Názory k článku
Menstruační kalíšek není pro slabší povahy

Radka Jirkova
Radka Jirkova (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
23. 11. 2009 7:58 Nový

pohodlné?

celé vlákno

O mentruačním kalíšku jsem také nedávno uvažovala – zatím jsem se nepřesvědčila k nákupu. Chci se zeptat, jak moc je to pohodlné – nemyslí člověk pořád na to, že kalíšek má?

Ilona Sovová
Ilona Sovová (neregistrovaný) ---.ct.cz
23. 11. 2009 8:10 Nový

Re: pohodlné?

celé vlákno

Ze začátku určitě ano, pořád chodíte kontrolovat jestli neprotéká a podobně, ale není uvnitř nijak cítit a brzy ho přestanete vnímat.

hawanjak
hawanjak (neregistrovaný) ---.100.broadband7.iol.cz
1. 12. 2009 15:42 Nový

Re: pohodlné?

celé vlákno

to vis ze je to poholne:-)

Dominika Špačková
Dominika Špačková (neregistrovaný) ---.h33.cz
3. 12. 2009 15:15 Nový

Re: pohodlné?

celé vlákno

Kalíšek je nesmírně pohodlný. Dokonce tak, že na něj občas zapomenu :-)
Stává se to tedy většinou třetí až čtvrtý den menstruace, kdy menstruuji slabě, ale ráno jej vypláchnu a večer znovu…
Je to velká pohoda proti tamponům a vložkám.

Andy
Andy (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
9. 2. 2010 0:10 Nový

Re: pohodlné?

celé vlákno

Máte někdo zkušenost s čištěním a následným zaváděním na veřejných toaletách např. v nákupních centrech? Obávám se, že to by mohl být trochu problém vzhledem k hygieně…

petra
petra (neregistrovaný) ---.alcasys.ba.cust.gts.sk
7. 12. 2010 14:34 Nový

Re: pohodlné?

celé vlákno

ahoj,
já si zvykla nosit sebou plastovou flaši s vodou, někde jsem to četla a je to docela ok. takovou půllitrovku, nebo i menší v kabelce. stejně bez tašky na toaletu chodíš možná jenom v restauraci (a není problém si ji tam vzít sebou taky), takže já to řeším takhle. nebo hygienické kapesníčky - ale to jsem moc neřešila, přeci jenom ta voda mi přijde lepší.

Lucy
Lucy (neregistrovaný) ---.i4g.tmcz.cz
24. 11. 2009 10:47 Nový

Dobrá alternativa

Kalíšek používám jako vhodnou alternativu k tampónům. Z začátku to jde den dva ztuha, ale po několika zavedeních, je to hračka. Vřele doporučuji. Výhodné je to opravdu finančně a ekologicky. Není důvod se bát. :-)

Robert
Robert (neregistrovaný) ---.eurotel.cz
30. 11. 2009 21:37 Nový

Hromadění biologického odpadu

celé vlákno

Nemůže to být pro ženu nebezpečné?

Pokud jsem to správně pochopil, tak ta krev není v kalíšku nijak uzavřena. Kalíšek krev sice zadrží, ale ta z něj zase může volně vytéci. Pokud si například žena lehne, třeba v noci.
Nemůže takové hromadění biologického odpadu přispět například k infekcím?

prezdivka je povinna
prezdivka je povinna (neregistrovaný) 94.241.70.---
1. 12. 2009 17:31 Nový

Re: Hromadění biologického odpadu

celé vlákno

Typoval bych ze je to o tom to pred lehnutim vylejt :)

Izak
Izak (neregistrovaný) 213.195.211.---
3. 12. 2009 23:18 Nový

Re: Hromadění biologického odpadu

celé vlákno

Ne, jak krev, tak moc jsou antisepticke, tedy infekce nehrozi, samozrejme to tam nesmi nechat nekolik dni.

jiky
jiky (neregistrovaný) 193.107.255.---
9. 9. 2010 21:49 Nový

Re: Hromadění biologického odpadu

celé vlákno

Krev v těle je možná aseptická, ale pochva rozhodně ne. Nicméně pokud žena zavede kalíšek před spaním a ráno ho hned zase vymyje, tak není problém. Zavedený tampon na noc je totéž.

Dasa
Dasa (neregistrovaný) ---.unhfree.net
15. 8. 2013 15:13 Nový

Re: Hromadění biologického odpadu

celé vlákno

Krev mozna,ale prostredi v pochve urcite asepticke neni...

molly
molly (neregistrovaný) 89.176.101.---
26. 4. 2010 23:38 Nový

Re: Hromadění biologického odpadu

celé vlákno

no, když žena leží v noci a má vložku, tak to z ní taky nevytéká. Samotná krev, pokud není uvnitř extra dlouho (není problém čistit kalíšek i po 12 hodinách, když není třeba častěji, kvůli množství krve), problém jsou spíš infekce zvenčí nebo vysušování sliznice u tampónů…

já kalíšek používám rok a půl a museli byste mi hooodně platit, abych to změnila :-)

MD
MD (neregistrovaný) 77.48.92.---
25. 7. 2012 20:12 Nový

Re: Hromadění biologického odpadu

celé vlákno

Nepochopil. Krev se z kalíšku nemá jak dostat, kalíšek drží na poševní stěně podtlakem. Od infekcí to naopak holkám pomáhá, protože narozdíl od tampónů nemá v sobě kalíšek žádné chemikálie (a bakterie se v něm nemají jak množit, protože do něj stéká čistá krev).

