Ženy si bonboniéru samy koupí a samy snědí

Nejoblíbenější příchutí čokoládových bonbónů je oříšková a nejvíce nám chutnají bonbóny v mléčné čokoládě. Odhalil to průzkum, který pro společnost Atoz Retail provedla v červenci agentura Stemmark. Jasným favoritem se staly bonbóny v mléčné čokoládě. Chutnají nadpoloviční většině dotázaných. Mezi příchutěmi zvítězila oříšková, kterou upřednostnila polovina respondentů. Takže není divu, že jako nejoblíbenější bonboniéru označili dotazovaní Tatianu, která právě tyto preference splňuje. V…

Nejoblíbenější příchutí čokoládových bonbónů je oříšková a nejvíce nám chutnají bonbóny v mléčné čokoládě.

Odhalil to průzkum, který pro společnost Atoz Retail provedla v červenci agentura Stemmark.

Jasným favoritem se staly bonbóny v mléčné čokoládě. Chutnají nadpoloviční většině dotázaných. Mezi příchutěmi zvítězila oříšková, kterou upřednostnila polovina respondentů. Takže není divu, že jako nejoblíbenější bonboniéru označili dotazovaní Tatianu, která právě tyto preference splňuje. V nezměněné chuti je navíc na trhu již třicet let, jak upozornil Radim Tuček z Figara.

Z výzkumu dále vyplynulo, že v 89 procentech kupujeme bonboniéru jako dárek. Nejčastěji příbuzným, partnerkám nebo přátelům. Ženy jsou bonboniérou obdarovány téměř pětkrát častěji než muži.

„V posledních letech i do České republiky dorazil trend, kdy se kvalitní čokoláda či dobrá cukrovinka dostává do role „hlavního“ dárku. Zatímco před několika lety bylo nemyslitelné dát někomu jako vánoční dárek dobrou bonboniéru, nyní jde o běžnou záležitost,“ říká odborník na čokoládu Daniel Syrový.

Výzkum Stemmarku odhalil, že pokud se Češi o bonboniéru dělí, je to nejčastěji s rodinou. Za tímto účelem jí kupuje 6,5 procenta spotřebitelů.

Celá dvě procenta žen si však bonboniéru ráda vychutnají o samotě. „Z vlastní zkušenosti mohu říci, že ženy si kupují čokoládu jako odměnu za něco, co se jim povedlo, nebo jen tak, aby si vyšperkovaly okamžik všedního dne,“ komentuje výsledky průzkumu Daniel Syrový.

EVROPANÉ A ČOKOLÁDOVÉ BONBONY

Data pocházejí ze spotřebitelských průzkumů společnosti Kraft Foods na některých evropských trzích.

Kolik sníme čokolády?

  • Nejvíce čokolády (přes 10 kg/obyvatele) se sní ve Velké Británii, Švýcarsku (9,3) a Německu (8,1). V České a Slovenské republice je to shodně okolo 3,7 kg na hlavu.

Kupujeme si bonboniéru pro sebe, nebo se o ni podělíme?

  • V Bulharsku a Rusku pralinky kupují nejčastěji proto, aby se o ně podělili. V Čechách a na Slovensku je bonboniéra oblíbeným dárkem. Jen 2 % Čechů si kupuje bonboniéru pro sebe, v Polsku je to 5 % lidí.
  • Když si bonboniéru kupujeme domů (ať už pro sebe, nebo pro návštěvu), vybíráme si tu, která nám nejvíce chutná. Dárkovou bonboniéru ale vybíráme také podle značky a obalu.

Pro koho bonboniéru vůbec kupujeme?

  • Bonboniérou obdarujeme 3× častěji ženu než muže.
  • Když dáváme bonboniéru svým blízkým, je to nejčastěji k narozeninám či svátku. Lidem, které příliš neznáme, dáváme bonboniéru nejvíce jako vyjádření díků.
  • O bonboniéru, kterou dostaneme jako dárek, se nejčastěji dělíme s partnerem nebo dětmi.

A jaké máme rádi příchutě?

  • Nejoblíbenější příchuť čokoládových bonbónů je oříšková. V Polsku je oblíbený oříšek následován karamelovou a vanilkovou příchutí, zatímco v Rusku dávají přednost višním v likéru.
  • U nás převažuje obliba mléčné čokolády, zatímco na východ od nás, v Pobaltí a Rusku, si nejvíce pochutnají na hořkých příchutích.
  • Méně obvyklé příchutě (pomerančová kůra, skořice, zázvor) vyhledávají spíše lidé nad 50 let a studenti.