Názory k článku
Vadilo by vám, kdyby měly supermarkety o svátcích napříště zavřeno?

Jiří
Jiří (neregistrovaný) ---.krasl.com
4. 1. 2012 10:12 Nový

Supermarkety a lékárny

celé vlákno

Vadí mi jedna věc: zatímco rohlíky či žrádlo pro psy lze koupit i v neděli či v noci, narazit na otevřenou lékárnu ve městě bývá problém. Nemělo by to být naopak?

nax
nax (neregistrovaný) 62.209.192.---
4. 1. 2012 11:44 Nový

Re: Supermarkety a lékárny

celé vlákno

Nevadi mi ani kdyz bude otevreno, ani kdyz bude zavreno. Nekdo se tu rozhodl podnikat a nejak nastavit oteviraci dobu. Je to jeho vec a jeden z parametru, ktery bude urcovat jeho uspech ci neuspech na trhu. Kdyz si otevru na vypadovce pekarnu, ktera bude mit otevreno jen o vikendu 02:00-04:30 je to zas jen a jen moje vec. Ale banda politiku se snazi opet rozhodovat za nas a za jine, co je dobre a spatne, mota do toho ideologii, nabozenstvi a kdo vi co jeste. Lide probudte se. Roku 1989 jsme snad chteli, aby jsme o sobe rozhodovali sami a ne banda ksichtu sedici nekde kdesi rozhodujice o vsem v nasich zivotech.

Pavel
Pavel (neregistrovaný) 62.216.147.---
4. 1. 2012 12:16 Nový

Re: Supermarkety a lékárny

celé vlákno

Přesně tak. Navíc v článku není zmíněno, že zaměstnanci sice budou mít volno, ale přijdou o příplatky za práci ve svátek (a pro některé to je důležitější, než možnost shlédnout v televizi oficiální projev, který mnoha slovy nic neříká).

jk
jk (neregistrovaný) 109.80.33.---
5. 1. 2012 12:25 Nový

Re: Supermarkety a lékárny

celé vlákno

... anebo pohádky či veselohry, které ti starší nad 20 let už stejně musejí znát zpaměti...

lahny
lahny (neregistrovaný) ---.hi-net.cz
8. 1. 2012 14:09 Nový

Re: Supermarkety a lékárny

celé vlákno

Jestli jste nezaregistroval, tak od.1.ledna Vám může zaměstnavatel NAŘÍDIT až 150 hodin za rok bez příplatků a tyto hodiny se započítávají do normální mzdy.TAKŽE ŽÁDNÉ PŘÍPLATKY ZA SVÁTKY UŽ NEBUDOU.

Božen Němec
Božen Němec (neregistrovaný) ---.cablenet.cz
8. 2. 2012 20:36 Nový

Re: Supermarkety a lékárny

celé vlákno

Otevři si třeba o Silvestru o půlnoci, ale dři se tam sám. Víš co, ty rozumbrado, vyměň si s těmi lidmi šichty i odměnu třeba jen na týden. Budeš se divit.

Pavel
Pavel (neregistrovaný) 62.216.147.---
4. 1. 2012 12:12 Nový

Re: Supermarkety a lékárny

celé vlákno

Já mám v okruhu deseti minut od baráku tři lékárny s nepřetržitým provozem (a ani nechtějí v noci a o svátcích příplatek, na který mají nárok). K supermarketu to mám dál.

Méďa Béďa aura:59
4. 1. 2012 14:17 Nový

Re: Supermarkety a lékárny

celé vlákno

Klidně si léklárnu otevři a provozuj ji v neděli a v noci... Ale dost těžko na tom vyděláš, protože tam chodí akorát cikáni pro prezervativy a cikánky pro Sunar.

P2010
P2010 (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
4. 1. 2012 12:01 Nový

Ne, pokud ...

... zde bude Nemecke/Rakouske zbozi za Nemecke/Rakouske ceny v EUR prevedene dle platneho kurzu na CZK.

lufi
lufi (neregistrovaný) ---.211.broadband9.iol.cz
4. 1. 2012 12:37 Nový

Je to jednoduche ...

celé vlákno

Pridejte misto svatku dovolenou a svatky zruste a uvidite, kolik lidi tu chce svatkovat.

Argumenty, ze svatky se maji radne svetit je sice myslenka pekna, ale proc ji lidem vnucovat, at si svatkuje ten, kdo o to stoji. Nevim proc si stale politici mysli, ze vi lepe nez my jak MY mame zit.

