Taky jste si koupili padělané boty? Co s tím?

Časopis dTest reagoval na časté stížnosti zákazníků a prověřil kvalitu obuvi nabízené v e-shopu. Na poradenskou linku spotřebitelského časopisu dTest se obracejí lidé, kteří jsou nespokojení s kvalitou obuvi nabízené v internetovém obchodu www.outletshoe.cz. Na základě těchto stížností provedl dTest kontrolní nákup, po jehož vyhodnocení se jeho podezření potvrdilo – internetový obchod nabízí padělané zboží, které vydává za pravé.

Časopis dTest reagoval na časté stížnosti zákazníků a prověřil kvalitu obuvi nabízené v e-shopu.

Na poradenskou linku spotřebitelského časopisu dTest se obracejí lidé, kteří jsou nespokojení s kvalitou obuvi nabízené v internetovém obchodu www.outletshoe.cz. Na základě těchto stížností provedl dTest kontrolní nákup, po jehož vyhodnocení se jeho podezření potvrdilo – internetový obchod nabízí padělané zboží, které vydává za pravé.

dTest provedl kontrolní nákup páru dámských sandálů značky Puma a předal je ke zhodnocení jejich pravosti odborným zástupcům společnosti Puma. „Na první pohled bylo nápadné velmi nekvalitní zpracování, i to, že obuv dorazila v krabici od úplně jiného páru bot,“ upozorňuje na některé z typických znaků padělaného zboží Martina Vernerová, právní poradce časopisu dTest.

Zástupci společnosti Puma pak podezření o nepravosti obuvi potvrdili. „Nákup v tomto obchodě potvrzuje skutečnost, že s padělky známých značek se již nesetkáte jen na tržnicích, ale i v běžných prodejnách a na internetu,“ říká Martina Vernerová a přidává doporučení pro poškozené zákazníky: „U nákupu přes internet lze vždy využít 14denní lhůty pro vrácení zboží, uvedete-li tento důvod, prodejce ponese náklady poštovného a balného od něj k vám i nazpět.“

V případě nákupu v kamenném obchodě (pokud zákazník z nějakého důvodu nevyužije 14denní lhůtu při nákupu přes internet) je potom řešení dle Martiny Vernerové také snadné: „Jedná se o jasný rozpor s kupní smlouvou, kdy máte nárok na odstoupení od smlouvy a vrácení celé kupní ceny.“

Další obvyklé znaky padělků včetně fotografií padělaných bot a rovněž vzorový dopis pro odstoupení od smlouvy jsou k dispozici zdarma na www.dtest.cz/pa­delky.

„Co se týče obchodu samotného, podnikli jsme již příslušné právní kroky k zamezení jeho nezákonné činnosti. Zároveň sbíráme podklady od poškozených zákazníků za účelem dalšího řízení,“ uzavírá Martina Vernerová informací o dalším postupu dTestu.

Kontakt pro poškozené:

•    email: vernerova@dtest.cz
•    tel: 299 149 009 (poradenská linka)

Poradenská linka časopisu dTest – 299 149 009 – je v provozu každý pracovní den od 9 do 17 hodin a spotřebitelé na ní mohou konzultovat s právními poradci časopisu dTest nejrůznější spotřebitelské problémy, a to za cenu běžného tarifu volání. 

Zdroj: dTest

1 názor Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 13. 9. 2011 8:04