jk
jk (neregistrovaný) ---.33.broadband17.iol.cz
27. 2. 2013 21:42 Nový

Re: Hromadění biologického odpadu

celé vlákno

Ale ona menstruační krev "čistá" není, proto ta menstruace...
Spíše bych se obával rizika zánětů URO... Má-li tento kalíšek znamenat pro ženu pohodlí, je to na jejich výběru. Osobně mi není vhod, když v dopravním prostředku podvědomě pátrám, kde je menstruující žena, abych se raději vzdálil... Tím se nechci nikoho dotknout, ale vím i o zdravotnicích, které po nástupu do zaměstnání (nemocnice) po vánočních svátcích a Novém roku... čpěly alkoholem a jejich těla dobře uleželým potem.
Je to o hygienických návycích.

norfretka
norfretka (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
5. 3. 2013 11:19 Nový

Re: Hromadění biologického odpadu

celé vlákno

No to je teda hrůzný názor. Fuj. Asi potkáváte prasata, kde to žijete??? A vy sám jste teda divný, jste vůbec na ženy? A kolik vám je? Do dvaceti max, nebo jste zastydlý. Já osobně mám teda zkušenost, že ženy jsou mnohem čistotnější než muži a při menstruaci dvojnásob.

pája
pája (neregistrovaný) ---.112.broadband3.iol.cz
30. 1. 2014 21:34 Nový

Re: Hromadění biologického odpadu

celé vlákno

já bych se spíše obávala toho, že po pár hodinách krev jednoduše smrdí... v tamponech a vložkách je totiž látka, která zabraňuje rozkladu krve a jak všichni moc dobře víme, tento rozkladný proces je velmi rychlý... takže si neumím představit, že mám kalich ve kterém se hromadí krev, která ve mě následně hnije, to raději budu vyrábět tuhej odpad a dávat každý měsíc peníze na tampony... než tenhle hnus.

ká
(neregistrovaný) ---.178.broadband3.iol.cz
28. 2. 2014 11:17 Nový

Re: Hromadění biologického odpadu

celé vlákno

Nehnije, protože k ní nejde vzduch.

veronika
veronika (neregistrovaný) ---.ivb.cz
9. 2. 2015 15:01 Nový

Re: Hromadění biologického odpadu

celé vlákno

Kalíšek používám asi 3 měsíce a doposud vždy žasnu jak krásná, čistě rudá, tekutá a absolutně bez zápachu krev v kalíšku je a to i po 12 hodinách... Jak už někdo psal, nemůže se k ní dostat vzduch, takže nemusíte mít strach, ta krev ve vás opravdu "nehnije"...

Martin V
Martin V (neregistrovaný) 77.104.245.---
2. 12. 2009 20:15 Nový

Ekologické?

celé vlákno

Nebylo by enviromentálnější to nechat volně vytékat? Tak to dělá v přírodě spousta ostatních samiček a je to jediný ryze přírodní postup při měsíčkách.
Ještě by mohlo být v parcích lépe a ekologicky pohnojeno…

Gabi
Gabi (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
3. 12. 2009 16:18 Nový

Re: Ekologické?

celé vlákno

ty jsi asi pěkný vůl co?

prudic
prudic (neregistrovaný) ---.karneval.cz
3. 12. 2009 17:31 Nový

Re: Ekologické?

celé vlákno

jak jinak lepe splynout s prirodou, nez ze sebe udelat vola? ;-)

Evelyn
Evelyn (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
16. 12. 2009 21:47 Nový

Re: Ekologické?

celé vlákno

bacha, bacha, vůl je produktem drobného chirurgického zákroku a tedy moc přirozený není… :-)

Izak
Izak (neregistrovaný) 213.195.211.---
3. 12. 2009 23:22 Nový

Re: Ekologické?

celé vlákno

nebylo.
popravde, zeny jsou dnes nositelky biologickeho odpadu, diky hormonalni antikocepci, tento odpad neumi prozatim cisticky vod odbourat a tak nejen, ze meni ryby z samcu na samice, ale v konecem dusledku krmi muze estrogenem, nebot se zpetne dostane do pitne vody …

No a taky dnes chodime obleceni ze ano ;-)

Andrea K.
Andrea K. (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
9. 2. 2010 0:04 Nový

Re: Ekologické?

celé vlákno

Možná chodíme oblečeni, poněvadž nejsme, na rozdíl od zvířat, osrstěni…a ne každá žena užívá hormonálku, ty chytřejší, nejen ekologicky smýšlející, se jí vyhnou :)

Ftipný Ftipálek jsi
Ftipný Ftipálek jsi (neregistrovaný) ---.techcomnet.cz
27. 12. 2012 21:20 Nový

Re: Ekologické?

celé vlákno

bohužel chlapče, taková je daň za soulože bez následků /dětí/. A neuděláš nic :D A sakra koukám že diskuse je z roku 2009 .. tak to jsi jistě notně pokročil ve vzdělanosti, však pochybuji, že nás novými poznatky počastuješ .. ale i tak doufám.

Martin S
Martin S (neregistrovaný) ---.cablenet.cz
2. 7. 2012 18:22 Nový

Re: Ekologické?

celé vlákno

Ano, postižené samičky by měly běhat pouze v parcích :)

Janul
Janul (neregistrovaný) ---.2.broadband15.iol.cz
8. 12. 2009 13:16 Nový

Zázrak se koná

celé vlákno

Pro mě to je jedna z nejlepších novinek a vynálezů, co jsem vyzkoušela za posledních pár let. Když se používá tak, aby se plně využily jeho výhody. To znamená ne jak zkoušela redaktorka, měnit si ho v práci, to fakt není dobré kvůli nepřítomnosti umyvadla a ještě líp bidetu vedle wc – já ho vkládám při ranní sprše a vytahuju při večerní, po návratu domů. Může být totiž na místě 12 hodin. Ve dny, kdy se večer nevracím domů a nemám možnost té sprchy, bych asi použila spíš jinou alternativu.

