Levné potraviny: Nestlé i Unilever nasazují výrobky pro chudé Čechy

Server iDnes.cz přinesl informace o opatřeních, kterými velcí výrobci potravin reagují na „chudnutí Evropy“ včetně Česka. Levnější sladkosti a menší balení už nebudou doménou Asie.

Levné potraviny z produkce skupiny Nestlé dosud mířily pouze na asijské trhy, jako je Čína či Indie. Nestlé takovou kategorii výrobků či balení nazývá „Popularly Positioned Products (PPP)“, čímž označuje jídlo s přijatelnou kvalitou, ovšem za co nejnižší cenu. „Dnes už musíme takto přemýšlet i v Evropě. Musíme dělat výrobky s co nejlepším poměrem cena - kvalita… lidem, kteří mají méně peněz,“ uvedl Patrice Bula, celosvětový výkonný šéf Nestlé pro marketing a prodej, v rozhovoru pro MF DNES (celý rozhovor vyšel 8. 10. 2012).

Šéf Nestlé odmítá, že by levnější jídlo znamenalo horší kvalitu nebo že by zmenšovalo gramáž výrobku, ale ponechávalo jeho cenu. „Jednotlivá zavedená značka musí zůstat stále stejně relevantní v dobrých i špatných časech. Takže když jdeme do PPP segmentu, vytváříme pro něj nové značky.“ Na českém trhu uvádí jako příklad novou čokoládovou tyčinku Karmen, informuje server iDnes.cz.

Čtěte dále: Velká balení jsou méně výhodná než malá. Je to na hlavu?

Potraviny se smrsknou

Půjde tedy mimo jiné o menší balení výrobků s nižší cenou. Touto cestou se podle informací serveru iDnes.cz vydala také společnost Unilever. „Šéf společnosti Unilever pro západní Evropu Jan Zijderveld má jasno v tom, že krize kontinentem lehce neprojde a je třeba počítat s tím, že Evropané zchudnou. Firma vyrábějící potraviny, ale například i prací prášky, proto nasazuje strategii, která se jí osvědčila v chudé Asii, a nabízí menší balení svých výrobků,“ cituje server z deníku Financial Times Deutschland.

Menší balení výrobků Unilever již zavedl ve Španělsku, Řecku, brzy je na řadě Velká Británie. „V Česku se menší balení výrobků firmy objevila už před časem. Malé sáčky tatarské omáčky Hellmann’s si mohou lidé kupovat v obchodech už zhruba dva roky a letos k nim přibylo malé balení zmrzliny Carte d’Or,“ uvádí iDnes.cz.

Nabídka menších balení výrobků Unileveru se má v České republice dále rozšiřovat, řekla serveru mluvčí Unileveru Martina Janebová.

widgety

Nestlé

značky např. Orion, Kit Kat, Nescafé, Nesquik (více www.nestle.cz)

Unilever

značky např. Algida, Knorr, Lipton, Perla, Rama, Helmann’s (více www.unilever.cz)

Použité zdroje:
iDnes.cz: Nestlé nasazuje do Česka levnější sladkosti. Evropa chudne

iDnes.cz:
Evropany zasáhne bída, Unilever nasazuje menší balení výrobků
Financial Times Deutschland: Unilever stellt sich auf neue Armut in Europa ein

Čtěte téma: Nejlevnější nákup: stojí nám to za to?

4 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 15. 10. 2012 20:26