Taxi pouze pro děti. Bez rodičů, zato s chůvou

Autor: Isifa.cz

Potřebujete dopravit dítě k babičce nebo na plavání, a vy sami s ním jet nemůžete? Zavolejte mu taxi! Unikátní služba funguje v Praze, ale můžete ji využít třeba i pro cestu na Moravu.

Nemáte čas, vyděláváte dost a babička s dědečkem si stěžují, že už dlouho neviděli svá vnoučata a stýská se jim. Žijí totiž u Znojma, zatímco vy bydlíte a pracujete v Praze. Co s tím? Najměte si „dětské“ taxi s chůvou.

Společnost Kangaroo Service má k dispozici dva speciálně vybavené vozy Mercedes Benz Vito a Volkswagen Multivan, který má sedadla proti sobě. Že jsou v nich autosedačky pro děti, je samozřejmostí. Oba vozy jsou vybavené webkamerou, takže se kdykoliv můžete přesvědčit, jak se vašemu dítěti po cestě daří či s ním rovnou hovořit díky zabudovanému handsfree. Speciálně vyrobené kapsáře jsou plné překvapení. Pro menší děti ukrývají opici, medvěda, kostky či leporela …ti starší z nich vyloví i iPod.

Ze školky na plavání a zpátky


Autor: www.kangarooser­vice.cz

Je tři čtvrtě na dvě a tmavě modrý Volkswagen Multivan s nápisem Bezpečná přeprava dětí zastavuje jako každé úterý před mateřskou školou Kryštof ve Strašnicích. První várka holčiček a kluků ve věku od čtyř do šesti let odjíždí s paní učitelkou na plavání do nedalekého bazénu. Pro Julinku, Dorotku a Alexandra, kteří si povídají s chůvou Jordankou, se řidič Vladimír ještě vrátí. Cesta od bazénu zpátky do školky probíhá stejně. Jen s tím rozdílem, že si děti zpívají. Tenhle způsob dopravy mateřská škola přivítala. Do té doby velice složitě zaskakovali coby dopravci rodiče dětí.

Originální vnuknutí

Dva roky nosila v hlavě Soňa Solařová nápad o taxislužbě pro dětské pasažéry ve věku od dvou do patnácti let bez doprovodu rodičů. Nakonec jej uskutečnila. „Ráda vymýšlím a realizuji hezké a užitečné projekty, i když pro mne nejsou finančně lukrativní,“ svěřuje se. Tenhle se zrodil na cestě mezi Prahou a Velkými Losinami, kam vozila bratrovy děti k jejich rodičům, protože sám neměl čas. „Říkala jsem si s trochou nadsázky, že vymyslím dětskou poštu, sbalím děti do balíku a pošlu je na Moravu.“ 


Autor: Isifa.cz

Pátrala doma i v zahraničí, ale obdobnou tak široce pojatou službu nenašla. Její firma nabízí ať už jednorázové nebo pravidelné cesty po Praze a mimo město, ale třeba i na výlet. To když si například syn vzpomene, že chtějí s kamarády ze školy vidět výstavu vláčků, která už bude končit a nikdo nemá zrovna čas na výstavu s nimi zajet. „Nepodporuji rodiče, aby se méně věnovali svým dětem, i když to někdo může tak vnímat, když místo sebe pošle na výlet chůvu,“ obhajuje svůj nápad Soňa Solařová. „Naopak jim chci pomoct. Děti mají program, rodiče nejsou ve stresu a dobu, kterou pak tráví s dětmi, intenzívněji využijí,“ dodává.

Není pro každého

Taxislužba pro děti je samozřejmě finančně nákladnější než cesta tramvají nebo autobusem. Po Praze za ni, pokud vzdálenost jízdy nepřesáhne deseti kilometrů, zaplatíte jednotnou taxu 350 korun. Řidič, chůva, benzín, vybavení auta, to vše něco stojí.

Budu-li manažerka v mezinárodní firmě a při poradě mě pohled na hodinky už v tomto měsíci potřetí ujistí, že dceru ze školy včas nevyzvednu a na gymnastiku nebo hodinu klavíru nedovezu, pravidelný odvoz u Kangaroo Service si objednám. „Určitě jsou naše služby pro lidi, kteří mají střední a vyšší příjem, ale ti jsou také více zaměstnaní a více přemýšlejí o efektivnějším využívání volného času. Není to jenom o penězích,“ tvrdí Soňa Solařová.

Základní cena pro nepravidelné cesty v mercedesu po Praze je 29 korun za kilometr, mimo Prahu dvacet pět. Multivan jezdí po městě za 31 korun a mimo město za dvacet devět.

I tak se snaží agentura zákazníkům šetřit peníze. Pokud v autě jede více dětí, tak se o náklady samozřejmě podělí. Levnější jsou pochopitelně také jízdy pravidelné. Pro ty, co musí děti přepravovat mezi pravidelnými kroužky nebo třeba pro ty, kteří mají střídavou péči a posílají děti v předem daných termínech k druhému rodiči.

Využili byste i vy dětské taxi? Jak řešíte přesuny svých dětí?

4 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 3. 12. 2016 20:52