Jinak je to ale skvělé – celý den neřeším, že mám právě své dny, jen ráno zavedu a večer vytáhnu. A je pohodlný, nic necítím.

Janul

MD
MD (neregistrovaný) 77.48.92.---
25. 7. 2012 20:17 Nový

Re: Zázrak se koná

celé vlákno

Naprosto souhlasím. Nechápu, proč autorka článku nevyměnila kalíšek hned ráno a čekala, až bude v práci, kde na to nemá dost soukromí. I já ho měním jen jednou ráno a jednou večer a úplně to stačí.

VR
VR (neregistrovaný) ---.starnet.cz
2. 2. 2013 21:48 Nový

Re: Zázrak se koná

celé vlákno

Bohužel může nastat situace, kdy je menstruace silná a kalíšek si v té práci chtě nechtě vyměnit budu muset :)

Rosie
Rosie (neregistrovaný) ---.cust.nbox.cz
27. 2. 2013 21:33 Nový

Re: Zázrak se koná

celé vlákno

z čeho soudíš, že si ho nevyměnila ráno, ale až v práci??? Třeba ho potřebovala vyprázdnit v práci odpoledne...

Crool
Crool (neregistrovaný) ---.219.broadband5.iol.cz
10. 12. 2009 7:38 Nový

Ano, není to pro každou, asi..

celé vlákno

.. já osobně jsem spokojená a těm „odvážnějším“ doporučuji. Ale podle mě to až tak není o odvaze.. a ty potíže, které popisuje autorka článku, mi přijdou poněkud úsměvné (a jako hodnocení něčeho minimálně předčasné). Je to jako se vším – buď si poradíte nebo ne. Buď hledáte způsoby (jak to udělat, aby Vám něco šlo) nebo hledáte důvody (proč to nejde).

Evelyn
Evelyn (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
16. 12. 2009 21:50 Nový

Re: Ano, není to pro každou, asi..

celé vlákno

Potíže popisované redaktorkou jsou úsměvné? No ale ať jsou nebo nejsou, v každém případě existují a je dobře vědět, že mohou nastat. Další a další oslavné ódy jsou na houby, pokud máte něco dobře posoudit, je dobře znát opačnou stránku věci. A nevadí-li vám to, tím líp pro vás… někomu jinému by to ale vadit mohlo.

MD
MD (neregistrovaný) 77.48.92.---
25. 7. 2012 20:22 Nový

Re: Ano, není to pro každou, asi..

celé vlákno

Potíže si redaktorka zavinila sama.
Potřísněné oblečení? Měla to udělat vsedě na záchodě nebo jakkoli ve sprše. Špatný/plný záchody v práci? Měla ho vyměnit ještě doma.

Prostě kdo neumí přemejšlet dopředu, potíže bude mít vždycky a se vším bez ohledu na povahu věci, ostatní se v pohodě přizpůsobí.

jana_kk
jana_kk (neregistrovaný) ---.alcasys.ba.cust.gts.sk
7. 12. 2010 14:37 Nový

Re: Ano, není to pro každou, asi..

celé vlákno

já to ani moc nedočetla - právě kvůli tomu. Vložky/tampony jsem se jako holka taky musela naučit řešit "za pochodu" - kdy je mít po ruce, co s tím když tam nebyl odpadkový koš a tak podobně. tak teď nosím plastovku s vodou - takovou malinkou trojdecovku. no bože. stejně na WC chodím pořád s kabelkou, tak co:).

¨Jaruš
¨Jaruš (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
3. 1. 2010 21:20 Nový

nepřirozené

Již 5 let nepotřebuji menstruační vložky, přesto se dokáži vcítit do pocitů jiných žen. Vždy jsem měla velmi silnou, až 14 dnů dlouhou menstruaci a dnes lituji, že mohu NOVINKU v tzv. léčivé hygieně používat jen ve formě intimek. Jsou vždy suché, neprotečou, levnější v přepočtu než běžvé, ještě léčí a zybraňuje rozkladu, sterilní aj. Více info na b.jarus@seznam.cz ráda se podělím, jak je mát ještě levněji, případně zašlu sadu k vyzkoušení včetně informací. Jaruš

Jaruš
Jaruš (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
3. 1. 2010 21:26 Nový

vlastní zkušenost

JEŠTĚ DODATEK. VZHLEDEM K POHODLNOSTI A KOMFORTU VYUŽÍVÁME V ŽIVOTĚ STÁLE VÍCE VÝMYSLŮ, KTERÉ SE VZDALUJÍ PŘIROZENOSTI A PŘÍRODĚ. TA NÁM TO PAK VRACÍ, CO MÁ JÍT Z TĚLA PRYČ, AŤ JDE PRYČ. NA KRÁTKODOBÉ POUŽITÍ MOHOU BÝT VHODNÉ NAPŘ TAMPÓNY, ALE VĚTŠINA ŽEN SI ČASEM VYTVOŘÍ PŘECITLIVĚLOST NEBO ALERGIE NA ZBYTKOVÉ CHEMICKÉ LÁTKY Z VÝROBY A ZAČAROVANÝ KRUH RŮZNÝCH ZÁNĚTŮ A MYKÓZ JE TADY. JEN NÁVRATEM K PŘÍRODĚ MŮŽEME PŘEVZÍT ODPOVĚDNOST ZA SVÉ ZDRAVÍ. NE LÉKAŘI, ALE MY JSME REŽISÉŘI SVÉHO ZDRAVÍ.

