V dětské výživě vedou zahraniční značky

[Tisková zpráva] Sunar je pro pamětníky tradiční značkou pro miminka. Současné děti ale dávají přednost produktům renomovaných zahraničních značek.

Vyplývá to z prodejních statistik internetové lékárny DocSimon.cz, která prodává i výrobky dětské výživy. „Podíl této kategorie na celkovém obratu představuje skoro devět procent,“ prozrazuje šéf lékárny doktor Jan Bureš.

Například v září firma utržila za výrobky dětské výživy 818 tisíc korun. Absolutní jedničkou je značka Nestlé, která se na tržbách dané kategorie podílí 53,7 procenty. „Ohromně na odbyt jdou výrobky značky Beba od Nestlé. Dítě je schopné vypít jednu krabici za pět dní, i rychleji, my přitom tyto výrobky nabízíme za ceny, které jsou pro maminky hodně zajímavé,“ říká doktor Bureš.

Pomyslné druhé místo dětské hitparády patří, s velkým odstupem, značce Nutrilon od Nutricie. Třetí pozice patří německé značce Hipp.

České značky Hami a Hamánek firmy Hamé jsou až na dalším místě. „Jde především o přesnídávky ve skle. I tady je pro maminky zajímavé nakupovat v naší lékárně – nenabízíme sice nijak mimořádnou cenu, ale naprosto ojedinělou šířku sortimentu. Drogerie a supermarkety mají možná lepší cenu, ale v nabídce mají stěží polovinu druhů,“ uvádí Jan Bureš.

A zmiňovaný Sunar? Ten se mezi značkami pro děti krčí na jednom z posledních míst.

Právě za dětská mléka maminky utrácejí nejvíce: představují 81,9 procent tržeb v kategorii dětská výživa. Ani ne po sedmi procentech činí výdaje za kaše  (54,3 tisíc korun) a příkrmy (53,7 tisíc korun).