Tereza Kostková odstartuje závěrečný běh za lepší život dětí nemocných rakovinou

[Tisková zpráva] Tesco Běh pro život má v cílové rovince na kontě přes 800 000 Kč! NFDO Krtek pevně doufá v překročení magické milionové hranice

Tesco zve veřejnost na závěrečný běh druhého ročníku charitativního projektu Tesco Běh pro život, který letos úspěšně proběhl již v Plzni, Brně, Ostravě a Pardubicích, a nyní vyvrcholí v Praze – v  rámci Tesco Grand Prix Praha. Veškerý výtěžek bude věnován Nadačnímu fondu dětské onkologie Krtek, který pečuje o onkologicky nemocné děti. Poslední ze série dobročinných běhů odstartuje v sobotu 12. září v 18:30 na pražském Staroměstském náměstí patronka projektu Tereza Kostková.

Výtěžek pomůže dětem při léčbě rakoviny

„Peníze z Tesco Běhu pro život použijeme především k financování první fáze projektu Domácí péče, který byl spuštěn v loňském roce. V kompletní podobě by měl umožnit některým dětským onkologickým pacientům léčbu v prostředí vlastního domova pod odborným dohledem lékaře a zdravotní sestry. Mobilní tým zdravotníků bude schopen navštívit pacienta v kteroukoli denní či noční hodinu a poskytnout mu potřebnou péči, aniž by byla nutná hospitalizace. Tato nadstandardní péče, kterou nehradí pojišťovna, umožní malým pacientům léčbu doma v blízkosti své rodiny a uleví všem od nemocničního stresu," popisuje účel projektu Martina Šmuková, prezidentka NFDO Krtek, která věří, že se po pražském běhu podaří překročit magickou hranici milion korun.

Nemilosrdné statistiky

Podle prezidentky NFDO Krtek, Martiny Šmukové, v ČR každoročně onemocní rakovinou přibližně 330 dětí. Díky pokrokům lékařské vědy se dnes téměř 80 procent z nich vrací zpět do běžného života (v 80. letech to bylo pouze 40 %). „Je to velmi optimistická zpráva, léčba však díky své náročnosti často děti poznamená, ať už psychicky, anebo fyzicky. Je proto důležité, aby péče o ně neskončila ve chvíli, kdy opouští nemocnici, ale umožnila dětem a jejich rodičům co nejpozvolnější návrat zpět. To, co mají za sebou, je totiž mnohdy pouze část jejich boje, venku musí čelit naší nevědomosti a nepochopení. Jsem ráda, že se to ale rok od roku lepší a stále víc lidí se snaží potřebným pomáhat,” říká Martina Šmuková.

Pomoci může každý

Zúčastnit se Tesco Běhu pro život mohou úplně všichni, bez rozdílu věku či fyzické kondice, včetně rodičů s malými dětmi. Trasu, která je dlouhá přibližně čtyři kilometry, je možné běžet, ale také projít příjemnou procházkou s celou rodinou, kočárkem či pejskem nebo absolvovat pouze její část. Všichni účastníci přispějí Nadačnímu fondu dětské onkologie Krtek účastnickým poplatkem, jehož minimální výše je 150 Kč.

Kromě účasti v běhu je možné přispět několika dalšími způsoby:

  • zasláním libovolného příspěvku na účet Komerční banky 27–8582320237/0100
  •  dárcovskou SMS ve tvaru DMS KRTEK na telefonní číslo 87 777, jejíž cena je 30 Kč (cena DMS je 30 Kč, NFDO Krtek obdrží 27 Kč)
  • zakoupením dárkových předmětů přímo v místě akce
  • organizací sbírky ve firmě, škole nebo zájmovém kroužku
  • zapojením se do on-line sponzoringu účastníků běhů (více na www.behprozivot.cz)
  • zakoupením čtyř balení minerálních vod Mattoni v prodejnách Tesco

V Praze poběží i Tereza Kostková

Patronkou pražského běhu se stala herečka Tereza Kostková známá rolemi v populárních seriálech, jako jsou Četnické humoresky nebo Pojišťovna štěstí, ale především svým působením na postu moderátorky v oblíbeném pořadu Star Dance…když hvězdy tančí.

„Předně si nemyslím, že charit a nadací je příliš. Mluvíme-li o těch skutečných a smysluplných, tak není. A je mi sympatické, když je tato sbírka propojena s nějakým všeobecně příjemným nebo oblíbeným počinem, který je smysluplný i sám o sobě, což pohyb – v tomto případě běh – je. Jsem ráda, když lidi spojuje po nějaký čas jiný záměr, než je třeba sehnat peníze jen pro své osobní účely, nebo pro touhu zvítězit," říká o své účasti v Tesco Běh pro život Tereza Kostková.

Motivací pro účastníky je také soutěž mezi městy o to, které získá nejvíce peněz od účastníků. Pro návštěvníky bude připraven doprovodný program pro celou rodinu.

Do dnešního dne se celkově pro NFDO Krtek vybralo přes 800 000 Kč!

