídlo přijalo opatření, aby dodávka vašeho oběda či večeře z restaurace proběhla bezpečně.

Dáme jídlo je největší česká platforma, která doručuje zákazníkům pokrmy od svých partnerů z řad restaurací a obchodů, a to již od roku 2012. Společnost nyní spolupracuje s téměř 6000 partnery ve 170 obcích po celé České republice a svou nabídkou pokrývá přes 60 % tuzemské populace. Během denní špičky doručí více než 10 000 jídel a dalších položek za hodinu. Od pátku 26. listopadu zpřísnila pravidla doručování kvůli šířící se nemoci covid-19. Zákazníci ale o dodávky nepřijdou, informuje firma v tiskové zprávě.

Možnost bezkontaktního doručení

Intenzivnější kontrolu a dodržování bezpečnostních a hygienických podmínek znovu zavádí Dáme jídlo nejen pro rozvoz jídel z restaurací, ale i nákupů z vlastního online supermarketu Dáme market a partnerských obchodů. Reaguje tak na aktuální vládní opatření spojená s pandemií.

Mezi kurýry Dáme jídlo a jejich zákazníky nyní probíhá osobní kontakt za přísnějších podmínek. Služba na své platformě ponechává i nadále možnost bezkontaktního doručení objednávky.

I pro osoby v karanténě

Znovuzavedení pravidel, jež platila začátkem tohoto roku během omezení volného pohybu osob, je reakcí na nově oznámená vládní opatření vycházející ze stávající epidemiologické situace. Rozvoz nákupů a hotových jídel sehrál během posledních dvou let důležitou roli. Zákazníci jej mohli využít v případě obav z pohybu na místech s větší koncentrací lidí nebo dokonce v případě, kdy museli zůstat až několik dní v nařízené karanténě.

„Zdraví a bezpečí všech našich zákazníků i kurýrů je pro nás absolutní prioritou. Věříme, že i naše, již rok spuštěná služba rozvozu nákupů nejen potravin přispěje ke zlepšení současné pandemické situace,“ uvedl výkonný ředitel služby Dáme jídlo Filip Fingl.

Samozřejmostí je i důsledná hygiena kurýrů spočívající v častém mytí rukou a pravidelném používání dezinfekce před doručením objednávky i po něm. Naprostým standardem jsou rovněž ochranné pomůcky v podobě respirátorů.

Pomoc pro zákazníky i pro restaurace

Služba může pomoci jak lidem, kteří se třeba za současné situace nemohou nakoupit nebo zajít na jídlo, ale také provozovatelům stravovacích provozů:

„Zpřísněním hygienických opatření se snažíme přispět k tomu, aby nemuselo dojít k situaci z jara letošního roku, kdy byli naši partneři z řad restaurací odkázáni pouze na prodej skrze výdejní okénka a rozvoz,“ vysvětluje obchodní ředitel Dáme jídlo Petr Indra (na úvodním snímku).

„Dlouhodobě se snažíme pomáhat jim v rozvoji jejich podnikání, a tak chápeme, že tento omezený provoz je velmi náročný a dlouhodobě neudržitelný. Situaci budeme i nadále monitorovat a pokračovat v diskusích s obchodními a gastro institucemi.“

Dáme jídlo posiluje nábor kurýrů

S rozšiřujícími se službami Dáme jídlo, jako je například rozvoz potravin a jiných produktů z obchodů do pár minut, roste i potřeba počtu kurýrů. Jejich nábor Dáme jídlo posiluje nejen v návaznosti na nadcházející vánoční svátky, ale také s ohledem na aktuální epidemiologickou situaci.

Ta může dále zvýšit poptávku po online nákupech, stejně jako vést k dočasnému nebo trvalému rušení pracovních pozic ve vybraných oborech. Dáme jídlo tak pro lidi, kteří čelí pracovní nejistotě, vytváří na trhu nové pracovní pozice s flexibilní pracovní dobou.

Vedle služeb nabízejících rozvoz hotových pokrmů z restaurací stoupá také zájem o online nákup potravin; více o možnostech a situaci u jednotlivých obchodníků naleznete v sekci online potraviny.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Redaktorka, editorka, dlouholetá šéfredaktorka serveru Vitalia.cz (do června 2022)

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).