Co nakupujeme online?

Společnost Nielsen přinesla zajímavou studii o online nakupování na celém světě. Dnes o ní informuje server Lupa.cz. I když je pěkné osahat a ozkoušet si zboží obchodě, stále více lidí se nebojí nakupovat na Internetu oblečení nebo boty. Na prvním místě žebříčku nejčastěji nakupovaného zboží či služeb online jsou stále knihy. Dobře se daří i letenkám.

Společnost Nielsen přinesla zajímavou studii o online nakupování na celém světě. Dnes o ní informuje server Lupa.cz.

I když je pěkné osahat a ozkoušet si zboží obchodě, stále více lidí se nebojí nakupovat na Internetu oblečení nebo boty. Na prvním místě žebříčku nejčastěji nakupovaného zboží či služeb online jsou stále knihy. Dobře se daří i letenkám.

Nielseni provedli v březnu letošního roku výzkum mezi sedmadvaceti tisíci lidmi z pětapadesáti zemí, cílem bylo zjistit, jak zákazníci nakupují online, co je ovlivňuje, jaké mají návyky a co vůbec kupují.

V roce 2009, když proběhl předposlední podobný průzkum, byly na žebříčku nejoblíbenějšího zboží nakupovaného online také knihy. Tehdy si je v posledních šesti měsících koupilo na Internetu 46 % účastníků výzkumu.

Na začátku roku 2010 toto číslo trochu kleslo, stejně jsou ale knihy pořád s dostatečným náskokem na prvním místě, v příštích šesti měsících je plánuje koupit 44 % lidí. V závěsu je oblečení a boty (36 %), letenky (32 %), elektronika (27 %) a ubytování (26 %).

Celý článek najdete na serveru Lupa.cz: Globální trendy v online nakupování