Noste bederní zástěrky, tvrdí Japonci

Ať nedáte dopustit na tanga, nebo dáváte přednost babičkovským bombarďákům, osvoboďte se od tradičního spodního prádla a noste bederní zástěrky! To je heslo, s nímž přišla japonská oděvní firma Wacoal, která si pro inspiraci sáhla k tradičnímu japonskému spodnímu prádlu zvanému fundoši. Informuje o tom agentura ČTK.

Ať nedáte dopustit na tanga, nebo dáváte přednost babičkovským bombarďákům, osvoboďte se od tradičního spodního prádla a noste bederní zástěrky! To je heslo, s nímž přišla japonská oděvní firma Wacoal, která si pro inspiraci sáhla k tradičnímu japonskému spodnímu prádlu zvanému fundoši. Informuje o tom agentura ČTK.

Fundoši v minulosti nosili dospělí muži, ale v současnosti jde spíš o výjimku. Mohlo by ovšem dojít ke změně, pokud firma Wacoal prosadí fundoši coby symbol emancipace a osvobození žen od tradiční upjatosti konvenčního spodního prádla, píše agentura Reuters.

„Chtěli jsme, aby mladé ženy pocítily svobodu a uvolněnost. Když jsme uvažovali o tom, co by ženy maximálně osvobodilo, vzpomněli jsme si na fundoši,“ říká ředitel prodeje Tomoka Okamura.

Firma uvedla na trh bederní roušky v sedmi různých barvách a dvou vzorech – jednobarevné a kostičkované. Jejich cena se v přepočtu pohybuje kolem 270 korun. Od loňského prosince, kdy se první kousky objevily na pultech prodejen prádla, se jich prodalo více než 5000, což je třikrát víc, než firma čekala. Nyní Wacoal plánuje jejich prodej v Hongkongu, na Tchaj-wanu a v Singapuru.