mark.
mark. (neregistrovaný) ---.karneval.cz
4. 1. 2010 20:41 Nový

Nedobrá zkušenost

Já jej, po opakované snaze zvyknout si, vyhodila. Jednak mně klouzal ven (měla jsem ten větší), a pak jsem jej vnímala jako něco hrozně nepříjemného, mé tělo to prostě odmítlo. Buničina, bavlna je mnohem přirozenější, aspoň pro mne. Markéta

EDD
EDD (neregistrovaný) 89.176.101.---
18. 2. 2010 12:16 Nový

Re: Menstruační kalíšek není pro slabší povahy

celé vlákno

Každý, kdo chce vidět problémy, je vidí. Dle mého jsou to lidi, co si neumí poradit, a jen si stěžují. Samozřejmě, že na všechno, co je nové, si musíme zvyknout a naučit se s tím zacházet. Vzpomeňte si na svou první menstruační vložku, mezizubní kartáčky, a třeba i na první milování. Napoprvé skoro nic nejde, a ti, co hned věci vzdávají a nadávají, jen dokazují, jak slabá je jejich osobnost. Člověk si prostě musí umět poradit a postavit se k životu čelem. Je mi líto, že se paní redaktorka svým slabým postojem připravila o jednu z možností zjednodušit si život a víc si ho užívat v době menstruace. Proč tolik žen při zmínce o kalíšku vykazuje známky fanatismu? Protože je opravdu tak dobrý, pro většinu uživatelek průlomový. Na začátku to opravdu není nic moc, ale jak říkám, ale i s první menstruační vložkou někdy ve dvanácti to taky byla pěkná otrava, řekla bych, že u mně větší, než s kalíškem. A nikdo nikoho nenutí vyprázdňovat kalíšek v restauraci. Mně stačí ráno a večer a ve sprše. A pokud si stěžuji na to, že se potřísním, jen ukazuji, jak jsem nešikovná a neschopná se něco naučit. To nejsou vlastnosti, abych se s nimi chlubila v internetových článcích a ještě čekala, že mi snad budou čtenářky tleskat.

jana_kk
jana_kk (neregistrovaný) ---.alcasys.ba.cust.gts.sk
7. 12. 2010 14:42 Nový

Re: Menstruační kalíšek není pro slabší povahy

celé vlákno

amen sestro:)
ne opravdu, naprostý souhlas, ale o tom život je, jestli do sebe někdo chce cpát spoustu vaty a bělidel, nebo ne, jestli chce produkovat tuny odpadu, nebo ne a taky - jestli mu ta trocha námahy na začátku stojí za to a pak bude mít mnohem větší pohodu.
ale naši lidi byli odjakživa pruderní ke všemu novému... (nemluvě o tom, že kalíšek nový není, ale to už je jiná...)

jjj
jjj (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
15. 11. 2012 13:40 Nový

Re: Menstruační kalíšek není pro slabší povahy

celé vlákno

Nevím, o co vám jde, že se navážíte do žen, které (a to i po opakovaném použití) nemají s kalíškem tak dobrou zkušenost. Myslím, že každý má právo na vlastní názor a není třeba ho schazovat. Každá žena je jiná a každé sedí něco jiného. S osobností to nemá co dělat! Takže by to chtělo víc porozumění a tolerance.

Silvinka
Silvinka (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
6. 7. 2013 21:24 Nový

Re: Menstruační kalíšek není pro slabší povahy

celé vlákno

Nenaváží se do žen, kterým to po opakovaném vyzkoušení nesedne, ale do redaktorky, která to použila jednou, k tomu ještě povětšinou blbě a hned to odsoudila.

Anna
Anna (neregistrovaný) ---.tmcz.cz
13. 1. 2013 12:18 Nový

Re: Menstruační kalíšek není pro slabší povahy

celé vlákno

Prosim nevšimat gramatickych chyb-jsem s ciziny, samouk v češtině. Vyprazdnit kališek v praci je nutne pro ženy s silnou menstruaci. Některe ženy, kdo nebere hormonalni antikoncepce takovou maji. HA hodně to upravuje. Ja prvni 3 dny mam měcičky tak silne, že musim kazde 1,5-2 hodiny měnit tu největši (nočni) vložku. I v noci musim nočni vložku vyměnit 2krat. Tak že vyprazdnit kališek rano a večeř ve sprše ne stači.

saja
saja (neregistrovaný) ---.9.sdl.core.ttnet.cz
25. 7. 2013 19:43 Nový

Re: Menstruační kalíšek není pro slabší povahy

celé vlákno

rikat ze menite rano avecer ve sprse tak to znamena ze nechodite snad na malou na wc behem dne_____

____??,

Teoretik
Teoretik (neregistrovaný) 89.29.54.---
9. 8. 2013 0:39 Nový

Re: Menstruační kalíšek není pro slabší povahy

celé vlákno

Asi jste muž, ale to není nemoc. Já jsem na tom stejně.

