Češi se chtějí na dovolené líbit, více investují do vzhledu

[Tisková zpráva] Češi chtějí být v létě atraktivnější, touží se na dovolené líbit. Ve větší míře podstupují plastické operace, liposukce, vyhlazování vrásek nebo náročnější kadeřnické služby. Ukazují to statistiky úvěrové společnosti Home Credit, která poskytuje spotřebitelský úvěr Medifin, jímž je možné financovat nadstandardní lékařskou péči. V létě pravidelně vzrůstá počet uzavřených smluv – v roce 2008 to bylo přibližně o 67 %. Postupně se zvyšuje i podíl mužů využívajících Medifin, meziročně o 5 %.

„Protože poskytujeme Medifin už osmým rokem, můžeme pozorovat změnu zákaznických trendů. Zatímco před lety Češi více investovali do klasické medicíny, dnes se jejich zájem proměňuje – Medifin poskytujeme častěji na zákroky estetické chirurgie. Ženy také stále více financují pomocí úvěru nadstandardní kadeřnické služby jako je prodlužování a zhušťování vlasů,“ uvádí Vojtěch Ščevík, obchodní ředitel Home Creditu.

Mezi další služby, které klienti pomocí Medifinu financují, patří laserové operace očí, gynekologické operace a nákup zdravotnických pomůcek. Průměrná výše jednoho úvěru přesahuje 14 tisíc korun a klienti Medifin splácejí 17 měsíců. Větší podíl mezi klienty patří ženám, v posledních letech se ale počet mužů, kteří investují do svého vzhledu, zvyšuje. Loni jejich podíl vzrostl na 22 % ze 17 % v roce 2007. Muži nejčastěji nakupují zdravotnické pomůcky a podstupují operace očí, transplantace vlasů a nově také liposukce, které prozatím byly spíše výsadou žen.

Nemladší klientkou byla 19letá slečna, která Medifinem financovala úpravu vlasů, nejstarší 85letý klient si takto zakoupil fototerapeutickou lampu. Největší počet zákroků provedly kliniky a lékařská centra v Praze a středních Čechách. „Nemyslíme si, že by v Praze lidé chodili na liposukci výrazně častěji. Spíše podle nás přijíždějí z ostatních regionů a využívají anonymity hlavního města k tomu, aby podstoupili leckdy diskrétní zákrok,“ vysvětluje Vojtěch Ščevík.

Spotřebitelský úvěr Medifin nabízí Home Credit jako jediný produkt svého druhu v České republice od roku 2002. Partnerských zdravotnických zařízení je v současnosti 119 po celé republice a zahrnují jak specializované kliniky, tak privátní ordinace odborných lékařů.