V Plzni se zúčastnilo 347 běžců, kteří na startovném a dárkových předmětech přispěli celkem 45 735 Kč. Patronem plzeňského běhu byl uznávaný herec Jiří Langmajer.

K brněnskému běhu se zaregistrovalo 939 účastníků a dohromady se vybralo 110 596 Kč. V Brně si s účastníky zaběhal i herec Tomáš Matonoha.

V Ostravě běželo 660 účastníků pod patronátem modelky Moniky Žídkové a podařilo se celkem vybrat 83 161 Kč.

Čtvrtý běh probíhal v Pardubicích, kde si s běžci zaběhal i herec Roman Zach s rodinou. Pardubických běžců bylo 498 a celkově se podařilo vybrat 62 129 Kč.

Prozatím (k 14. 8.) se podařilo vybrat krásných 812 983 Kč, z nichž bylo 314 328 Kč získáno v rámci on-line sponzoringu, který stále probíhá přes webové stránky Tesco Běhu pro život (www.behprozivot.cz)

Výsledky minulého ročníku

Minulý ročník Tesco Běhu pro život se setkal s velkou podporou a ohlasem veřejnosti. Zúčastnilo se ho téměř 3000 lidí. Podařilo se vybrat více než 570 000 Kč a tato částka byla navýšena o 10% příspěvek od společnosti Tesco. Celý výtěžek byl věnován na podporu České onkologické společnosti, která jej plánuje použít výběrovým grantovým způsobem na nákup přístroje nebo na konkrétní výzkum v oblasti onkologie.

Partneři a záštity

Hlavním partnerem letošního ročníku Tesco Běh pro život je Mattoni a organizačním partnerem Prague International Marathon (PIM).

Nadační fond Krtek

Nadační fond dětské onkologie Krtek (NFDO Krtek) se svojí činností zaměřuje na podporu komplexní péče o onkologicky nemocné děti absolvující léčbu na Klinice dětské onkologie Fakultní nemocnice v Brně (KDO FN Brno) a LF MU Brno ve prospěch onkologicky nemocných kojenců, dětí a dospívající mládeže.

Peníze ze všeobecného solidárního zdravotního pojištění nikde na světě nepostačují k úplné úhradě potřebné komplexní onkologické péče. Navzdory veškerému úsilí pracovníků KDO FN Brno a vedení FN Brno dostačují stávající finanční prostředky pouze na pokrytí základního vybavení, léků a krevních derivátů. Další potřebné vybavení a péči související s následky léčby je proto třeba hradit z darů a sponzorských příspěvků. Více na http://www.krtek-nf.cz/.

Karlovarské minerální vody

Karlovarské minerální vody, a.s. jsou největším výrobcem minerálních a pramenitých vod v České republice. Společnost založil v roce 1873 karlovarský rodák Heinrich Mattoni. Současnou podobu získala v 90. letech díky výrazným investicím nových majitelů – rodiny Pasquale. Karlovarské minerální vody v současné době vyváží minerální a pramenité vody do 20 zemí světa. Společnost se významně podílí na kulturním, sportovním, ale i společenském životě v České republice. Podporuje také projekty spojené s ochranou přírody a otázkou ekologie. Profesionální přístup KMV i jejích zaměstnanců k otázce kvality produktů byl ohodnocen celou řadou ocenění a také tím, že se Mattoni stala oficiální vodou předsednictví ČR v Radě EU. Více na www.mattoni.cz.

Prague International Marathon (PIM)

PIM je pořadatelem sportovně-kulturních akcí a aktivit konaných v Praze pod názvem „PIM Běžecký seriál“. Mezinárodní asociace atletických federací (IAAF) udělila dvěma z jeho závodů, a to Hervis 1/2Maratonu Praha a Volkswagen Maratonu Praha, prestižní stříbrné známky Silver Road Race Label.

Tesco Stores ČR a. s.

Společnost Tesco Stores ČR a. s., člen Svazu obchodu a cestovního ruchu, vstoupila na tuzemský trh v roce 1996. V současné době provozuje v České republice celkem 113 obchodů – padesát devět hypermarketů, čtyřicet dva supermarketů, šest prodejen Tesco Expres a šest obchodních domů – a  osmnáct čerpacích stanic. Základem filosofie společnosti Tesco je snaha poskytnout zákazníkovi to nejlepší a stát se obchodem pro všechny. Toto úsilí bylo oceněno několika tituly – Hypermarket roku 2007 a 2008, Profesionál roku 2007 a Obchodník roku 2007 a TOP Retailer 2008/2009. Za svůj první energeticky úsporný obchod v Žatci obdrželo cenu Energy Globe Award v kategorii Země. Se svými 13 700 zaměstnanci patří Tesco k největším zaměstnavatelům v České republice. Za vytváření rovnocenných pracovních příležitostí získala společnost ocenění v soutěži Stejná šance – Zaměstnavatel roku 2008. V roce 2008 věnovalo Tesco společně s partnery celkem 14,6 mil. korun na charitativní účely.