Dovolená v Česku – to prý letí

Význam domácího cestovního ruchu roste i přes ekonomickou krizi, tvrdí organizátoři nové kampaně. Agentura CzechTourism představila zatím největší kampaň na podporu domácího cestovního ruchu. Kampaň s názvem „Dovolená v Česku – to letí!“ podpořil rovněž ministr pro místní rozvoj Rostislav Vondruška.

Význam domácího cestovního ruchu roste i přes ekonomickou krizi, tvrdí organizátoři nové kampaně.

Agentura CzechTourism představila zatím největší kampaň na podporu domácího cestovního ruchu. Kampaň s názvem „Dovolená v Česku – to letí!“ podpořil rovněž ministr pro místní rozvoj Rostislav Vondruška.

Ministerstvo uvádí, že podle průzkumů téměř 60 % Čechů plánuje dovolenou v tuzemsku. Cílem kampaně je představit atraktivní možnosti trávení voleného času v ČR. V loňském roce podnikli Češi o deset procent méně zahraničních cest, naopak výjezdů po tuzemsku přibylo o pětinu. „Očekáváme, že letos bude tento růst pokračovat o dalších deset procent,“ řekl Vondruška.

Čtěte téma: Léčebné lázně – drahá dovolená nebo dobrá investice?

V ČR se nachází na pět desítek lázní. Jezdí do nich jak pacienti na doporučení lékaře, tak i lidé, kteří se rozhodli trávit v lázních svoji dovolenou. Jak na to?

Domácí turisté by měli pomoci nahradit nižší zájem cizinců o Českou republiku. „Myslím, že v určitých lokalitách ano, například na Krumlovsku nebo v jižních Čechách, určitě domácí turistika může nahradit propad zahraniční turistiky. Jiná věc je Praha a Karlovy Vary, kde česká turistika určitě nemůže nahradit plně ten výpadek turistiky zahraniční,“ uvedl mluvčí Asociace cestovních kanceláří Jan Papež pro ČT24.

K realizaci kampaně pomohly evropské dotace z Integrovaného operačního programu. Téměř sedmdesát milionů korun má být použito na mediální kampaň, přestavbu portálu Kudy z nudy, vytvoření studijních materiálů pro výuku cestovního ruchu na školách či zavedení systému sledování návštěvnosti turistických informačních center.

Portál Kudy z nudy umožnil provozovatelům  podílet se aktivně na průzkumu spokojenosti s domácím cestovním ruchem. Tři čtvrtiny z nich očekávají právě od tuzemských cestovatelů největší zájem o jejich nabídku.

Zdroj: Ministerstvo pro místní rozvoj ČR