Drtivá většina škol vyřazuje Romy. Jsou pro ně obtížní

Než by se učitelé trápili s malými Romy, raději je přesunou na speciální školu.Tak to vypadá v drtivé většině českých škol. Učitelé se často brání pracovat ve školách s problémovými dětmi, ať už jde o děti s postižením, nebo ty z romských rodin. Stále tak ve třídách platí dělení dětí na ty „zdravé a bílé“ a na „ty druhé“. Informuje o tom zpravodajský server Aktuálně.cz

Než by se učitelé trápili s malými Romy, raději je přesunou na speciální školu.Tak to vypadá v drtivé většině českých škol. Učitelé se často brání pracovat ve školách s problémovými dětmi, ať už jde o děti s postižením, nebo ty z romských rodin. Stále tak ve třídách platí dělení dětí na ty „zdravé a bílé“ a na „ty druhé“. Informuje o tom zpravodajský server Aktuálně.cz

Vyplývá to z obrovského průzkumu organizací GAC a Člověk v tísni. Průzkum Člověka v tísni se opírá o více než pět set hodin rozhovorů na 104 školách v osmi krajích Česka. Zaměřuje se na oblasti, kde žijí velké skupiny Romů. Člověk v tísni se ptal dětí, rodičů, učitelů škol i výchovných pracovníků. „Školy, potažmo jejich učitelé, se stále nestaví k dětem s určitým znevýhodněním stejně,“ říká Zdeněk Svoboda z Člověka v tísni.