Menstruační kalíšek se zavádí slušně řečeno do pochvy. Vyústění močové trubice je nad poševním vchodem no a nad ní už na nás vykukuje klitoris. A kolem toho všeho dokola malé stydké pysky, respektive se sbíhají v klitorisu.

molly
molly (neregistrovaný) 89.176.101.---
26. 4. 2010 23:44 Nový

pro ty, co váhají

celé vlákno

Zkuste si ho koupit, nemusíte ho přece používat permanentě. Lze si zvykat. Já ho ze začátku pro jistotu kombinovala s intimkama (víc by nebylo ani třeba) a jediný, kdy je to horší je první noc, to ráno vstanu a utíkám na záchod.

S čištěním na veřejných wc je nejlepší mít trochu vody v láhvi s sebou… (a umýt si ruce předem).
Jinak mám zkušenost s používáním kalíšku i v horách a paráda :-). Vždycky jsem řešila, jestli je horší tahat toxický odpad v podobě vložek v batohu nebo nechávat ten plast a chemii v čistých horách. A s flaškou čistý vody a kalíškem se člověk necítí v horách jako predátor.

Lenka
Lenka (neregistrovaný) ---.224.broadband9.iol.cz
1. 4. 2013 13:21 Nový

Je možné způsoby kombinovat

celé vlákno

Dobrý den,
nejsem ani fanatická zastánkyně kalíšku jako jediné metody, ani fanatická odpůrkyně. Jen mě mrzí, že na kalíšek najdete na stránkách výrobců takové ódy, že pak následně zákonitě musí dojít u části žen k výraznému zklamání. Možná by neškodil realističtější popis možností používání, třeba by to odstranilo potřebu opačných extrémních reakcí. Téma menstruace je citlivá věc a každá žena ji prožívá jinak.

Kalíšek mi vyhovuje tehdy, když mám k dispozici toaletu s umyvadlem, nebo ve dnech, kdy mi stačí kalíšek vyměnit ráno a večer. To jsem pak celý den v klidu a je to opravdu super. Ušetřím za vložky a tampóny, neprodukuji netříděný odpad a mám radost, že jsem se zbavila zánětů, které se mi opakovaly ke konci menstruace při používání vložek a tampónů.

Rozhodně bych doporučovala v domácím prostředí dostatečně nacvičit zavádění a vyjímání kalíšku, potřísnění oblečení totiž opravdu nastat může, nemáte-li dostatečný cvik, zato máte velmi silnou menstruaci - krev může vytéct, pokud kalíšek zmáčknete, abyste zrušila podtlak. Při vyjímání se musíte dostatečně uvolnit, zvlášť máte-li silné svaly pánevního dna - když jste ve stresu - například na veřejném záchodě, když už na vás někdo klepe :-) - stáhnou se a je to fakt nepříjemné. Zase doporučuji předem nacvičit, než vyrazíte s kalíškem na ples :-).
Před použitím vždy doporučuji i vymyslet, jak to uděláte s vymýváním. Ušetříte si následný stres. V horách to má všechny výhody, které popsala molly, ale každou z nás, co chodíme po horách, asi napadne, že ta voda vždy k dispozici není, někdy ani na pití. A asi se nám nebude chtít - zvlášť při ms, kdy nám není úplně nejlíp, tahat další lahve navíc. Co pak? Mít s sebou vlhčené ubrousky a KPZ s vložkami (existují i kompostovatelné, stejně jako dětské pleny).
Atd.
Je super, že je možné způsoby kombinovat, protože každé z nás vyhovuje něco jiného.
Hezké dny přeji!
Lenka

macci
macci (neregistrovaný) ---.sattnet.cz
18. 5. 2010 14:45 Nový

musím se přidat

Po přečtení článku a diskuzních příspěvků se musím přidat se svým názorem.O koupi kalíšku uvažuji již delší dobu, ale odhodlala jsem se až s první menstruací své dcery. Zavedení jsem vyzkoušela ještě před „svými dny“, abych věděla jak na to. Doslova jsem se těšila na menzes a rozhodně jsem nebyla zklamaná. Doporučuji poprvé vyzkoušet o víkendu nebo ve dnech, kdy jste celý den doma. Lze potom zjistit, za jak dlouho se kalíšek naplní. V mém případě se naplnila max.1/2 za 12 hod.Ale někdo má menzes silnější,tak to může být jinak. Při používání vložek a tamponů se mi zdálo, že je vyteklé tekutiny podstatně víc. Nevidím proto důvod vylívat kalíšek v restauraci.Jde skutečně o to, poradit si v začátcích, vyzkoušet doma. V noci pohoda, při sportu rovněž. Nic necítím, nic mne neobtěžuje.Musím se přidat k nadšeným uživatelkám.

Zuzana
Zuzana (neregistrovaný) 77.48.44.---
16. 7. 2010 9:23 Nový

Nadšený potlesk

Používám kalíšek dva roky a jsme maximálně spokojená. Jezdím s ním na kole, plavu v bazénu i řece, vše bez problému. Vzhledem k tomu, že je ze silikonu, nedrží se na něm bacily a po zavedení se vlastně v kalíšku vytvoří podtlak, takže se do něj nemůže kromě krve přitékající děložním hrdlem nic dostat. Zpočátku asi dvakrát, než jsme se naučila jej vytáhnout, jsem trošku ukápla na dlaždice v koupelně, ale bylo to mou nešikovností. Naučila jsem se být vnímavá ke svému tělu a cítím, kdy chce kalíšek vylít. Cítím, kdy a kolik krve odtéká. To si dokáže vytrénovat každá žena. Co mě v článku dostalo, bylo vyjádření lékaře, že se slabším povahám může udělat při pohledu na krev špatně. To je výsledek absolutního oddělení od života a jeho nepřijímání (včetně reklam na tampony a vložky, kde je všem ženám podsouván šlechtický původ). Přeji všem ženám a kalíšku hodně radosti a pochopení.