Take mi vadi ta neduslednost, proc maji mit zavreno prodejny >200m2? Lide pracujici v prodejnach mensich svatkovat nemaji?

To by take zachvili mohli zavirat restaurace, protoze svatky se maji svetit a ne chodit do hospody. Take televize by se asi mely vypnout, anebo by alespon mely vysilat 24x7 svatecni tematiku !!!

Btw, asi by se mely vypnout i rozvody energie pro domacnosti, abychom si udelali cernou hodinku, meli doma teplotu jako v kostele a mohli tak radne rozjimat nad pribehy svatych :-)

Ani se nedivim, ze to jde s Evropou tak z kopce, kdyz jeji politici resi takove blbiny jako oteviraci doby a co je a neni RUM, zatimco se nejsou schopni mit spolecny nazor na financni/obran­nou/energetic­kou politiku.

Ano, mozna zijeme v urcite forme demokracie, ale svoboda, ta vazeni pratele vypada jinak.

Mam spousty vyhrad ke USA, ale je fakt, ze mira zasahovani statu do obcanskych zalezitosti je tam rozhodne mensi.

Ovcibabicka
Ovcibabicka (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
5. 1. 2012 18:32 Nový

Re: Je to jednoduche ...

celé vlákno

Já mám pocit, že tady jde o princip, který jste nepochopil.
Malé krámy, ať už potraviny, drogerie nebo lékárny, si prostě přes svátky zavřou, těch pár zaměstnanců to ocení a zaměstnavatel jakbysmet.
Ovšem velká obchodní centra kvůli neustálé konkurenci nezavřou, kdyby zavřel jeden jediný supermarket jen neskutečně prodělá, protože lidé se jen přesunou do dalšího otevřeného v poměrně blízkém okolí. A zaměstnanci těchto korporací do práce prostě jdou, samozřejmě, že spousta z nich si rezervuje dovolenou an svátky několik měsíců dopředu, ale zaměstnavatel, který ví, že musí fungovat celý Štědrý den do sedmi do večera, na Boží hod taktéž od brzkého rána, a kdo by mu v tom podniku pracoval, kdyby měli všichni dovolenou, dovolenou nedá, nabídne příplatek, ale každý, kdo v tom kolosu pracuje ví, že když nepřijde, už se svým místem do budoucna počítat nemusí, anebo se může rozloučit s donedávna asertivním přístupem ze strany zaměstnavatele...To je ten hlavní problém.
A proto je třeba celý tento nekonečný kruh regulovat zákonem, protože v té slavné demokracii, na kterou apelujete, má na svátky a klid právo každý, bohužel realita je daleko od vznešených ideálů v naší Ústavě.
A je skutečně takový problém, nakoupit si na den či dva dopředu?

A srovnávat evropské politické systémy s americkými skutečně nejde, rozdíl mezi nimi diametrálně odlišný - demokracie tam byla zavedena velmi krátce po vzniku země, novodobé dějiny kontinentu ani nic jiného nepoznaly. Politická zřízení jsou naprosto odlišná. A pokud si myslíte, že stát zasahuje do života lidí méně, jste na omylu, zeptejte se jakéhokoli rodilého američana. A pokud se tam lidé více ozývají a perou za svá práva je to dáno dlouhou tradicí toho, že mohou, ale hlavně obrovskou občanskou angažovaností, kterou Česká republika naprosto postrádá.

A navíc, zamyslete se, nezdá se Vám, že tento návrh přišel spíš z řad těch politicky angažovaných občanů, než politiků, kteří jsou na straně věčně nakupujících...

brk
brk (neregistrovaný) 2002:5e70:5b--:----:----:----:----:----
5. 1. 2012 19:17 Nový

Re: Je to jednoduche ...

celé vlákno

To je populistický žvást. Prodavačky ve večerkách jsou na tom leckdy hůř. Tesco na Vánoce a Nový rok zavřelo. Večerka, co mám za oknem, tak jela pořád. Ve velkých obchodech si přivydělávají brigádníci, v těchto pidivečerkách je to vše na bedrech prodavaček.

Nevím, jak na tom byly jiné supermarkety o svátcích, ale prostě jsem věděl, že má Tesco zavřeno a tak jsem si nakoupil předem. Nesnažil jsem se jet jinam a nedělal bych to ani v jiné svátky.

