Dovolená pro ty, co se nachytají

Měšec.cz: Dostali jste mail s gratulací, kde se vám oznamuje, že jste byli vytipováni ze skupiny uživatelů internetu a byla vám přiznána dotace na 3 dny ubytování v hotelu podle vašeho výběru? E-mail se tváří jako dotace Evropské komise, ale nenechte se zmást. Jde o obyčejnou reklamu na koupi dovolené. Pokud o ni projevíte zájem, čekají vás mnohá překvapení. Objednáte-li si přístupový kód „dovolené zdarma“, za jeho doručení zaplatíte. Další překvapení vás čeká na místě dovolené. Pro střediska…

Měšec.cz: Dostali jste mail s gratulací, kde se vám oznamuje, že jste byli vytipováni ze skupiny uživatelů internetu a byla vám přiznána dotace na 3 dny ubytování v hotelu podle vašeho výběru?

E-mail se tváří jako dotace Evropské komise, ale nenechte se zmást. Jde o obyčejnou reklamu na koupi dovolené. Pokud o ni projevíte zájem, čekají vás mnohá překvapení. Objednáte-li si přístupový kód „dovolené zdarma“, za jeho doručení zaplatíte. Další překvapení vás čeká na místě dovolené. Pro střediska nabízející bezplatné noclehy je to povinná stravovací sazba, pro střediska nabízející zlevněný pobyt se stravou pak denní sazby. Kolik budete platit, se však předem nedozvíte.

Tato finta se průběžně opakuje a server Měšec.cz zjistil, jak to vlastně všechno začalo. Někteří uživatelé internetu přibližně před měsícem do svých e-mailových schránek dostali na první pohled zcela nevinný dotazník týkající se cestování: jak často jezdíte na dovolenou, jakému typu trávení volného času dáváte přednost, které země jste si oblíbili, kam se chystáte letos atd. Nic osobního, pouze věk a pohlaví. Proč bych nepomohl průzkumu cestovního ruchu, řekl si mnohý z nás a dotazník vyplnil. Kdo by taky tušil, že tím bude polapen do sítě chytrolínů?


Lidé význam odpočinku podceňují. Přeceňují svoje síly nebo si myslí, že jsou v práci nepostradatelní. Nebo se bojí vzít si delší dovolenou, aby o své místo nepřišli…

Jiní majitelé e- mailových schránek naopak dostali přímo oznámení o výhře. Jak to? Je to snadné, přišlo jako „obchodní sdělení“ na základě preferencí uživatele e-mailové schránky, které si kdysi sám nastavil a souhlasil se zasíláním obchodních sdělení. Zadavatel e-mailové reklamy (v tomto případě „výhry“) si službu zaplatil např. u Seznam.cz nebo Centrum.cz. a výsledek už známe.

Podrobnosti najdete v článku Gratulujeme, vyhráli jste! aneb dovolená pro ty, co se nachytají na serveru Měšec.cz.