apa
apa (neregistrovaný) 94.142.235.---
11. 9. 2010 22:40 Nový

Kombinuji podle situace s tampony

Kalíšek mám šest měsíců. První dvě menstruace jsem nadšeně vyplachovala a zacvičovala se. Celkem mě to bavilo (nové koště dobře mete). Pak mi začalo vadit, že ten den, co mám menstruaci opravdu silnou musím těch manipulací provést třeba osm denně. Navíc mívám silné bolesti (ale to jsem měla vždycky), tak je toho na mě trochu moc. Proto těch cca 24 hodin používám tampony vel. super. Pak už bez problému dokončím s kalíškem. Přiznám se, že někdy ho jen otřu toal. papírem a nevyplachuji, to až doma. Záněty nemám a kalíček doporučuji všem, co jim nevadí pohled na krev.

Dáša
Dáša (neregistrovaný) ---.scnet.cz
20. 12. 2010 22:06 Nový

zklamání

Také jsem se těšila, až budu moci poprvé zkusit tento kalíšek. Bohužel jsem měla velmi nepříjemný pocit a to i po několikátém použití. Také si neumím představit, jak budu kalíšek vyvařovat na kamnech v kuchyni. Připadá mi to obzvlášť nehygienické. Musím se ohradit proti tvrzení jisté dámy, která zde píše, že kdo chce hledat problém, najde si jej, že já problém hledat nechtěla, jinak bych nevyhodila jen tak 550 korun.

janee
janee (neregistrovaný) ---.46.broadband14.iol.cz
8. 1. 2011 13:30 Nový

zatím zklamání

celé vlákno

Důležitá je správná velikost kalíšku. Podle informací jsem si koupila velikost L. Zavedla jsem jej podle návodu. Není pravda, že se kalíšek nepohybuje. Nebyla jsem jej schopná vyjmout, až asi po 2 hodinách. Takovou zkušenost bych nikomu nepřála. Kalíšek mi přijde jako dobrý nápad, příjemný, jen informace o něm jsou často jednostranné, aby se zvýšila prodejnost.

MD
MD (neregistrovaný) 77.48.92.---
25. 7. 2012 20:29 Nový

Re: zatím zklamání

celé vlákno

Naučit se ho vyjmout je otázka cviku :) nejdřív se musí zbavit podtlaku aby se odcucl - to se udělá tak, že se nahmatá jeho horní okraj a prohne se dovnitř. Pak už jde vyndat poměrně snadno.

Vyndavání a vracení zpět je asi jediná věc, která pro mě byla lehčí s tampóny. Ale zase s nimi jsem to musela dělat víckrát denně, s kalíškem stačí dvakrát.

ajumi
ajumi (neregistrovaný) 86.49.49.---
8. 3. 2011 13:02 Nový

úchvatné

Ahoj ..jsem ohromená. Kalíček je prostě skvělý i přesto že jsem ho po prvním použití nemohla vyndat. Dneska je to tak že vrátit se k vložkám je pro mě nemyslitelné.
Všem doporučuju a mimo jiné každá krvácíme jnak ale pro mě není problém ho mít až 8 - 10 hodin. A v pohodě :D
A ještě co se mi líbí ...hygiena - nesmrdíte, žádná zaschlá krev a klidně si můžu vzít drahý sexy kalhotky aniž bych je zničila :D

vlastacek
vlastacek (neregistrovaný) ---.101.broadband5.iol.cz
5. 7. 2011 22:06 Nový

Naprostá spokojenost, chce to jen trochu trpělivosti, jako všechno :-)

celé vlákno

Já jsem z kalíšku nadšená a přidávám se ke všem, které by neměnily. Tampony mi nevyhovovaly a objevila jsem kalíšek ještě v době, kdy se o něm zatím nikde v Čechách nemluvilo, takže to byl nezvyk, ale po pár pokusech jsem se s ním naučila manipulovat a dnes bych se ho nevzdala - nemám doma kromě kalíšku a intimek nic, a poradím si s ním kdykoliv. Jen je třeba myslet dopředu a vybavit se vším potřebným - to ale děláte, i když máte tampony nebo vložky. Nejvíc mě na něm baví, že sebou nemusím pořád něco tahat a myslet na to, jestli mám nebo nemám sebou tampon. Na cestách, v přírodě, při sportu, plavání apod. mám vše sebou a v čistotě. A ještě jeden bonus - můžu spát naprosto v klidu a bez kalhotek, což je super - to mě vždycky štvalo :-) P.S. jen k tomu pohledu na krev - na tamponech a vložkách je snad taky, ne? To zas není taková změna.

vlastacek
vlastacek (neregistrovaný) ---.101.broadband5.iol.cz
5. 7. 2011 22:11 Nový

Re: Naprostá spokojenost, chce to jen trochu trpělivosti, jako všechno :-)

celé vlákno

a ještě něco k tomu složitému vyměňování. Pokud není vhodná situace nebo místo na výměnu, prostě počkám - pokud máte správnou velikost, nemůže poměrně dlouho začít přetékat. Takže to zkrátka necháte na vhodnější chvíli, nic vás nehoní a nehrozí žádné "nehody":-)

vedomezenstvi
vedomezenstvi (neregistrovaný) ---.h33.cz
7. 7. 2011 11:50 Nový

jojo souhlasím

Mám stejnou zkušenost. Kalíšek se mi osvědčil ve všech ohledech. Také v pohodě spím bez kalhotek a vůbec neřeším, jestli mám menstruaci při dovolené nebo mimo ni. Takto dovolenou prožívám při menstruaci já:
http://www.vedomezenstvi.cz/menstruacni-kalisek-a-dovolena-u-more/

