Kupujete český granát? Možná je to jen sklo

Česká obchodní inspekce provedla během měsíců dubna až června roku 2010 kontroly zaměřené na prodej šperků obsahujících český granát.  Účelem kontrolních akcí bylo ověřit, zda ze strany prodávajících nedochází k užívání nekalých obchodních praktik tím, že deklarace kamenů použitých ve špercích jako „české granáty“ není pravdivá.

Česká obchodní inspekce provedla během měsíců dubna až června roku 2010 kontroly zaměřené na prodej šperků obsahujících český granát. 

Účelem kontrolních akcí bylo ověřit, zda ze strany prodávajících nedochází k užívání nekalých obchodních praktik tím, že deklarace kamenů použitých ve špercích jako „české granáty“ není pravdivá.

Celkem bylo provedeno 15 kontrol v provozovnách s tímto sortimentem. Součástí všech kontrol byl kontrolní nákup šperků, které byly prodávajícími deklarovány jako šperky s českým granátem. Tyto odebrané šperky byly předány k posouzení celně technické laboratoři GŘ Cel.

15 provedených kontrol bylo zjištěno, že ve 13 případech došlo k nabízení a prodeji šperků s různými kameny (skleněné imitace drahokamů, uměle vyrobené kubické oxidy zirkonia či granáty pyralmandinové řady) a nejednalo se tedy o český granát.

Žádný z těchto šperků neobsahoval granát chrompyrop tj. český granát, ve všech 13 případech bude s prodávajícími zahájeno správní řízení.

„Vzhledem k alarmujícím výsledkům budeme i nadále v podobných kontrolách v budoucnu pokračovat,“ uvedla RNDr. Jana Příhodová, ústřední ředitelka České obchodní inspekce.

Čtěte téma: Marketing lásky

Marketingoví pracovníci umí pěkně zabrnkat na strunu mužské ješitnosti. „Brilianty a safíry jen pro toho, kdo má peníze,“ psal o zásnubním prstenu Guth-Jarkovský. Jak je to dnes?