Podpora Klasy vytáhne ze státní kasy 298 miliónů

Podpora potravin s logem Klasa v dalších dvou letech spolkne bezmála tři sta miliónů. Co za ně dostaneme a kdo si peníze rozdělí?

Potraviny jsou už tak zaplněné značkami kvality, že pomalu nevíme, co kupujeme. Regionální potravina stojí hodně peněz s pochybným efektem, novinka Česká potravina nebude muset být stoprocentně česká, viz Než si koupíte zaručeně „českou“ potravinu… ovšem kvalita potravin se značkou KLASA je podle inspekce vysoká, a to i přesto, že majonézy jsou šizené. I ta, co má národní značku Klasa. I tak se ale dál Klasa z veřejného rozpočtu bude dále propagovat, za 298 milionů korun.

Ze státního rozpočtu půjde na Klasu skoro tři sta milionů

Státní zemědělský intervenční fond (SZIF) – ten, který spravuje agendu kolem značky Klasa, odstartoval v dubnu loňského roku výběrové řízení na propagační a informační kampaň kvalitních potravin, Teď, po roce, zná vítěze.

O zakázku, která byla poprvé rozdělena do čtyř částí, byl obrovský zájem. Z třiceti čtyř nabídek od osmnácti agentur se jejími vítězi pro jednotlivé části staly čtyři společnosti, které si rozdělí bezmála tři sta miliónů během dvou let. „Podpora značky je financována ze státního rozpočtu. Nově od letošního roku bude podpora cílena na kvalitní potraviny „obecně“ a především na vzdělávání spotřebitelů v rozpoznávání kvality; značka Klasa bude atributem této kvality,“ řekla nám tisková mluvčí SZIF Vladimíra Nováková.

Veřejná zakázka byla na rozdíl od předchozích let rozdělena do čtyř částí:

  1. Strategická, kreativní a PR část předpokládaná hodnota 128 milionů Kč bez DPH + předpokládaná hodnota opčního práva 32 milionů Kč bez DPH
  2. Realizační část předpokládaná hodnota 88 milionů Kč bez DPH + předpokládaná hodnota opčního práva 22 milionů Kč bez DPH
  3. Mediální část předpokládaná hodnota 2,4 milionů Kč bez DPH + předpokládaná hodnota opčního práva 600 tisíc Kč bez DPH
  4. Expoziční část předpokládaná hodnota 20 milionů Kč bez DPH + předpokládaná hodnota opčního práva 5 milionů Kč bez DPH

Strategická, kreativní a PR část

Podle údajů ze SZIF nejvíce peněz spolkne strategická, kreativní a PR část. 128 milionů Kč půjde na vytvoření panáčka, který bude zábavnou formou vysvětlovat hlavní atributy kvality tak, aby motivoval zákazníka k „nakupování kvality s chutí“. Ptáte se, kdo rozhodoval o tom, že po dva roky bude hlavní tváří jakýsi panáček? „V hodnotitelské komisi zasedalo celkem devět členů: tři členové z Ministerstva zemědělství ČR, dva členové ze SZIF, jeden člen z Potravinářské komory ČR, jeden člen z Agrární komory ČR a 2 nezávislí experti – uznávaní odborníci v oblasti marketingu a komunikace. Hodnotitelská komise je poradní orgán zadavatele, jmenný seznam členů hodnotitelské komise proto neposkytujeme, jedná se o interní údaj,“ nechtěla přesně jmenovat Vladimíra Nováková.

Realizační část

Druhá část – realizační bude spočívat v různých ochutnávkových podporách v rámci vybraných akcí, soutěží a roadshow. „Nabídky agentur byly pro realizační část posuzovány dle hodnotících kritérií: nabídková cena a kvalita nabízeného řešení (váha 50 % / 50 %). Kvalita řešení se posuzovala dle pěti subkritérií, která se dále ještě členila na několik dílčích subkritérií. Bylo by poměrně velmi obsažné uvádět zdůvodnění, protože se posuzovala dílčí „sub subkritéria“ zvlášť a zároveň i jako celek,“ říká tisková mluvčí SZIF.

Mediální část

Vítězem mediální části se stala agentura, jejíž navržená strategie a mediální mix má dle hodnotitelské komise největší potenciál oslovit všechny cílové skupiny a informovat je o spotřebitelských přínosech kvalitních potravin.

Expoziční část

Pro expoziční část byla za nejvhodnějšího uchazeče vybrána agentura, jejíž architektonické návrhy výstavních expozic jsou vysoce reprezentativní, originální, atraktivní a s vysokou komunikační úrovní směrem ke spotřebiteli, uvádí SZIF.

Ve strategické, kreativní a PR části zvítězila nabídka McCann-Erickson Prague, spol. s. r.o.

V realizační části nejlépe obstála nabídka společnosti 1 YEAR & MORE PRODUCTION s.r.o

Vítězem mediální části se stala agentura Knowlimits, s.r.o.

Pro expoziční část byla za nejvhodnějšího uchazeče vybrána agentura AL – Systém EXPO s.r.o.

Zdroj: TZ SZIF.cz