Škubánek
Škubánek (neregistrovaný) ---.hanacke.net
14. 7. 2011 17:46 Nový

Naprostá spokojenost

Mám za sebou první menstruaci, kdy jsem použila menstruační kalíšek a jsem nadšena. První nasazení a vyndání bylo složitější, musela jsem s tím bojovat, ale s tím jsem počítala. Ke konci už mi to šlo lépe a věřím, že časem a s cvikem se to ještě zlepší. Každopádně nošení je super. Opravdu jsem ho vůbec necítila. Plavala jsem s ním, jezdila na kole a paráda.

žena
žena (neregistrovaný) ---.static.spk.cz
12. 2. 2012 17:54 Nový

velmi individuální

Koupila jsem si kalíšek proto, že mi přišel ekologištější a "čistší" než tampony (nikde nepíšou čím jsou napuštěné, ale něčím být musí). Podle vlastních zkušeností, a i komentářů ze zahraničních webů, záleží nadšení z použití kalíšků i na fyziognomii každé ženy. Poloha/velikost děložního čípku se v průběhu menstruace mění a já mám problém v začátku menstruace kalíšek správně umístit, protože mi děložní čípek překáží. Potřebuji kalíšek zavést hlouběji, protože jinak pociťuji nepříjemný tlak na močovou trubici. Navíc v dnech se silnějším krvácením musím kalíšek vyměňovat častěji. Pro tyto dny používám tampony. Nicméně velmi ráada používám kalíšek pro závěrečné dny menstruace, kdy stačí vyměnit kalíšek ráno a večer. Při hlubším zavedení o něm vůbec nevím, navíc nevysušuje sliznici jako tampony v dnech slabšího krvácení. Takže jediná rada je - risknout to a vyzkoušet.

JaninaG
JaninaG (neregistrovaný) ---.ktknet.cz
10. 6. 2012 14:52 Nový

Jsem překvapená

Jsem překvapená, že vůbec něco takového existuje. Dozvěděla jsem se o tom teprve včera, kdy o kalíšku mluvili ve slovenské televizi joj plus ve střepinách. Hleděla jsem na to, a žasla. Hned dnes jsem na netu hledala další informace, a už jsem si kalíšek objednala. Mám silnou menstruaci, takže když mám někam jít, tak jsem z toho zoufalá. Navíc ráda plavu, a vynechaný týden mi moc chybí :))

Janinka
Janinka (neregistrovaný) ---.70.144.1.adsl.nextra.cz
16. 8. 2012 17:58 Nový

Nadšenost veliká

Menstruční kalíšek jsem začala taky používat až letos. Mám po čtvrtém cyklu a už si nemůžu vynachválit tu čistotu. I když mi první 2-3 dny po 3 hodinách protéká (nosím slipovou vložku), za vložky by jej nevyměnila. Další dny už opravdu ráno nasadím a večer vytáhnu. Taky se mi che smát názoru lékaře, že se ženám může udělat špatně z krve, která se vylévá z kalíšku. Je pravda, jak již někdo v předelých názorech napsal, i na vložkách či tamponech je krev i děložní sliznice, tak proč by se u menstruačního kalíšku měly ženy kácet??? :-)))). Takže jsem další spokojená žena s kalíškem. A vřele doporučuji vyzkoušet, párkrát nazkoušet a pak si myslím, že budete spokojené.

Lu
Lu (neregistrovaný) 92.63.49.---
4. 10. 2012 11:37 Nový

Re: Menstruační kalíšek není pro slabší povahy

celé vlákno

Chtěla jsem se zeptat, jak je to s tím, když je holka panna?

AAA
AAA (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
5. 10. 2012 8:25 Nový

Re: Menstruační kalíšek není pro slabší povahy

celé vlákno

Pri prvnim pouziti asi bude muset trochu pritlacit, no :)

miladka
miladka (neregistrovaný) 85.132.185.---
25. 12. 2012 20:13 Nový

velmi poruchový výrobek ....

Přečetla jsem. rozmýšlala jsem , objednala jsem, tři dny jsem čekala a po přijetí zásilky jsem zase 6 dní čekala na menstruaci. Celkem 19 dní rozmýšlení a čekání. Pak to přišlo, tak jsem ho dle návodu zpracovala a zavedla. Zaplatila jsem za něj 560Kč a myslela jsem na něj víc jak 19 dní. No a pak byl během tří vteřin v pí*i....

ffoxik
ffoxik (neregistrovaný) 90.183.111.---
13. 1. 2013 0:44 Nový

Použití kalíšku invalidním ležákem

Dobrý den,
píšu dotaz za svou manželku. Je trvale upoutaná na lůžko. Myslíte že by bylo použití kalíšku vhodné, když většinu dne stráví vleže?

Terka
Terka (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
22. 2. 2013 10:02 Nový

SUPER

Je to naprosta bomba vyzkousela jsem ho a nemenila bych. Na vymyti si nosim vlhcene ubrousky. Ta pani co psala tento clanek je asi dost nesikovna a myslim ze by nemela nikoho odrazovat kdyz vetsina zen si to chvali/vcetne me .

