Devátý ročník soutěže Česká biopotravina roku vyhlášen

[Tisková zpráva] Potravinářská komora České republiky společně s PRO-BIO Svazem ekologických zemědělců dnes vyhlásili další ročník soutěže Česká biopotravina roku. Jedná si již o devátý ročník této prestižní soutěže.

Spotřebitelé si na biopotraviny již zvykli, téměř polovina je dle agentury DEMA pravidelně nebo občas zařazuje do svého nákupního košíku. Sílí ale poptávka po domácích, v České republice vyráběných biopotravinách. „Stále více lidem již nestačí kvalita BIO, chtějí podpořit domácí výrobce. Kvalita českých výrobců biopotravin je na vysoké úrovni a soutěž Česká biopotravina roku k tomu jistě přispívá,“ komentoval zahájení dalšího ročníku soutěže Miroslav Toman, prezident Potravinářské komory.

Najděte si FARMÁŘSKÝ TRH přímo vám na míru! 

„Zisk ocenění byl pro nás jasným pozitivním impulzem. O naše farmářské výrobky je mezi maloobchodníky i zákazníky stále větší zájem, “ shodují se Jiří Karger z firmy Heliavita a Alexandra Ruberová, výkonná ředitelka společnosti TopBio mlýn, s.r.o., loňští vítězové soutěže. Kateřina Nesrstová ze Svazu PRO-BIO doplnila: „Pokud se nám podaří vytvořit stabilní spolupráci českých výrobců biopotravin a ekologických zemědělců, o což usilujeme, je to skvělý předpoklad pro naplnění poptávky spotřebitelů po kvalitních biopotravinách domácího původu. Soutěž Česká biopotravina roku je jednou z důležitých součástí této spolupráce.“

I v letošním roce budou kromě hlavní ceny vyhlášeni vítězové dalších kategorií, konkrétně pečivo, mléko a mléčné výrobky, maso a výrobky z masa, nápoje, ovoce a zelenina, pochutiny a biovýrobky pro gastronomii. Nově bude letos otevřena velice atraktivní kategorie „víno z ekologických hroznů“. V posledních několika letech totiž došlo v České republice k razantnímu nárůstu počtu ekologických pěstitelů hroznů. Organizátoři soutěže věří, že o účast v soutěži bude mezi vinaři zájem.

Čtěte téma: Bio: podvod nebo spása?

Jsou biopotraviny zdravější nebo ne? Obsahují víc vitamínů a výživných látek? Co když je to celé úplně jinak? Nejsou bio potraviny stejné jako normální, jen dražší? Co když jde jen o šikovný marketing?

Porota pod vedením Pavla Maurera, vydavatele výběru nejlepších restaurací Grand Restaurant, hodnotí přihlášené výrobky podle kritérií, odrážející nejen chuť, způsob zpracování a výroby a použité suroviny, ale také celkový koncept výrobku, od výhod pro zákazníky, obal, přes celkový vzhled až po použitý marketingový mix. Hodnotící kritéria soutěže také slouží k informování, inspiraci a jako měřítko pro začínající i stávající výrobce biopotravin.

Zlatým partnerem soutěže je společnost BUREAU VERITAS CZECH REPUBLIC, spol. s r.o.,člen mezinárodní skupiny Bureau Veritas Certification, která působí ve více než 100 zemích a je lídrem celosvětového certifikačního trhu. Konferenčními a veletržními partnery soutěže jsou Veletrhy Brno a BioFach. Organizační zajištění vyhodnocení kategorie „víno z ekologických hroznů“ podpořil Vinařský fond České republiky.

Uzávěrka přihlášek do soutěže je 31. prosince 2010, do té doby musí výrobci své letošní novinky nominovat prostřednictvím formuláře, dostupného na www.biopotravi­naroku.cz.

Slavnostní vyhlášení výsledků proběhne 23.března 2011 v rámci konference Retail in Detail/Fresh Food v hotelu Olympik Artemis Praha.

Mediálními partnery soutěže jsou již tradičně časopisy Moderní obchod a Food Servis a informační portály Bio-info a Nazeleno.cz. Všechny nominované biopotraviny budou detailně představeny čtenářům portálu Bio-info.cz.