Jenda
Jenda (neregistrovaný) 2001:470:9b01:----:----:----:----:----
5. 1. 2012 21:11 Nový

Re: Je to jednoduche ...

celé vlákno

A co zaměstnanci muzeí, kin, divadel, dopravci?

Epsi
Epsi (neregistrovaný) ---.vugk.sk
4. 1. 2012 12:48 Nový

Re: Vadilo by vám, kdyby měly supermarkety o svátcích napříště zavřeno?

celé vlákno

Ak by niekto nechcel, aby supermarkety mali cez sviatky zatvorené, tak by počas sviatku supermarket neotvoril (majiteľ), nepracoval v ňom (zamestnanec), nenakupoval v ňom (zákazník).

Ak niekomu záleží na oslavovaní štátnych sviatkov, potom by neriešil len supermarkety, ale všetky obchodné a iné prevádzky, kde by prerušenie práce možno viedlo k ekonomickým stratám alebo k zníženiu kvality služieb, ktoré spĺňajú podmienku, že nejde o život (zatvoriť večierky, v mestskej a prímestskej doprave by stačili dva autobusové spoje jeden na sviatočnú akciu druhý späť; obmedziť diaľkovú dopravu, obmedziť leteckú dopravu, zatvoriť reštaurácie, čerpacie stanice, zrušiť kadejaké nonstop supporty, televízne vysielanie,...).

A v konečnom dôsledku, keď niekto argumentuje potrebou zatvoriť niektoré obchody ako prejav sviatočnej nálady, úplne rovnako by mohol argumentovať potrebou povinných návštev sviatočný akcií, pamätníkov a cirkevných obradov.
Keď už sme pri tom, ako nákup znemožňuje uctenie si štátneho sviatku? Veď ani na tom sviatočnom ceremoniály ani v obchode človek nestrávi 24 hodín. Ak chce, bez problémov si môže počas dňa stráviť aj jedno aj druhé.

Tá argumentácia TOP09:
„Ke státním svátkům bychom měli mít úctu,“
Je úplne mimo. Úcta k štátnym sviatkom (a štátu) sa nevytvára tak, že sa prikáže zákonom. Na to treba roky pomerne slušnej politiky, slušných politikov a štát, v ktorom sa ľuďom dobre žije (pozn. v AT a DE sa možno žije dobre, ale tam je to skôr o odborárskej a cirkevnej politike).

Ja som ten prvý novoročný pondelok prežil aj s pečivom kúpeným ešte v sobotu, ale ak by som si mohol vybrať medzi uctením si štátneho sviatku vzniku Slovenskej republiky a pečivom z nedele, beriem to pečivo.

Pekný deň prajem všetkým militantným demokratom.

Milan
Milan (neregistrovaný) ---.jhcomp.cz
22. 1. 2012 15:37 Nový

Re: Vadilo by vám, kdyby měly supermarkety o svátcích napříště zavřeno?

celé vlákno

Souhlas, jestli si mám vybrat mezi svátkem a něčím k jídlu, beru jídlo, prodavač má kšeft a já se najím... a ucta k svátku ? jsem ateista a vánoce slavím spíš jen na oko s přátely a rodinou u skleničky a tím to hasne a aby mi někdo nakazoval že mám ctít nějakej svátek a šel poslouhat furt to samý každej rok dokola tak to mi rozhodně po chuti není. Co se týká různých založení a podobně tak já stejnak nezaznamenám protože udržovat elektické vedení se musí furt a aby někdo byl o svíčkách a čekal až budeme mít čas a po svátchích si fakt dovolit nemůžu.

PS: Omlouvám se za pravopisné chyby.

Lucie
Lucie (neregistrovaný) ---.customer.poda.cz
4. 3. 2012 10:38 Nový

Re: Vadilo by vám, kdyby měly supermarkety o svátcích napříště zavřeno?

celé vlákno

Zasnu pokazde, kdyz nekdo zacne srovnavat prodavace a energetiky, popr. jeste s doktory, hasici, policisty atd. Rozumite tomu rozdilu mezi temito profesemi?? To se opravdu bez toho zradla neobejdete? Neumite si nakoupit den predem? Vy proste zrejme rad travite svatky po obchodech, na svatky kaslete, ale napadlo vas nekdy pri sve sobeckosti, ze treba prodavacky v hypermarketech maji rodiny, deti a ze ony by treba chtely byt o svatcich s nimi? Zajet si treba na vylet, navstivit rodinu nebo jen proste travit cas se svymi blizkymi? Ne kazdy totiz vidi svatek jako prilezitost courat po marketech. A mozna si nekdo mysli, ze prodavacky jsou buhvi jak zhave jit o svatcich do prace, realita je bohuzel takova, ze se jich na nazor proste nikdo nepta, kdysi jsem v hypermarketu brigadnicila, takze vim, o cem mluvim. Lide jsou dnes jen obycejne rozezrani, to je vse.