April
April (neregistrovaný) ---.cortis.cz
16. 3. 2013 14:14 Nový

7 let nepoužívám už nic jiného

Kalíšek používám už více než 7 let a jsem maximálně spokojená. Ze začátku to chce trošku cvik, ale nenechte se tím odradit, kalíšek je mnohem lepší a pohodlnější než nějaké vložky nebo tampony.
Přestože obvykle omdlím při pohledu na krev, tak s kalíškem je tohle v pohodě.

havlinda
havlinda (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
17. 3. 2013 21:04 Nový

vážný zdravotní problém

celé vlákno

Nevím,ale používání menstruačního kalíšku se mi zdá v dnešní době hygien.možností dost zpátečnický,žena si koleduje o zanesení bakteriální infekce,opakované použití a to dokonce 15let mě děsí.
Po zkušenostech pracuji na infekční klinice,kdy jsem byla svědkem obrazu septického stfyloko.šoku mladé ženy,která skončila na aru ve vážném stavu před tímto novodobým revolučním výrobkem,ještě na slevišti varuji!!!

Lenka
Lenka (neregistrovaný) ---.224.broadband9.iol.cz
1. 4. 2013 12:09 Nový

Re: vážný zdravotní problém

celé vlákno

Dobrý den,
chtěla bych se zeptat, jestli ten šok dostala po použití kalíšku? Nezpůsobují to také třeba tampóny?
Díky. Lenka

Oldřich - www.mujmenstruacnikalisek.cz
Oldřich - www.mujmenstruacnikalisek.cz (neregistrovaný) ---.179.broadband17.iol.cz
14. 6. 2013 9:34 Nový

Re: vážný zdravotní problém

celé vlákno

Dobrý den,

toto je nesmysl a rád bych tuto informaci uvedl na správnou míru. Těžko toto bylo zaviněno menstruačním kalíškem samotným. Menstruační kalíšek je ze silikonu, který je antibakteriální, tzn. že na jeho povrchu nedochází k množení mikroorganismů. Naopak u vložek a tampónů je tomu právě naopak a tedy případné zdravotní rizika jsou při jejich použití mnohem větší.

Menstruační kalíšek není ani zpátečnický ani nějakou novinkou, je používán již delší dobu a oproti tampónům a vložkám si jej ženy napříč světem velice moc vychvalují.

Znovu opakuji, kalíšky vyrobené z lékařského silikonu vysoké kvality jsou ozkoušené a zcela bezpečné a jak subjektivně (ze zkušeností žen) tak objektivně, jsou bezpečnější a příjemnější na užití oproti tampónům.

Jakékoliv otázky rádi zodpovíme.

Oldřich
Můjkalíšek-luna
www.mujmenstruacnikalisek.cz

tuli
tuli (neregistrovaný) 194.228.32.---
9. 9. 2013 9:22 Nový

????

Článek na mě nepůsobí moc dobře. Sama kalíšek mám a nemůžu si ho vynachválit. Je to ůžasná věc. Nejen z hlediska ekologie, žena neprodukuje odpad stále odkola, ale i v používání. Samozřejmě prvních pár dnů je to trošku složitější něž tampon nebo vložka. Ale potom člověk chytá určitý grif a je to snadné. A že se někomu může dělat špatně při pohledu ns krev??? Je to přece naše krev a i s tamponem nebo vložkou ji vidíte...takže to přece nemůže být problém. POkud nemáte možnost kalíšek umýt v umyvalde. Prostě ho vylejete do záchoda, utřete toaletnímj papírem a je to. Při příštím čištění ho prostě umyjete důkladněji.
Opravdu tyhle články nemám ráda. Názor jednoho přece nemůže znamenat jasnou pravdu.
Kalíšek je velmi šikovná věc a každý by si to měl zkusit po svém....

Markéta
Markéta (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
16. 1. 2014 21:43 Nový

Re: Menstruační kalíšek není pro slabší povahy

Kalíšek je podle mě naprosto úžasná věc! Já jsem upřímně nadšená, jak je jednoduchý. Možná někomu trvá, než se naučí správně kalíšek vyndávat. Ale stačí chvilka cviku a je to. Je jasné, že při prvním vyndávání, jak píše autorka, se to nepovede ideálně dle představ, ale to nevidím jako důvod k tomu, abych to dál nezkoušela.
Kalíšek mi je tak pohodlný, že na něj zapomínám a musím si večer vždy připomenout, že je čas výměny. Objem má totiž dost velký, tak mi opravdu stačí ranní a večerní výměna doma v klidu v koupelně.
Co se týče hygieny, tak mi přijde stokrát hygieničtější než tampony či vložky. Stačí umývadlo, krev vylít a umýt ruce. Vzhledem k tomu, že v té krvi se za dobu nošení netvoří žádné bakterie, je to jen čistá krev. Což o vložkách a tamponech se říct nedá.
A co se týče spolehlivosti, je 100%, pokud už má žena cvik v zasouvání. Pak opravdu neproteče.
S kalíškem zažívám naprosto nový nepoznaný způsob menstruování. Sleduji svoji krev s láskou, jak odchází, netrápím se žádnými vedlejšími produkty.
A nevýhody? Asi že po deseti letech si budu muset koupit nový :D

Ivetulka
Ivetulka (neregistrovaný) ---.as13285.net
25. 1. 2015 22:28 Nový

6 tamponu denne?

Behem cteni vaseho clanku me zarazilo to, ze pisete o tom, ze pokud nekdo pouziva 6 tamponu denne, investice do kalisku se mu vrati. 6 tamponu denne? Opravdu?

Zasílat nově přidané názory e-mailem