Hlavní navigace

Ahold testuje aplikaci, která v obchodě najde zboží, jež hledáte

Autor: Albert ČR
Redakce

Nemůžete v obchodě najít mouku, protože ji obchodník zase přesunul jinam? Možná vám v dohledné době orientaci usnadní nová aplikace „Find my product“. Jak její název naznačuje, najde v obchodě to, co hledáte. Testuje ji provozovatel obchodů Albert.

Doba čtení: 2 minuty

Na začátku roku 2018 začala společnost Ahold Delhaize v Nizozemsku testovat další z řady technologických inovací, nový systém nakupování „Tap to go“. Tato novinka umožňuje zákazníkům rychle a pohodlně nakoupit i zaplatit, aniž by museli projít pokladnou. Aktuálně tato společnost, která v Česku provozuje obchody Albert, začala testovat aplikaci „Find my product“. Jak její název naznačuje, najde v obchodě to, co hledáte.

Už na jaře 2018 Jesper Lauridsen, generální ředitel společnosti Ahold v České republice, pro server Vitalia.cz uvedl, že zvažují, zda nejít do nějaké technologie nové generace s mobilními telefony. Mělo jít o něco jednoduchého, zajímavého, něco, co zákazníkům umožní nakupovat modernějším způsobem.

Kde je třeba máslo?

Novinka, kterou si zákazníci nainstalují do mobilu, jim ukazuje nejrychlejší cestu k vybranému produktu. Nizozemský supermarket Albert Heijn v Hoofddorpu zahájil její čtvrtletní testovací provoz v srpnu. Technologická novinka „Find my product“ přináší nakupujícím další dávku pohodlí a usnadňuje nakupování a výběr produktů.

„Snažíme se našim zákazníkům ulehčovat a zpříjemňovat nakupování, a nové technologie nám k tomu dávají řadu příležitostí,“ říká Steven de Kroes z oddělení vývoje obchodů Albert Heijn a doplňuje: „Asi se všichni shodneme, že nás nebaví hledat položky z nákupního seznamu. Díky aplikaci ‚Find my product‘ se hledání stává minulostí a zákazníci v našich obchodech už vždy snadno a rychle najdou cestu ke každému produktu. V aplikaci stačí jen zadat název a na displeji smartphonu se objeví nejkratší cesta k hledanému cíli. Pak už pouze sledujete šipku v digitální mapě, stejně jako při jízdě autem.“

S digitální mapou do obchodu

Aplikace funguje jako indoorová navigace. Zákazník do ní zadá název produktu a jeho chytrý telefon ho díky propojení telefonu s unikátními kódy zboží nasměruje okamžitě přímo k hledanému cíli. Svou cestu k požadovanému produktu navíc zákazník může sledovat prostřednictvím přehledné digitální mapy, která je součástí aplikace.

Po třech měsících nizozemský Albert Heijn testovací provoz vyhodnotí a rozhodne o případném dalším rozšíření nové technologie. Zda se novinka dostane i do Česka, na to si musíme ještě nějakou dobu počkat.