Projekt Ochutnejte Českou republiku inspiruje ke kulinářským cestám

[Tisková zpráva] Nové webové stránky v češtině a angličtině, katalog regionálních specialit a prvních sedm certifikovaných restaurací - to je bilance společného projektu agentury CzechTourism, Asociace hotelů a restaurací a Asociace kuchařů a cukrářů měsíc po jeho zahájení. Pod sloganem Ochutnejte Českou republiku! chce projekt upozornit na tradiční jídla, inspirovat české i zahraniční turisty ke kulinářské turistice po Česku a v konečném důsledku posílit prestiž české gastronomie.

Projekt Ochutnejte Českou republiku! odstartoval na začátku června spuštěním internetových stránek www.czechspeci­als.cz (a www.czechspeci­als.com v angličtině). Zde zájemci mimo svíčkové reprezentující národní pokrm číslo jedna najdou fotografie a recepty všech regionálních specialit. Ty mají inspirovat milovníky dobrého jídla k cestování za dobrotami, které jinde nenajdou. Na Šumavě si tak budou moci pochutnat např. na zvíkovském koláči, v západních Čechách na karlovarském guláši a ve Slezsku třeba na starohorské čočkové polévce. To nejlepší z gastronomické tradice svého kraje doporučili odborníci z regionálních sekcí Asociace kuchařů a cukrářů.

Důležitou součástí portálu je přehled restaurací, kde je možné tradiční česká jídla ochutnat. Označením Czech Specials se nyní může pochlubit sedm restaurací, u dalších 24 proces certifikace probíhá.Certifikát zaručuje, že host na jídelním lístku vždy najde národní a alespoň jednu regionální specialitu. Někde může být logem Czech Specials označena i specialita šéfkuchaře. „Všechny restaurace jsou prověřovány nezávislou kontrolou. Ta  hodnotí kromě nabízených specialit také to, jak se k hostům chová obsluha nebo zda provozovatel dodržuje čistotu v celém zařízení. Nechceme, aby zážitek z dobrého jídla pokazil neochotný číšník nebo nepříjemné prostředí," říká vedoucí marketingových projektů agentury CzechTourism Pavel Klicpera.

Restaurace se mohou do projektu přihlásit pomocí formuláře na stránkách www.czechspeci­als.cz. Certifikací už úspěšně prošly pražské Café Imperial, restaurace Hotelu Děvín v Peci pod Sněžkou, Zámecká restaurace Liblice, restaurace golfového resortu Nová Amerika, olomoucká Restaurace Archa, batňovická Restaurace u Bulánka a mladoboleslavská Restaurace Zlatá Kovadlina.

Gastronomický projekt agentury CzechTourism reaguje na zvýšený zájem o kulinářskou turistiku ve světě stejně jako na stoupající prestiž české gastronomie. Společně s lázeňstvím, golfem a kongresovou a incentivní turistikou patří mezi hlavní marketingové produkty, které propagují turistický potenciál Česka doma a v zahraničí.