Biočaje a biokoření SONNENTORU mají své místo na českém trhu

[Tisková zpráva] SONNENTOR dále roste, otevírá první SHOP IN SHOP koncept v Praze a hledá partnery pro další SHOP IN SHOP a franšízové koncepty prodejen v ČR.

  • Stálost, regionální vývoj & bio – filozofie
  • Hospodářské výsledky za rok 2009/10
  • Franšízový systém SONNENTOR obchodů – úspěšný odbyt
  • SONNENTOR pro celou rodinu – výletní a turistický cíl
  • SONNENTOR bio průkopníci již přes 20 let

Společnost SONNENTOR s.r.o., tradiční výrobce biočajů, biokoření a dalších bioproduktů se sídlem v jihomoravských Čejkovicích, oznámila hospodářské výsledky za rok 2009/10, ve kterém obrat firmy dosáhl výše 114 mil. Kč, což představuje meziroční nárůst ve výši 11 %. Čejkovický Sonnentor, který je dceřinou společností rakouského SONNENTOR Kräuterhandel­sgesellschaft m.b.H., zaměstnává celkem 60 zaměstnanců a kolem 20% produkce je určeno pro místní a východní trh, který zahrnuje i Slovensko, Polsko, Maďarsko a Pobaltské republiky.

Databáze bylinek a koření  na Vitalia.cz

Tajemství našeho pokračujícího úspěchu i v hospodářsky velmi obtížném roce 2009, je docela prosté.  Známe potřeby našich zákazníků. Čerstvé, vysoce kvalitní suroviny, šetrné zpracování, vývoj nových produktů a důslednost při uvádění na trh, byly těmi nejdůležitějšími faktory pro náš růst v uplynulém roce. Dnes je SONNENTOR v německy mluvících zemích nejznámější značkou v oblasti bio a věřím, že se nám bude dařit dále budovat a posilovat značku SONNENTOR i v České republice a dalších zemích střední a východní Evropy,“ řekl Josef Dvořáček, ředitel SONNENTOR Česká republika.

V rakouském Sprögnitzu, sídle firmy SONNENTOR, pracuje dnes přes 130 stálých zaměstnanců. Firma dosáhla v roce 2009/10 obratu 20,5 mil. eur, což představuje 16% meziroční nárůst. Podstatné vlastnosti obchodního nápadu firmy je zušlechťování výrobků přímo na ekologických farmách a zachování identity výrobců, čímž je docílena co největší transparentnost bioproduktů pro konečné spotřebitele. SONNENTOR dnes patří na evropském trhu mezi přední distributory v oblasti bylin, čajů a koření z kontrolovaného ekologického zemědělství.

Garance kvality při výrobě čajů a koření vycházejí nejvíce z vlastního pěstování v ekologických rodinných zemědělských farmách. Vždy je znám přesný původ surovin, ze kterých je sestaven každý z produktů. Úrodná půda, pečlivá práce a mnohaleté zkušenosti spolu utvářejí dílo, jehož výsledkem jsou byliny bez reziduí agrochemikálií nebo geneticky modifikovaných organismů. Pouze z takových surovin vznikají šetrným zpracováním čaje, koření a bylinné směsi, které nejen že plně odpovídají ekologickým standardům, ale i přísným podnikovým požadavkům na kvalitu.

Mezinárodní úspěch – kvalitní výrobky v duchu BIO

U SONNENTORU najdete přes 600 výrobků v pestré nabídce od čaje proti rýmě, bílého čaje, energií nabíjejícího zázvorového čaje, etiopské směsi koření, dětské řady bio rarášků, pestré posilující polévky, až po kávu Vídeňské pokušení. Úspěšný recept pro všechny produkty společně jsou nadčasové nápady a recepty spojené s ručně sesbíranými surovinami a přísadami nejvyšší bio kvality. SONNENTOR žije z profesionální práce při vyvíjení nových výrobků. Každoročně zavádí na trh zhruba 20 nových produktů.

Nové prodejní cesty – obchody SONNENTOR

Silná spotřebitelská poptávka po výrobcích SONNENTOR byla pro toto podnikání příležitostí vydat se novou cestou v prodeji. Otevřením obchodu SONNENTOR v roce 2008 v rakouském St. Pöltenu v systému franšízového prodeje se odstartovalo další budování prodejního řetězce. Opravdu široká paleta bioproduktů SONNENTOR – počínaje úspěšnými biočaji a oblíbeným biokořením, přes tradiční rakouskou biokávu „Vídeňské pokušení“, ovocné pomazánky, bio sušenky, biomedy i bio ledové čaje, až po oblíbenou Bioraráškovu řadu, která zahrnuje biopochoutky pro ty nejmenší – se stala, po doplnění dalším dárkovým zbožím, opravdu vyhledávaným sortimentem SONNENTOR obchůdků. Vždyť hned v následujícím roce vznikly další obchůdky v rakouských městech Krems, Salzburg, Linz, Vídeň, ale také Hamburk v Německu a Basilej ve Švýcarsku.

