Co v ženách a mužích probouzí touhu?

[Tisková zpráva] (Kraft Foods, Carte Noire) Dávají ženy přednost hezounům nebo boháčům? Nebo jejich touhu probudí mužské charisma bez ohledu na majetek či vzhled? A jak je to s muži – opravdu v nich probouzí touhu nedostupnost a bezbrannost ženy?

Značka exkluzivní francouzské kávy Carte Noire se rozhodla odhalit, jak je to doopravdy s touhou mezi mužem a ženou, protože právě Carte Noire je titulována jako káva ve znamení touhy. Průzkum pro značku Certe Noire realizovaly agentury Confess Research s.r.o. a MindBridge Consulting a.s. Proběhl kvalitativně i kvantitativně na vzorku více než 200 lidí ve věku 25–45 let a uskutečnil se během tohoto jara. Ženy i muži v něm odpovídali na otázky o svých touhách a odhadovali i touhy opačného pohlaví.

Zatímco ženy mají muže v hlavních bodech přečtené, muži mají problém odhadnout, co vlastně ženskou touhu dokáže probudit – tři hlavní důvody výrazně podcenili. V ženách probouzí touhu k muži především jeho charisma – je o tom přesvědčeno plných 91 % žen, což správně odhadlo jen 78 % mužů. Dalším důležitým faktorem je smysl pro humor (84 % žen vs. 78 % mužů), úsměv (82 % žen vs. 62 % mužů) a inteligence (84 % žen vs. 76 % mužů). Nezbytný je ale také dlouhý pohled (65 % žen vs. 43 % mužů) a oholená tvář (55 % žen vs. 30 % mužů). Podle tohoto průzkumu je zjevné, že ono pověstné sexy dvoudenní strniště zdaleka na ženy nepůsobí tak, jak se mnozí domnívali. U žen tedy nejvíce vzbudí touhu, když má muž charisma, smysl pro humor, je inteligentní a usmívá se. Muži však všechny tyto faktory velmi podceňují, místo toho přikládají velký význam penězům a společenskému uznání. Ženy samy však peníze vůbec nepovažují za faktor, který probouzí touhu.

Zatímco si totiž 62 % mužů myslí, že na ženu fungují peníze, potvrzuje to jen 53 % žen. Ani ty to však nevidí tak jednoznačne jako muži, neboť pokud se zeptáme, zda peníze probouzí touhy „nejvíce“, odpovídá kladně celých 24 % mužů oproti 7 % žen, u společenského uznání pak 18 % mužů a 9 % žen.

Ženy také nepřikládají takový význam postavě a odlišnosti muže, jak si muži myslí, ale dávají přednost spíše spontánnosti a společnému zážitku.

Pokud se podíváme na faktory, které probouzí mužské touhy, zjistíme, že ženy muže v tom hlavním zcela přesně odhadly. Trefily se v sedmi nejdůležitějších bodech, které vzbuzují touhu u mužů. Jsou to charisma, postava, úsměv, smysl pro humor, vůně, spontánnost a společný zážitek. V některých dalších bodech se už ale také netrefily. Pro muže (61 %) je totiž velmi důležitá i inteligence ženy, kterou ženy velmi podceňují (její důležitost odhadlo jen 48 % žen). Muži tedy chějí nejen chytrou ženu, ale také by byli rádi, aby jim říkala úplně všechno – považují totiž za důležitou absolutní upřímnost (45 % mužů vs. 27 % žen). Dále pak atmosféru (37% mužů vs. 33 % žen) a posezení u kávy, což opět ženy neberou příliš v potaz.

Ženy se naopak vůbec netrefily s představou, že mužskou touhu probudí smyslná, rafinovaná a nebezpečná žena. Muži ve skutečnosti ocení spíše normální, usměvavou, voňavou a inteligentní ženu, u které vědí, na čem jsou. Ženy totiž přeceňují vliv, který má na probuzení mužské touhy exotika (myslí si to 63 % žen, ale funguje jen na 48 % mužů), spodní prádlo (64 % žen vs. 51 % mužů), flirt (63 % žen vs. 42 % mužů), zdánlivá nedostupnost (61 % žen vs. 37 % mužů), zahrávání si (54 % žen vs. 23 % mužů), boj o protějšek (43 % žen vs. 23 % mužů), nejistota, jak se to vyvine (22 % žen vs. 12 % mužů), bezbrannost (36 % žen vs. 22 % mužů) a překvapivě i peníze (24 % žen vs. 16 % mužů). Muži těmto všem aspektům nepřikládají zdaleka takovou důležitost.

O SPOLEČNOSTI KRAFT FOODS

S ročním obratem dosahujícím přibližně 48 mld. dolarů, patří společnost Kraft Foods mezi největší světové potravinářské velmoce v sortimentu snacků, cukrovinek a rychlého občerstvení. Jako druhá největší potravinářská společnost na světě Kraft Foods vyrábí vynikající produkty pro své spotřebitele ve více než 160 zemích světa. Mezi nejznámější značky s obratem více než 1 mld. dolarů patří výrobky dnes již kultovních značek, jako jsou sušenky Oreo, Nabisco a LU, dále čokolády Milka a Cadbury, žvýkačky Trident, káva Jacobs a Maxwell House, smetanový sýr Philadelphia, sýry, hotová jídla a dresinky Kraft a masné výrobky Oscar Mayer. Zhruba 70 značek kařdoročně přesahuje obrat 100 mil. dolarů. Společnost Kraft Foods (www.kraftfood­scompany.com; NYSE: KFT) je součástí indexu Dow Jones Industrial Average, Standard & Poor's 500, Dow Jones Sustainability Index a Ethibel Sustainability In­dex.

O ZNAČCE CARTE NOIRE

Značka Carte Noire byla poprvé představena v Paříži ve Francii v roce 1978 zakladatelem Renné Monnierem a spadala pod značku Grande Mère. V roce 1983 byla značka Carte Noire díky své jedinečnosti znovu představena pod svým nynějším názvem. V roce 1996 se značka rozšířila na trhu ve Velké Británii a Irsku. V roce 1998 a 1999 pronikla na ruský a ukrajinský trh. V novém tisíciletí byla značka Carte Noire uvedena v Maroku, Rumunsku a Moldávii. Do Polska, Slovenska a České republiky pak značka Carte Noire přišla v roce 2009.