Hlavní navigace

Farmářské trhy v obchoďáku?

25. 10. 2010

Sdílet

 Autor: Lenka Krbcová
GLOSA – Ano, i takové nelogické a zvláštní spojení může platit. Mám osobní zkušenost, stánky s domácí zeleninou mě ale v železobetonových budovách nákupních center neberou. A vás?

Autor: Lenka Krbcová

Nešťastnou náhodou jsem se vyskytl v nákupním centru, kde zrovna probíhala upravená verze farmářských trhů. V pasáži mezi obchody se značkovým oblečením a parfumerií bylo namačkáno několik stánků nabízejících tradiční farmářské zboží, tak jak ho známe z trhů pod širým nebem.

Hostesky rozdávaly letáčky a naháněly lidi ke stánkům, což byla první věc, která mi vadila. Druhou vadou na kráse indoor trhu bylo množství bezdomovců obléhajících ta místa, na kterých se dávalo zadarmo něco na ochutnání. Prostě nic moc prostředí na poznávání domácích produktů.

Přehled farmářských trhů na celý týden vždy v pondělí na Vitalia.cz.

Kouzlo je pryč

Vím, kšeft je kšeft, akce se třeba vyplatí trhovcům i provozovatelům. Ale jednoznačně ztrácí svoje kouzlo. Nejde ani tak o to, že trh není pod širým nebem (v zimě by to ani jinak nešlo), ale proč se akce musí konat zrovna na místě, kde je člověk připraven spíš na vybírání sportovního oblečení na lyže než na nákup čerstvé zeleniny na polévku? Stánky se sýry vedle obchodu s obuví mě osobně nemotivují k nákupu ani jednoho druhu zboží.

Trhy v nákupním středisku, vlastně promiňte, v obchodním centru, mohou možná otevřít oči zabedněncům, kteří o trzích ještě neslyšeli. Popularizace dobré věci přímo v chrámu konzumu, to zní dobře. Že se to nelíbí mně, ještě nic neznamená. Přiznávám, že jsem na trhu vydržel jenom pár minut, ale i za ten krátký čas jsem poznal rozdíly oproti standardnímu trhu například v Klánovicích. Nešlo jenom o to, že mi vnucovali letáky a že mezi návštěvníky byli spíš hladoví důchodci (nic proti nim). I prodejci se zdáli jiní, nebyli tak příjemní jako ti venku a své zboží prezentovali agresivněji. Jako by na ně dolehla atmosféra málo navštěvovaného obchodního centra, kde jde prodejcům o každou vydělanou korunu.

Mrkev na mramoru


Autor: Lenka Krbcová

Farmářské trhy by měly podle mého názoru mít něco společného s farmou a venkovem. Trhy v obchoďáku toho mají s mými romantickými představami o farmářských trzích pramálo společného, snad jenom produkty, které chci kupovat. Tedy doufám. Dřevěné stánky postavené na imitaci mramoru působí jako pěst na oko.

Na klasickém trhu se nestydím poklábosit s prodejci, v obchoďáku bys ti to ani nedokázal představit, asi se mi v mysli spustil blok. Mluvit o původu sýru u stánku v obchoďáku rovná se mluvit s prodavačkou oblečení, která tvrdí, že velikost, kterou jsem si vybral, mi stoprocentně nebude. Stačí jedno podezřelé slovo a tasím v sebeobraně nějakou pěknou slovní inzultaci. Ne, žádný strach, nenadával jsem trhovcům jenom proto, že chtěli vydělat nebo svoje výpěstky a výrobky představit jiné cílové skupině, než znají ze svých tradičních míst.

Farmářské trhy po celý rok: Holešovický farmářský trh

Farmářské trhy v Holešovické tržnici se budou konat až do Vánoc, v prosinci dokonce každou sobotu! Po krátké přestávce pak pokračují od 15. ledna.

O tom, že se mi na trhu v obchoďáku nelíbilo, svědčí hlavně to, že jsem se tam dlouho nezdržel, i když jsem měl čas. Kdyby v obchoďáku trh nebyl, asi bych tam zůstal déle. Což je docela paradox. Samozřejmě bych měl rád farmářské trhy celý rok. Bohužel v zimě toho farmáři nemají moc k prodeji, navíc je na venkovních místech mráz. Nezbude, než v zimě jezdit k těm farmářům, kteří mají co nabídnout (masné výrobky také potěší) nebo čekat do jara.

Farmářský trh v obchoďáku pro mě nemá žádnou přidanou hodnotu, to si raději zajdu do oddělení zeleniny, i když tam toho z farem moc mít nebudou. Mám rád atmosféru farmářského tržiště, a tu mi v hromadě betonu, skla a železa nikdo nenavodí. Bohužel.

Jak se líbí farmářské trhy v obchodním centru vám?

Najděte si FARMÁŘSKÝ TRH přímo vám na míru! 

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je kromě jiného internetový publicista, více informací najdete v jeho profilu na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).