P2010
P2010 (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
4. 3. 2012 10:54 Nový

Re: Vadilo by vám, kdyby měly supermarkety o svátcích napříště zavřeno?

celé vlákno

Ja zase zadne rodiny ani deti nemam a chci si nakoupit jidlo i o "svatku". Svatek me nezajima, je to pro me den jako kterykoli jiny. Pokud chteji byt doma, at delaji jinou praci nebo si vezmou dovolenou.

Prodavačka
Prodavačka (neregistrovaný) ---.218.broadband11.iol.cz
9. 5. 2013 21:53 Nový

Re: Vadilo by vám, kdyby měly supermarkety o svátcích napříště zavřeno?

celé vlákno

Tak tohle může říct jen člověk,který nikdy v obchodě nepracoval a jistě ve svátek sedí doma.Co kdyby tam seděla třeba vaše sestra nebo maminka.....

Art.ep
Art.ep (neregistrovaný) ---.17.broadband11.iol.cz
4. 1. 2012 15:41 Nový

Re: Vadilo by vám, kdyby měly supermarkety o svátcích napříště zavřeno?

celé vlákno

Žiju několik let ve Skotsku, kde jsou ve svátek obchody zavřené v neděli se zavírají ve 4 hodiny odpoledne a nikdo s tím nemá problém. Myslím že je to místní rozežranost že lidi musí nakupovat v kteroukoliv dobu si zamanou. Prostě vím že bude státní svátek tak si nakoupím do zásoby. Další věc je to, že si myslím že prodavačky jsou v této zemi chudáci. Plat nic moc, spíš nic než moc. A myslím že i prodavači/pro­davačky si zaslouží mít volno o státním svátku a nebo by měli dostat větší plat za svátky výkendy a noční, což se tady tak neděje.

Méďa Béďa aura:59
4. 1. 2012 17:30 Nový

Re: Vadilo by vám, kdyby měly supermarkety o svátcích napříště zavřeno?

celé vlákno

jj, 2. svátek Vánoční bylo už v Kauflandu narváno (nebyl jsem tam, jen jsem jel okolo a viděl plné parkoviště) a se Silvestrem se Kaufland chlubil, jak vychází vstříc zaměstnancům, že zavírá "už" v 18 hod. ...

AAA
AAA (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
4. 1. 2012 17:42 Nový

Re: Vadilo by vám, kdyby měly supermarkety o svátcích napříště zavřeno?

celé vlákno

A ve Skotsku maji plat predpokladam vysoce nad prumerem, ze?

Jiří
Jiří (neregistrovaný) 88.103.76.---
4. 1. 2012 18:56 Nový

Re: Vadilo by vám, kdyby měly supermarkety o svátcích napříště zavřeno?

celé vlákno

Namusí být nad průměrem. Ale i s průměrným platem lze v západní Evropě něco naspořit, což u nás těžko. Ale myslím, že to s otázkou otevírání obchodů v neděli tak úplně nesouvisí. Možná, že problém bude v tom, že u nás lidé nejsou nevěřící, ale křesťanství vyměnili za náboženství konzumu.

Milan
Milan (neregistrovaný) ---.jhcomp.cz
22. 1. 2012 15:40 Nový

Re: Vadilo by vám, kdyby měly supermarkety o svátcích napříště zavřeno?

celé vlákno

Ono to s tím náboženstvím zas tak slavný není a moc dobře z dějepisu na základce vím jak to tu vypadalo. Takže bych to neobhajoval. Spíš bych koukal po tom jak náš stát kašle na zdejší obchodníky a nijak je nebrání v oné slavné EU. Místo toho vymíšlo tunu takovýchhle blbin a zhovadilostí.

PS: Omlouvám se za pravopisné chyby.

