Vzpoura dodavatelů potravin: „Obchodní praktiky řetezců zavánějí vydíráním“

Po výrobcích Danone a Ferrero Rocher, které se nedohodli s Kauflandem, odmítá dodávat do Teska společnost PepsiCo. Jak se očekávalo, v souvislosti s navýšením  DPH a cenami komodit tlačí obchodní řetězce na své dodavatele kvůli co nejnižším cenám. Nyní se někteří větší dodavatelé staví na zadní a na tlak řetězců odmítají přistoupit

Po výrobcích Danone a Ferrero Rocher, které se nedohodli s Kauflandem, odmítá dodávat do Teska společnost PepsiCo.

Jak se očekávalo, v souvislosti s navýšením  DPH a cenami komodit tlačí obchodní řetězce na své dodavatele kvůli co nejnižším cenám. Nyní se někteří větší dodavatelé staví na zadní a na tlak řetězců odmítají přistoupit

Před pár dny oznámila společnost Danone, že se, alespoň prozatím, nedomluvila s Kauflandem na podmínkách spolupráce pro rok 2012. „Dokud nebude smlouva uzavřena, nebudeme dodávat své výrobky do tohoto obchodního řetězce,“ uvádí Danone. Výrobky Danone jsou k dostání ve všech ostatních obchodních řetězcích, o spolupráci s Kauflandem chce Danone nadále jednat. „Vzniklé situace a komplikací způsobených našim věrným zákazníkům litujeme. Po dobu, než dojde k uzavření oboustranně akceptovatelných podmínek, nebudou výrobky společnosti Danone a.s. (značky Activia, Actimel, Kostíci, Dobrá máma, Danette a Fantasia) v řetězci Kaufland k dostání, v plném zastoupení však jsou k dostání ve všech ostatních obchodních řetězcích,“ komentuje situaci Miloš Štafen, ředitel kvality a externí komunikace společnosti Danone a.s.

Do Kauflandu již přestal dodávat také výrobce cukrovinek Ferrero Rocher, který nabízí například čokoládová vajíčka Kinder, čokoládové tyčinky, pomazánku Nutella či bonbony Tic Tac, píší Lidové noviny. K podrobnostem sporu se obě strany odmítají vyjádřit.

Zavání to vydíráním

Dalším z velkých dodavatelů, kteří se bouří proti tlaku řetězců, je nově i společnost PepsiCo.

Nápoje Pepsi, Mirinda, ledové čaje Lipton či brambůrky Lays společnost odmítá dodávat na protest proti nízkým výkupním cenám, informují Lidové noviny. „S Teskem jsme ukončili spolupráci, nedohodli jsme se na obchodních podmínkách,“ potvrdila LN Olga Tóthová ze společnosti PepsiCo a podmínky Teska označila za vydírání. 

„Obchodní praktiky Teska či Kauflandu zavánějí již téměř vydíráním,“ uvedla Olga Tóthová. O dalších podmínkách se podle vyjádření společnosti jedná.

O kvalitě a podmínkách pro dodavatele privátních značek pro obchodní řetěžce také: Kečup se nedělá z rajčat. Překvapení?

4 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 15. 1. 2012 13:08