Deset rad, jak nakupovat na slevových portálech

Sleva není zadarmo, to je známá věc. Je vůbec možné, aby z akce typu „luxusní menu za pár kaček“ odešla spokojená jak koza, tak vlk? Tedy zákazníci, restaurace i slevový server?

Tématu se věnujeme v článku Restauratér versus Slevomat: Pro koho je vlastně výhodný oběd se slevou? Slevový portál Slevomat.cz připravil pro čtenáře deset tipů, jak se při nákupu se slevou vyvarovat zklamání:

1) Dbejte na výběr slevového serveru

V nabídce takřka dvou set slevových portálů je jednoduché se spálit. Vsaďte na renomované servery, které působí na trhu již delší dobu. Kvalitní slevové servery se snaží udělat maximum, aby zákazník odcházel spokojený. Zaměřte se na skutečnost, zda server ověřuje nabídky dodavatelů a dokáže kvalitu garantovat.

2) Dejte na zkušenosti přátel a známých

Nemáte zkušenost se slevovými servery a chcete vyzkoušet internetové slevy? Zeptejte se svých kamarádů na jejich zkušenosti a nechte si doporučit, kde oni nakupují. Není nic horšího než první špatná zkušenost.

3) Vyhledejte si reference o slevovém serveru na internetu

Nejste si jisti výběrem slevového serveru? Najděte si dostupné reference. Hodit se vám budou především internetové diskuze, kde se zákazníci slevových serverů podělili se svými zážitky. Potřebné informace nalezete také na facebookovém profilu slevového portálu. Nikdy se nezavděčíte všem, takže téměř vždy naleznete i negativní reference. Pokud ale převládají pozitivní zkušenosti, nemůžete se takřka spálit.

4) Zákaznická linka by měla být samozřejmostí

Slevový server nemá vyřešenou otázku zákaznické podpory? V tom případě není něco v pořádku a možná byste se měli obrátit jinam. Funkční telefonická či alespoň e-mailová podpora pro zákazníky by měla být samozřejmostí. Slevový portál tak umožňuje svým zákazníkům jednoduše a rychle řešit problémy s jejich vouchery.

5) Nejděte si pro slevu bezhlavě, věnujte pozornost informacím o podmínkách uplatnění voucheru

Voucher nelze uplatnit o víkendu nebo v odpoledních hodinách? Vyhněte se nepříjemným překvapením a informujte se o podmínkách slevové akce před nákupem. Poctivé slevové servery informují své zákazníky o všech aspektech a podmínkách využití voucheru.

Nenechte se napálit: Jak levně a efektivně využít slevové servery

6) Není vám něco jasné? Zeptejte se v diskuzi u slevy

Informační popisek u slevy nebyl vyčerpávající? Nebojte se zeptat v diskuzi, která by měla být součástí každé seriózní slevové nabídky. Možná se již někdo na stejnou věc zeptal a vám bude stačit přečíst si odpověď. Například na Slevomatu vám odpoví přímo zaměstnanec firmy, která slevu poskytuje.

7) Nebojte se reklamovat

Nebyli jste spokojeni a chcete sjednat nápravu? Nebojte se vyjádřit svou nespokojenost již při odběru zboží nebo čerpání služby. Seriózní poskytovatel slevy vám na místě nabídne kompenzaci. A jak je to z právního hlediska?

„Zákazník uzavírá smlouvu o dodávce zboží nebo služeb prostřednictvím slevového portálu nejčastěji přímo s dodavatelem. Slevové portály v takovém případě v souvislosti s dodávkou zboží nebo služeb nemají žádný přímý vztah k zákazníkům a veškerá práva a povinnosti vůči zákazníkům (včetně kvality/kvantity dodávky, povinností z reklamací apod.) nesou příslušní dodavatelé. Z naší zkušenosti však dobře víme, že největší hráči na trhu slevových portálů dávají velký důraz na zajištění spokojenosti uživatelů jejich portálů a podle toho se chovají jak k dodavatelům tak uživatelům,“ říká Jan Krabec z advokátní kanceláře Pelikán Krofta Kohoutek.

Nově vznikající Asociace portálů hromadného nakupování bude garantovat pojištění voucherů svých členů. V případně nespokojenosti vám peníze vrátí peníze. Již nyní se dočkáte vstřícného přístupu v případě reklamací u největších slevových serverů. Slevomat vám v případě nespokojenosti vrátí peníze v rámci programu „Garance spokojenosti“. 

8) Voucher můžete do čtrnácti dnů vrátit

Pro slevové servery platí podobná pravidla vrácení peněz jako pro populární internetové obchody. Svůj voucher můžete vrátit do čtrnácti dnů od data koupě a obdržíte všechny peníze zpět. Nemusíte zoufat, že voucher nepotěšil obdarovaného nebo že jste si nákup nakonec rozmysleli.

9) S voucherem jste plnohodnotnými zákazníky

Se slevovým voucherem máte nárok dostat stejně kvalitní zboží a úplně stejnou úroveň služby, jakou poskytovatel slevy dává zákazníkům bez voucheru. Pokud nedostanete to, co jste si zaplatili a slevový server a ani partner nevyřeší problém k vaší spokojenosti, je čas se podívat po serióznějším slevovém portálu.

10) Nenechávejte voucher na poslední chvíli

Neotálejte s uplatněním slevového voucheru a pokuste se jej využít co nejdříve po jeho zakoupení. Většina zákazníků využívá vouchery na poslední chvíli a pak se diví, že v restauraci nebo v masážním salónu není místo. Poctiví poskytovatelé slev spočítají kapacitu slevové akce tak, aby bylo možné využít všechny vouchery. Počítají i s faktem, že valná část lidí nechá voucher na poslední chvíli. Pokud si ale vzpomenete pár dnů před koncem platnosti, nemusí pro vás zůstat volné místo ani u nejserióznějších slevových portálů.

Čtěte téma: Restauratér versus Slevomat: Pro koho je vlastně výhodný oběd se slevou? 

Autor: Slevomat