Ovcibabicka
Ovcibabicka (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
5. 1. 2012 18:35 Nový

Re: Vadilo by vám, kdyby měly supermarkety o svátcích napříště zavřeno?

celé vlákno

Prosím Vás, a jak je to relevantní k tématu?

AAA
AAA (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
7. 1. 2012 12:41 Nový

Re: Vadilo by vám, kdyby měly supermarkety o svátcích napříště zavřeno?

celé vlákno

To se zeptejte toho, jenz psal:

"Další věc je to, že si myslím že prodavačky jsou v této zemi chudáci. Plat nic moc, spíš nic než moc"

Ja to nebyl :)

jehovista
jehovista (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
4. 1. 2012 20:00 Nový

Re: Vadilo by vám, kdyby měly supermarkety o svátcích napříště zavřeno?

celé vlákno

To musi byt vazne paragraf na vsechno?

basta
basta (neregistrovaný) ---.nwt.cz
5. 1. 2012 8:49 Nový

Jiný pohled na věc

celé vlákno

Zkuste se odprostit od strašné křivdy, kterou vam chteji provest zakonodarci. Super Hyper vysavaji z nasi republiky neskutecne moc. Zamestnavaji lidi za velmi spatnych podminek. Likviduji veskere malopodnikatele, at uz lokalni vyrobce nebo lokalni prodejce. Veskery zisk jde mimo republiku. Tlaci na vyrobce aby delali zbozi v te nejhorsi mozne kvalite, kterou jsou schopni zakaznici koupit, kupujeme cinske cesneky a jine hruzy v mamonu co nejvice usetrit.

V nekterych statech funguje zakaz prodeje jako omezeni techto molochu k tomu aby dali moznost vydelat tem mensim. Aby nemusely zamestnanci travit v praci nedele a ve svatky, ale byli se svymi rodinam. A podle me zabranit tomu nejhorsimu a to tomu, ze vrcholem kulturniho a spolecenskeho zivote u nas se stava vikendova celodenni navsteva obchodniho centra. Tyto navstevy obhajuji jen opravdu velmi "malí" lide.

jehovista
jehovista (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
5. 1. 2012 10:19 Nový

Re: Jiný pohled na věc

celé vlákno

"vrcholem kulturniho a spolecenskeho zivote u nas se stava vikendova celodenni navsteva obchodniho centra"
To mluvis za sebe? Nebo chodis po nakupnich centrech a vyptavas se lidi, co tam delaji? A i kdyby to tak bylo, tak jsi soudcem vkusu? Musis se proste smirit s tim, ze velka cast lidi jsou zviratka, ktera zajima povetsinou jen ukojeni zakladnich potreb.

basta
basta (neregistrovaný) ---.nwt.cz
5. 1. 2012 15:23 Nový

Re: Jiný pohled na věc

celé vlákno

Stačí mi když jedu kolem.

Jsem ochoten se s tím smířit. Jsem ochoten se smířit s tím, že nejčtenější deník je Blesk. Jsem se ochoten smířit s tím, že lidé se chovají jako zvěř.

Ovšem pokud se objeví návrh pomoci rozumné myšlence, tak je mi sympatický.

EC
EC (neregistrovaný) ---.skvelynet.cz
5. 1. 2012 20:26 Nový

Re: Jiný pohled na věc

celé vlákno

Je vam sympaticke vynucovani dobra se zbrani v ruce?

basta
basta (neregistrovaný) ---.nwt.cz
6. 1. 2012 12:28 Nový

Re: Jiný pohled na věc

celé vlákno

Jako třeba policie? No fuj, tato myšlenka je mi přímo odporná.

Jenda
Jenda (neregistrovaný) 2001:470:9b01:----:----:----:----:----
5. 1. 2012 21:13 Nový

Re: Jiný pohled na věc

celé vlákno

Tak to bych ti mohl třeba nařídit, kdy máš jít spát a kdy máš být vzhůru. To je přece taky rozumná myšlenka, ne?

Epsi
Epsi (neregistrovaný) ---.vugk.sk
5. 1. 2012 11:33 Nový

Re: Jiný pohled na věc

celé vlákno

TOP 09 týmto návrhom nejde o to, aby ľudia mohli tráviť nedele a sviatky so svojimi rodinami. To by sa potom pozreli nielen na zlé, zlé, zlé supermarkety, ale na všetky prevádzky, ktoré je možné cez víkend zatvoriť, vrátane tých malých obchodov .

