Předváděcí prodejní akce: jak babička koupila a prohloupila

Sdružení obrany spotřebitelů (SOS) stojí za rozsáhlou informační kampaní, pomocí které chce upozornit zákazníky na rizika při nákupu zboží na předváděcích akcích.  Na nekalé obchodní praktiky organizátorů těchto akcí si totiž podle mluvčího SOS Jana Votočky stěžuje velké množství oklamaných lidí.

Sdružení obrany spotřebitelů (SOS) stojí za rozsáhlou informační kampaní, pomocí které chce upozornit zákazníky na rizika při nákupu zboží na předváděcích akcích. 

Na nekalé obchodní praktiky organizátorů těchto akcí si totiž podle mluvčího SOS Jana Votočky stěžuje velké množství oklamaných lidí.

Čtěte téma: Výlet s obědem a kilo uzenin zdarma!

Nejrůznější prodejci lákají: Pojeďte s námi na výlet, předvedeme vám naše skvělé zboží a ještě dostanete něco dobrého na zub. Všechno platíme! Co dostanete doopravdy? Možná průjem. 

„Doposud jsem se setkali s bouřlivým ohlasem. Tak veliký zájem jsme skutečně nečekali,“ hodnotí na úvod autorka kampaně a šéfredaktorka webu SOS Marie Vrábelová a dodává: „Z došlých reakcí, kterých jsou stovky, je zřejmé, že jde o velmi citlivé téma dotýkající se mnoha lidí, kteří byli postiženi nekalými praktikami některých prodejců.“

V rámci kampaně sdružení například popisuje praktiky prodávajících. Jsou mnohdy totožné, přestože se jedná o jinou společnost. Je tomu tak proto, že prodejci obvykle nepoužívají pouze svůj obchodní talent, ale využívají osvědčené postupy prodeje. Jedná se o techniku, kterou si prodejce osvojí. Tato technika pak v sobě zahrnuje spoustu nejrůznějších malých triků, úskoků apod.