Proč školy špatně připravují studenty na podnikání?

Jen málo vyučujících na akademické půdě má tušení, co to podnikat je, natož, aby to někdy zkusili. Není se proto čemu divit, že tak málo absolventů vysokých škol začne podnikat, píše server Podnikatel.cz.  Statistiky uvádějí nelichotivá čísla o počtu studentů, kteří by se chtěli věnovat podnikání. V posledních ročnících vysokých škol je jich jen sedm procent a skutečně podnikat začnou pak jen čtyři procenta.

Jen málo vyučujících na akademické půdě má tušení, co to podnikat je, natož, aby to někdy zkusili. Není se proto čemu divit, že tak málo absolventů vysokých škol začne podnikat, píše server Podnikatel.cz. 

Statistiky uvádějí nelichotivá čísla o počtu studentů, kteří by se chtěli věnovat podnikání. V posledních ročnících vysokých škol je jich jen sedm procent a skutečně podnikat začnou pak jen čtyři procenta.

Jaké jsou příčiny tohoto stavu? Mezi přednášejícími na vysokých školách najdeme jen málo těch, kteří mají tušení, co to podnikat je, natož aby to někdy sami zkusili. Akademické prostředí až na výjimky rozhodně tvorbu nových nápadů a jejich komercializaci nepodporuje.

Druhou podstatnou příčinou je obecné pejorativní vnímání podnikání. Podnikatel možná už není kdosi v zemanovském fialovém saku a bílých ponožkách. Ale určitě většina z nich krade, podvádí na daních nebo klame své zákazníky. Kde jinde by proboha ty „peníze“ vzali?

Jak to vypadá jinde, v poněkud standardnějších ekonomikách? Více čtěte na serveru Podnikatel.cz.