Ja naopak považujem za vrcholne nekultúrne nútiť ľuďom svoju kultúru zákonom. Keď sa ti nepáči, choď sa v nedeľu postaviť pred supermarket, presviedčaj návštevníkov, aby tam nekupovali, presviedčaj zamestnancov, aby odmietali robiť v nedeľu, píš listy majiteľom obchodov, aby ostali v nedeľu zatvorený... a najmä...

...ukáž ľuďom, že čas môžu tráviť aj inak, ako v supermarkete. Inak miesto nepochybne zdravotne prínosného pohybu aspoň v obchode ich dotlačíš do nepochybne zdravotne nevhodného sedenia pred telkou.
V podstate pomáhaš VRAŽDIŤ svojich spoluobčanov... že ťa hanba nefacká...

basta
basta (neregistrovaný) ---.nwt.cz
5. 1. 2012 15:37 Nový

Re: Jiný pohled na věc

celé vlákno

Je to nemorální omlouvám se.

Zrušme zákaz kouření ve školách, autobusech a vlacích.

A budeme kuřákům říkat nekuřte, život je krásný i bez cigaret. A vy nekuřáci si zdravě zakašlete :)

Epsi
Epsi (neregistrovaný) ---.orange.sk
5. 1. 2012 20:24 Nový

Re: Jiný pohled na věc

celé vlákno

Aj keď som čitateľ sci-fi, porovnávať fajčenie v priestore, kde máš zo zákona povinnosť ísť (základná škola) alebo ktorých rozsah a samotná existencia sú štátom dotované a výrazne regulované (ostatné školy, hromadná doprava) s nákupom v obchode... no neviem, ale pevne verím, že by ste môjmu komentáru dokázali oponovať trocha rozumnejšie.

Pekný večer prajem.

basta
basta (neregistrovaný) ---.nwt.cz
9. 1. 2012 13:22 Nový

Re: Jiný pohled na věc

celé vlákno

Zdravim Vas
Nove, nebo jakekoliv argumenty hledat nechci. Je to zbytecne. Ja si myslim, ze omezeni molochu je prospesne, ostatni že ne. Na nase rozhodnuti zakonodarci necekaji tak je jedno co si u budeme tukat na klavesdnici. Preji hezky den, též.

Milan
Milan (neregistrovaný) ---.jhcomp.cz
22. 1. 2012 15:47 Nový

Re: Jiný pohled na věc

celé vlákno

Ono to s tím omezením molochů zas tak slavný není. Nulová propagace čekých podniků a potravin už o něčem svedčí a to že naši dělaj nekvalitně je jen odpověď na aboslutně neregulovaný dovoz paskvilů z Rakouska (a určitě i jiných zemí, jen vlastní zkušenost co mám) jak vydím u nás v jižních čechách. O Praze nemluvím protože se nechi rozčilovat. Mám tu čest tam studovat a sehnat tam normální potraviny na který sem zvyklý je skoro nemožné.

Vyc
Vyc (neregistrovaný) ---.cust.sloane.cz
5. 1. 2012 13:01 Nový

Anketa

Přijde mně, že anketa je položená špatně. "Vadilo by Vám..." A možné odpovědi Ano/Ne/Je mi to jedno. Vždyť přece ten, kdo odpoví ne - tak mu to nevadí. A pokud mu nevadí, že bude zavřeno, tak je mu to přece jedno. Takže odpovědi sloučit do jedné, protože ve výsledku jsou uplně podobné.

Jenda
Jenda (neregistrovaný) 2001:470:9b01:----:----:----:----:----
5. 1. 2012 21:10 Nový

Špatně položená otázka

„Vadilo by vám, kdyby měly (dobrovolně) supermarkety o svátcích napříště zavřeno?“

Ne.

