Co s nepovedeným nákupem?

Zboží zakoupené na internetu musí prodejce bez sankcí přijmout do 14 dnů. Kamenné obchody si určují podmínky samy. Co po vás mohou chtít? Pokud nejste spokojeni se zbožím, které jste koupili v kamenném obchodě, pak se o zákon neopřete. Koupili jste totiž věc, kterou jste si mohli prohlédnout, případně i vyzkoušet. Většina prodejců ale vychází zákazníkům vstříc a nějakou formu vrácení zajistí. „Protože prodávající jednají nad rámec svých povinností, mohou si pro vracení či výměnu stanovit…

Zboží zakoupené na internetu musí prodejce bez sankcí přijmout do 14 dnů. Kamenné obchody si určují podmínky samy. Co po vás mohou chtít?

Pokud nejste spokojeni se zbožím, které jste koupili v kamenném obchodě, pak se o zákon neopřete. Koupili jste totiž věc, kterou jste si mohli prohlédnout, případně i vyzkoušet. Většina prodejců ale vychází zákazníkům vstříc a nějakou formu vrácení zajistí. Protože prodávající jednají nad rámec svých povinností, mohou si pro vracení či výměnu stanovit vlastní podmínky, které je nutné respektovat. Může to být přítomnost originálního obalu, nebo krabice, nejčastěji to ale bývá lhůta, do kdy jsou obchodníci k tomuto vstřícnému kroku ochotni, řekl pro server Měšec.cz tiskový mluvčí Sdružení obrany spotřebitelů Jan Mišurec.

Jiné je to, pokud nakupujete na internetu, z katalogu či přes teleshop. V takovém případě vám z občanského zákoníku vzniká automatický nárok na vrácení zboží.Ze zákona lze takovéto zboží vrátit do 14 dnů od jeho obdržení, a to i bez udání důvodu, doplňuje Mišurec.

Přečtěte si celý článek Co dělat s nepovedeným nákupem? na serveru Měšec.cz.