V letošním roce získal projekt franšízových obchodů SONNENTOR SHOP první cenu za nejúspěšnější nový franšízový projekt roku 2010 v Rakousku. A poptávka po partnerech pro franšízový obchod běží opravdu naplno a to i v České republice. „Dnešním dnem otevíráme první český SONNENTOR SHOP in SHOP koncept v prodejně biopotravin a zdravé výživy Country Life v Praze v Dejvicích, kde budou umístěny naše tradiční selské skříně plné čajů a koření od SONNENTORU z Čejkovic. Věřím, že je jen otázkou času, kdy se prvního franšízového SONNENTOR obchodu dočkáme i v České republice,“ dodává Josef Dvořáček.

Historie společnosti SONNENTOR

Společnost SONNENTOR (česky Sluneční brána) byla založena v roce 1988 ve Waldviertlu

v severním Rakousku jako obchodní společnost s bylinkami a kořením. Nápad spojit produkty ekologických farem z regionu i zahraničí a označit je logem smějícího se sluníčka byl základem úspěchu pro zakladatele společnosti Johannese Gutmanna. Jako firemní sídlo byl v roce 1992 zakoupen starý statek ve Sprögnitzu u Zwettlu, ze kterého se vybudovalo profesionálně organizované výrobní a zpracovatelské centrum, které se další léta nadále rozvíjelo a modernizovalo.

Hned v roce 1992 dala plodná spolupráce Tomáše Mitáčka a Johannese Gutmanna vzniknout na jižní Moravě českému SONNENTORU. V Čejkovicích u Hodonína firma zakoupila a postupně opravila starý Havlíčkův mlýn, který se stal sídlem SONNENTORU v České republice. Od začátku je její hlavní ideou hluboká, dlouhodobá a oboustranně výhodná spolupráce zpracovatelské společnosti spolu s biofarmáři. Základním motivem je zpracování a výroba produktů z kontrolovaného ekologického zemědělství – jakožto jediná možná alternativa průmyslovému velkozemědělství se všemi jeho problémy, jako jsou nadprodukce, potravinové skandály, znečištění biosféry a genové manipulace. V současnosti firma úzce spolupracuje se 170 ekologickými farmami nejen z České republiky a Rakouska. V nových pěstitelských projektech v Rumunsku a Albánii SONNENTOR pokračuje se svou filozofií stálosti a regionálního rozvoje.

Požitek z bylin pro celou rodinu – výletní cíl.

SONNENTOR se stal za 20 let své existence i skutečnou turistickou atrakcí rakouského Waldviertlu, kterou ročně navštíví kolem 25000 návštěvníků. A prohlídka SONNENTORU stojí opravdu za to: na poznávací cestě výrobou mohou návštěvníci nakouknout do zákulisí produkce čajů a koření z ekologického zemědělství. Bio raráškova vesnice otevírá dětem možnost ponořit se formou her i dětských atrakcí do světa vůní a chutí bylin. Plocha o více než 4.000 m2 zve do zahrady zážitků s různými tématy pro děti a dospělé. Celý areál doplňuje tzv. Oáza svaté Hildegardy, ve které dospělí nalézají klid a odpočinek.

Také v jihomoravských Čejkovicích nechce zůstat český SONNENTOR pozadu. Stylově zařízená bioprodejna si našla na vinařských stezkách jižní Moravy již své místo. Pro zájemce je možná také exkurse do moderní výroby na zpracování bylin a balení čaje. S produkty SONNENTORU se můžete setkat jak nárazově na tradičních českých biojarmarcích, tak stabilně v prodejnách zdravé výživy. V září 2010 se připravují v areálu SONNENTORU na kopci nad Templářskými sklepy první Čejkovické bylinkové slavnosti. Návštěvníci budou mít jedinečnou příležitost zblízka poznat provoněné sklady i výrobní prostory s bylinkami a kořením a zhlédnout zrození nálevového sáčku biočaje od výkupu bylin, až po jeho samotnou výrobu v moderním čejkovickém areálu. Bude připraven bohatý a zajímavý program pro dospělé i děti.

O společnosti SONNENTOR:

Firma SONNENTOR Kräuterhandels GmbH byla založena v roce 1988 Johannem Gutmannem v rakouské oblasti Waldviertel. Výchozí myšlenka byla dát dohromady zemědělské biospeciality jako jsou čaje a bylinné koření, ovocné pomazánky bez přidání cukru, dárkové předměty a další produkty a pod značkou „smějícího se slunce“ je uvést na místní i mezinárodní trhy. Dnes má tato firma se sídlem ve městě Sprögnitz u Zwettlu v Rakousku přes 130 a v České republice 60 zaměstnanců. Firma vyváží přes 600 druhů produktů do více než 45 zemí celého světa a v roce 2009 dosáhla obratu přes 20,5 mil. eur. Hlavní ideou podnikatelské myšlenky je další zušlechtění produktů přímo na biofarmě a zaručení identity producenta, což poskytuje zákazníkovi co možná největší transparentnost.

Další informace najdete na www.sonnentor.com nebo v českém jazyce na www.sonnentor.cz.