„Vadilo by vám, kdyby musely mít (např. stát by jim to nařídil) supermarkety o svátcích napříště zavřeno?“

Ano.

hanák
hanák (neregistrovaný) 188.175.177.---
6. 1. 2012 11:35 Nový

počátek konce

celé vlákno

Je potřeba si uvědomit, proč je v okolních státech o svátcích zavřeno. A porovnat to s procentem věřících tam i tady /pomni, abys den sváteční světil - smrtelný hřích/. A také na to, která politická strana to "forsuje". Jsou to prakticky přebarvení bývalí lidovci. Pokud se jim podá prst.....Skončí to absolutním zákazem o svátcích všeho kvůli pár jedincům /dle posledního statistického sčítání/

EC
EC (neregistrovaný) ---.skvelynet.cz
14. 1. 2012 15:13 Nový

Re: počátek konce

celé vlákno

A ktery ze smrtelnych hrichu to je? Pycha, lakomstvi, zavist, hnev, smilstvo, obzerstvi nebo lenost?

smutenka
smutenka (neregistrovaný) ---.9.broadband5.iol.cz
14. 1. 2012 15:09 Nový

supermarkety a svátky

V tom případě zavřeme vše. Restaurace - kuchaři, číšníci také májí právo být doma a nepracovat. A co horníci, údržbáři, zaměstnanci v elektráránách, v nemocnicích, v dětských domovech, v domovech důchodců, ve věznicích, v ústavech, policie, ostrahy, .... Pánúm poslancům a senátorům, těm všem, kteří si nechávají nákupy dovézt až domů, doma mají posluhovačky, těm tak akorát n*a*p*r*á*s*k*a*t.

Vivian ~

a proč?

Mně by to asi nevadilo, ale opravdu nechápu, proč by to tak mělo být. Považuju za nemístné, aby se stát pletl do takovýchto věcí a diktoval, kdy obchodník smí nebo nesmí mít otevřeno.

marketka
marketka (neregistrovaný) ---.82.broadband4.iol.cz
21. 1. 2012 14:38 Nový

stedry den v praci a jine "radosti"

celé vlákno

rada bych se pripojila se svym nazorem, protoze tohle tema se mne osobne tyka.

pracuji v jednom butiku v olympii olomouc. podobne jako v jinych nakupnich centrech prave nakupni centrum si samo rozhoduje, kdy a jestli bude otevreno. cili svatky pro nas zamestnance prakticky neexistuji, neni ani trochu zkracena pracovni doba (napr. 28.9., 28.10. a 17.11. kdy vy "chytri a nesobecti" jste odpocivali doma, nebo si sli nakoupit)

jedina vyjimka byla na stedry den - byla jsem v praci "jenom" od 9:00 do 15:00, nasledne jsem pak jela cca 100km domu za rodicema, takze jsem byla velmi potesena, ze jsem ten den jeste musela do prace. nevadilo by mi omezeni dopravy, jak tu nekdo navrhoval. pokud bych nesla na stedry den do prace, odjela bych domu o den driv (logicky).

na jednu stranu na tech svatcich moc nelpim, ale co se tyce toho stedreho dne, pokud neprodavate zrovna v potravinach, tak ani nejak velkou trzbu neudelate, cili to vidim jako naprosto promarneny cas, byt v praci. kdyz se zmeny oteviraci doby vyhlasuji mesic dopredu, myslim, ze se zakaznici mohou prizpusobit kvuli jednomu dni, ne?

pak byl cely den volny - 1.svatek vanocni (zavreno cele nakupni centrum), 2. svatek vanocni mely zavreno butiky, ale potraviny jiz otevrene (nezavidim) a pak na silvestra oteviraci doba jak na stedry den plus volno 1.ledna.

pokud by se muj zamestnavatel rozhodl, ze zavre, dostane od nakupniho centra pokutu cca 50tis, ze nedodrzel smlouvu (musi byt otevrene, kdy si centrum zamane) - jsou k dispozici cca 3 dny v roce, kdy si dopredu zazadate, abyste mohli zavrit obchod (urceno k inventure). jo, muzeme mit brigadnici, kdyz chci volno, ale kvuli par dnum v roce? a kvuli tomu si mam brat dovolenou? a kdo pujde dobrovolne delat brigadu na stedry den? :-D

jinak mimo tema: pokud je v obchode 1 prodavacka a chce si odskocit na WC v pracovni dobe, ma na to 5 min. v dobe obeda max. 10 min., aby si dosla pro jidlo. pokud se zdrzite dele (rada na WC, pomaly vydej jidla) platite z vlastni kapsicky onech 50tis. jo, kdyz mate plat cca 12tis hrubeho, tak se to celkem nevyplati :-D (nektere prodavacky napr. ty obchudky s potravinama na nadrazi maji jenom 9500,- hrubeho, cili vim, ze jsem mohla pri hledani prace dopadnout i hur)

a samozrejme o nejake prestavce na obed si za tech 12 hodin, co jsem v praci, muzu nechat jenom zdat :-D

cili do budoucna ocekavam zaludecni vredy, ostatne uz ted me casto boli bricho a je mi spatne, samozrejme neustale hubnu a pak zase pribiram, takze fajn, je to urcite moc zdrave ;-)

a jen tak na okraj, ja si nestezuju, beru to s humorem (doufam, ze to jde poznat), ale jenom se vam "chytrym" snazim aspon trochu priblizit realitu...

