Kampaň HELP tančila v rytmu HIP HOPU

[Tisková zpráva] Kampaň HELP – pro život bez tabáku se aktivně zúčastnila festivalu HIP HOP KEMP, který se uskutečnil od 18. do 21. srpna. V rámci tohoto festivalu, kterého se v hradeckém Festivalparku zúčastnilo přes 15 000 mladých lidí z celé Evropy, měla kampaň HELP – pro život bez tabáku několik aktivit.

Měření a informace

První aktivitou, která se pravidelně opakuje na všech akcích, je preventivní provádění testů na přítomnost oxidu uhelnatého v plicích a informační mobilizace všech mladých lidí, aby přesvědčili své vrstevníky, že kouření už není v módě.

V průběhu festivalu bylo provedeno více než 600 měření a natočeno 8 klipů, kde jednotliví účastníci festivalu kreativně radí svým vrstevníkům, jak přestat s kouřením, jak se vyhnout pasivnímu kouření či jak vůbec nezačít. Videa jsou ke shlédnutí či stažení na http://tinyur­l.com/2vkmzaf.

Street art

Další aktivitou, která vzbudila pozornost účastníků festivalu, byla Graffiti soutěž pořádaná pod záštitou kampaně HELP. Účast v soutěži byla otevřená po celé tři dny pro všechny návštěvníky festivalu. Každý registrovaný účastník soutěže obdržel sadu barevných sprejů a jeho úkolem bylo vytvořit obrázek (piece) s protikuřáckou tématikou. Do finále postoupilo celkem deset kreseb, a vítězem se stal 23 letý Jakub Stolařík z Postoloprt, který získal poukaz v hodnotě 2 500 Kč na nákup sprejů v graffiti obchodě Graffneck. Fotografie soutěžních kreseb naleznete na http://tinyur­l.com/38×6odx.

Laser graffiti

V průběhu HIP HOP KEMPU si každý účastník mohl také vyzkoušet laserovou metodu malování graffiti. Laser Graffiti nabízí šanci psát či kreslit na budovy, objekty a jakékoliv plochy cokoliv, co autora napadne, bez negativních důsledků. Autor může odjet a nezanechat po sobě kromě pozitivních zážitků a vzpomínek nic, co by mohlo jinému vadit či překážet. Jak řekl jeden amatérský básník: Když máš co, tak piš! Na HIP HOP KEMPU tedy mohl psát každý, kdo měl co říct.

Fotografie z této akce najdete na http://tinyur­l.com/38×6odx.

Pomoc všemi kanály

Je to poprvé, co byly street art aktivity podobného druhu začleněny do celoevropské zdravotní kampaně. Pro kampaň HELP – pro život bez tabáku je ovšem spojení
s těmito street art aktivitami ideální kombinací. Kampaň HELP je připravována
ve spolupráci s mladými lidmi, na které je zároveň cílena, a proto se snaží apelovat všemi možnými kanály, od televizních spotů, přes internet, rádio, tisk, vlastní animovaný seriál Helpáci viz www.helpers-eu.com, street artové aktivity a nebo fyzickou přítomnost na různých letních festivalech.

O kampani HELP – Pro život bez tabáku

Kampaň „HELP – Pro život bez tabáku“ organizovaná Evropskou komisí má za cíl přesvědčovat občany v 27 členských státech EU, aby nezačínali s kouřením nebo aby přestali kouřit, a upozorňovat je na škodlivé dopady pasivního kouření prostřednictvím televizní a internetové kampaně a různých jiných aktivit.

Kampaň se zaměřuje na mladé lidi ve věku 15 až 34 let, se zvláštním důrazem na mládež žijící ve znevýhodněném sociálním prostředí.

Hlavním tématem kampaně jsou „nápady“: nápady, jak přestat s kouřením, jak nezačínat kouřit nebo jak se vyhnout pasivnímu kouření.

Navštivte stránky www.help-eu.com

 Kampaň získala cenu za nejlepší zdravotní kampaň 

Kampaň HELP získala ve Francii cenu v soutěži „Grand Prix Empreintes“ za nejlepší zdravotní kampaň roku 2009.

Soutěž „Grand Prix Empreintes“ organizují sdružení AACC (Association des agences-conseils en communication), UDA (Union des Annonceurs) a SNPM (Syndicat national de la presse médicale). Tato sdružení každoročně oceňují nejlepší kampaně v oblasti zdraví.