Tesco mění svou nejlevnější značku potravin

Autor: Tesco

Privátní řada Tesco Value mění design a rozšiřuje sortiment. Je určena pro zákazníky, kteří preferují cenu zboží.

Maloobchodní řetězce na našem trhu nabízejí zákazníkům vlastní značky potravin. Prodávají pod nimi produkty jiných výrobců, mnohdy těžko identifikovatelných. Výjimkou není ani společnost Tesco. Z několika jejích privátních značek je řada Tesco Value určena pro „uspokojení cenově citlivých zákazníků“. Výrobky této řady se cenově srovnávají na nejlevnější výrobky na trhu; více o tom, jak probíhá jejich výběr a testování, si můžete přečíst v článku: Privátní značky Tesco testují zákazníci

Tesco Value má v sortimentu vlastních značek Tesco nejdelší tradici, na trh byla uvedena v roce 2001. Řada pokrývá nejžádanější produkty denní potřeby z potravinového sortimentu (mléčné výrobky, lahůdky, ovoce a zelenina, maso a uzeniny, suché potraviny, nápoje), ale i nepotravinového (drogerie, kosmetika, papírnictví). V současnosti se pod hlavičkou Tesco Value prodávají více než čtyři stovky položek.

Nyní prochází řada Tesco Value změnou designu obalů, ale chystá také inovované receptury a složení.

V prodejích vedou především mléčné výrobky

Podle aktuálního průzkumu mezi zákazníky nakupuje pravidelně výrobky z privátní řady Tesco Value více než třetina respondentů. Mezi nejžádanější položky patří především mléčné výrobky, kterých se v minulém roce prodalo na několik milionů kusů. Absolutní jedničkou je pak sýr s bílou plísní.

„Řada Tesco Value je určena pro zákazníky preferující příznivou cenu zboží, která ale není nižší na úkor kvality,“ říká Jindřich Blecha, manažer oddělení vlastní značky. Neoficiálně jsou však výrobky řady Value někdy nazývány „ještě legální potraviny“. „Snažíme se vyhovět všem zákazníkům nakupujících v našich obchodech a nabídnout jim výběr ze širokého sortimentu. V nabídce privátní značky Tesco Value jsou tak k dostání jak potraviny denní potřeby, tak i výrobky s dlouhou trvanlivostí nebo nejrůznější pochoutky a laskominy,“ uvádí Jindřich Blecha.

Nákup podle ceny

Na nákupy v kategorii „cena rozhoduje“ nezapomínají ani ostatní řetězce a nabízejí vlastní řady těchto potravin. Zákazníci daných obchodníků asi znají loga Albert BASIC, Billa Clever, Penny, Spar S-Budget, Kaufland K-Classic či Globus Korrekt.

Podobné řady mají obvykle podle prodejců zaručovat nejlevnější výrobek v dané kategorii. Obchodníci také pravidelně porovnávají svoji kvalitu a cenu s konkurencí.

5 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 25. 8. 2014 19:29