zaver: pokud se neuzakonni "Zavreno ve statni svatek", otevreno proste bude, prestoze nejsou moc velke trzby (zamestnavatelum, resp. obchodnim centrum nezalezi na blahu prodavacek a prodavacu :-D)

jinak pro pripadne kritiky: od pristiho roku bych rada nastoupila na dalkove studium na VS, cili si jenom nestezuju, ale snazim se svou praci do budoucna zmenit. takze me pak dohromady s touhle praci se silenou pracovni dobou asi brzo jebne :-D

hu
hu (neregistrovaný) 91.219.45.---
31. 1. 2012 13:40 Nový

Re: stedry den v praci a jine "radosti"

celé vlákno

jinak pro pripadne kritiky: od pristiho roku bych rada nastoupila na dalkove studium na VS, cili si jenom nestezuju, ale snazim se svou praci do budoucna zmenit. takze me pak dohromady s touhle praci se silenou pracovni dobou asi brzo jebne :-D

No vidíte, to je správný přístup - místo nadávání na zaměstnavatele, se kterým jste uzavřela dobrovolně smlouvu, zvyšte svojí cenu na pracovním trhu. Kdyby byly podmínky lepší, možná byste neměla motivaci. Nakonec vydělají všichni.

Cora
Cora (neregistrovaný) 87.115.182.---
9. 2. 2012 0:12 Nový

změna prospěje

Myslím, že máš dost kuráže, abys vycestovala z republiky. Pohoršit si nemůžeš. Málokde tak dřou lidi z kůže jako v ČR. Přemýšlej o tom a sentiment hoď stranou: tvoje drahá vlast na tebe udělá dlouhej nos, tak ty na ni taky. Ohledy ber jen na sebe.Ty jsi nejdůležitější osoba. Držím ti palce. P.S. Olympii v Olomouci znám, jezdím přes Holice.

Ev
Ev (neregistrovaný) 89.203.212.---
2. 3. 2012 19:58 Nový

Re: Vadilo by vám, kdyby měly supermarkety o svátcích napříště zavřeno?

Já jsem žila půl roku ve Španělsku a tam se svátky ctí na 100%, když svátek vyjde na víkend, tak si ještě udělají volno v pondělí/v pátek, aby měli splněný ten počet volných dní za rok.
Možná je to trochu extrémní případ, ale v neděli nebyl otevřený v jediný supermarket (taková ta šílená obchodní centra, jako máme my, tam moc nevedou, jdou si hezky do pekárny, do masny, k zelináři a tak) a jediný obchod, o kterém vím, že byl v celém širším centru otevřený, byla večerka (kde toho byla k sehnání hodně), ale to byl rodinný obchod.

A kupodivu ty lidi žijou. Myslím si, že je důležité, aby i personál měl volno. My jsme si totiž strašně zvykli, že když jsme teda najednou platící zákazníci, tak si můžeme vyřvat naprosto cokoli, chybí nám jakákoli důstojnost.

Víte, proč mají obchody u nás tak vysoké ceny? Protože je u nás přeobchoďákováno, takže taková ta klasická rovnice, kdy se nabídka potkává s poptávkou a vzniká rovnovážná cena, je narušená, každý obchodník chce vydělat, ale protože má vlastně málo zákazníků, tak musí mít vyšší ceny. Proto u nás jídlo stojí to samé, co v cizině.
Až se naučíme vážit si kvalitních potravin a začneme chodit do obchodů a ne obchoďáků, možná se nám konečně naskytne šance něco tady zlepšit.

dawexi
dawexi (neregistrovaný) ---.198.broadband7.iol.cz
11. 7. 2013 20:10 Nový

zavreno

dobry den souhlasim o svatcich zavreno radi si chceme take odpocinout a byti z rodinou a vydet sve blizke vavice mame spojeni 1 za 3 hodiny v rakousku si odpocivaj a mi v cechach pracujeme .radi si chceme odychnout dekuji za informace

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem