BioFach a Vivaness 2010: Zelená revoluce v šatníku

[Tisková zpráva] Celosvětový obrat s oblečením, domácím prádlem a bytovým textilem z biologické bavlny v roce 2008 vzrostl na 3,2 mld. amerických dolarů.

Světový veletrh bioproduktů v únoru 2009 opanovaly módní styly: 45 vystavovatelů přírodních textilií a ekologické módy se poprvé prezentovalo v nové výstavní sekci Textil Area. Na příštích veletrzích BioFach a Vivaness pořádaných od středy 17. února do soboty 20. února 2010 vstupuje nově vytvořená platforma pro výrobce ekologické a eticky nezávadné módy do druhého kola. Světová biobranže na svém populárním setkání v Norimberku letos v únoru již po dvacáté ukázala, že je čilá, dynamická a inovativní: 46 771 odborných návštěvníků se zájmem shlédlo bohatou, lákavou a kreativní nabídku, kterou prezentovalo 2 744 vystavovatelů hlavních světových veletrhů bioproduktů, přírodní kosmetiky a wellness.

Nová platforma pro ekologickou módu a přírodní textilie na veletrhu BioFach 2009 prorazila hned napoprvé: Claudia Lanius, jednatelka firmy Modelable Lanius, říká: „Textilní sekce byla výborně koncipovaná, panovala tu opravdová činorodost a absolutně pozitivní atmosféra. Náš stánek vyhledalo také mnoho zahraničních návštěvníků, například z Belgie, Francie a Itálie. Cítili jsme se tu úžasně.“ Udo Funke, vedoucí projektu BioFach a Vivaness, má radost ze zdařilé premiéry: „Úspěch nám dává za pravdu: Ekologické a eticky nezávadné oblečení prožívá konjunkturu a my jsme nadšení, že se Textil Area u našich zákazníků setkala s tak pozitivním ohlasem.“

Mezinárodní trh ekomódy je na vzestupu 

Celosvětový obrat s oblečením, domácím prádlem a bytovým textilem z biologické bavlny v roce 2008 vzrostl na 3,2 mld. amerických dolarů, jak vyplývá z aktuální zprávy Organic Cotton Market Report americké lobbyistické skupiny pro biobavlnu, Organic Exchange. To ve srovnání s rokem 2007 odpovídá přírůstku ve výši 63 %. Přes nepříznivé prognózy v obchodním sektoru se značkoví výrobci a obchodníci s produkty z biobavlny drží zásady udržitelnosti a chtějí spektrum svých výrobků v roce 2009 a 2010 rozšířit o 24 respektive 33 %.  V roce 2010 by měl obrat dosáhnout 5,3 mld. amerických dolarů.

Velká Británie: Tržní objem v biotextiliích do roku 2012 naroste na 318 mil. EUR

Ekologie a férovost hrají pro stále víc zákazníků všude ve světě stejně velkou roli jako kvalita a módní uvědomělost – a tak je tomu i ve Velké Británii. V roce 2008 zde tržby v oblasti ekologických textilií činily více než 113 mil. EUR. Do roku 2012 by se podle odhadů britského sdružení Soil Association obrat mohl ztrojnásobit na 318 mil. EUR. Mezi další evropské trhy s výrazným trendem k ekologickému oblečení patří Německo, Francie a Nizozemsko.

Green Fashion odráží proměny hodnot ve prospěch přírody

Ekologické oblečení vzniká v eticky nezávadných podmínkách výroby, s vyloučením dětské práce a dodržením celosvětově uznávaných sociálních standardů, jakými je například limitovaná pracovní doba nebo minimální mzda. Výrobci ekologického oblečení a přírodních textilií podporují pěstování biobavlny a postupný přechod na materiály šetrné k životnímu prostředí a odpovídající barviva. Bernd Hausmann, zakladatel prvního obchodu Green Fashion Concept Store glore (filosofie globální zodpovědnosti), jasně vyjadřuje svůj názor: „Musíme zákazníky přesvědčit o naší koncepci prostřednictvím inovativních nápadů. Vzhledem k děsivým zprávám o dětské práci a nelidských podmínkách v textilním průmyslu nebo globálním oteplování musíme nabídnout konkrétní alternativy. Vztyčený ukazováček nestačí a nikomu nepomůže. Jde o to, podporovat určité značky a lidi, kteří se svými nevšedními nápady, styly a vizemi razí nové cesty.“

Značky, diskuse a módní přehlídky

V roce 2010 veletržní duo opět nabídne vystavovatelům sekce Textil Area ideální platformu pro cenné kontakty s odbornými návštěvníky z celého světa. Textil Forum pořádané v rámci kongresu BioFach obrátí pozornost na trendy, vývojové směry a šance v rámci oboru. Na přehlídkovém molu v sekci Textil Area budou několikrát denně probíhat módní přehlídky, na nichž mohou vystavovatelé perfektně prezentovat svoje kreace.

Kontaktní osoby pro tisk a média:

Barbara Böck, Ellen Rascher

Tel  +49 (0) 9 11. 86 06–83 28

Fax +49 (0) 9 11. 86 06–82 56

ellen.rascher@nu­ernbergmesse.de