Koukám na televizi, píšu na Facebook ... a nadávám

Lupa.cz: V Americe mají konzumenti médií zajímavý zvyk – dívají se na televizi a přitom píší své komentáře na sociální sítě. A tento zvyk, jak je vidět na Facebooku či Twitteru, se začíná masivně šířit i u nás.  K televizi jako neinteraktivnímu médiu prostě potřebujeme něco dalšího, kde je možné komentovat a diskutovat. Nic lepšího než sociální sítě asi neexistuje.

Lupa.cz: V Americe mají konzumenti médií zajímavý zvyk – dívají se na televizi a přitom píší své komentáře na sociální sítě. A tento zvyk, jak je vidět na Facebooku či Twitteru, se začíná masivně šířit i u nás. 

počítač

K televizi jako neinteraktivnímu médiu prostě potřebujeme něco dalšího, kde je možné komentovat a diskutovat. Nic lepšího než sociální sítě asi neexistuje.

Podle údajů výzkumné společnosti Nielsen v Americe píše při sledování televize na sociální sítě či hledá na Internetu každý desátý divák.

Čtěte téma: Musí koukání na televizi bolet?

Jak by vás bavilo koukat půl dne do lampy? Asi dlouho ne, a přesto to většina z nás nepřímo dělá. A potom se po několika hodinách dívání na televizi nebo do monitoru hrozně divíme, co se to děje: očima projede ostrá bolest. 

Američané sledující významné kulturní a sportovní události v televizi velice často zároveň zapínají Internet. Oskary sledovalo v televizi 29 % americké populace, 13 % z diváků mělo zároveň zapnutý Internet. Počet „obojetníků“ meziročně roste, takže za pár let může bát sledování televize a Internetu zároveň většinovou kratochvílí. Které internetové stránky televizní diváci při sledování oblíbených pořadů využívají? Google, Facebook, Yahoo a AOL. I tento žebříček potvrzuje, že diváci hlavně hledají, tedy jsou potenciálně nespokojení s přísunem informací z televize a potřebují si spektrum přijímaných dat obohatit o ta z Internetu.

Pokud Američané vykazují takto vysoká čísla diváků konzumujících zároveň televizní a internetovou zábavu, jak by podobný výzkum dopadl u nás? Z českého reptajícího diváka se brzo může stát bytost sedící u televize a počítače zároveň a nadávající na Facebooku na program. Čtěte glosu Jana Handla Také se díváte na televizi a píšete na sociální sítě? na serveru Lupa.cz.

Ilustrační foto: agentura SXC