Češi rádi nakupují v obchodních centrech

Čechům v průměru zabere návštěva nákupního centra 110 minut. Zatímco ženy v něm nakupují 118 minut, tak muži jsou s nákupy hotovi rychleji a nákupní centrum opouštějí v průměru po 101 minutách. Cesta do obchodního centra trvá v průměru půl hodiny. Přitom tři čtvrtiny návštěvníků se za nákupy vydává autem. Uvedla to agentura ČTK.

Čechům v průměru zabere návštěva nákupního centra 110 minut. Zatímco ženy v něm nakupují 118 minut, tak muži jsou s nákupy hotovi rychleji a nákupní centrum opouštějí v průměru po 101 minutách. Cesta do obchodního centra trvá v průměru půl hodiny. Přitom tři čtvrtiny návštěvníků se za nákupy vydává autem. Uvedla to agentura ČTK.

Nejnavštěvovanějším nákupním centrem v Česku je obchodní komplex Nový Smíchov v Praze. Mezi mimopražskými nákupními centry vede brněnská Galerie Vaňkovka.

V ČR bylo loni podle údajů společnosti Incoma Research otevřeno rekordních 20 nákupních center a menších obchodních komplexů. Celkový počet nákupních center tak vzrostl na 290. V následu­jících letech rozmach nákupních center podle odborníků zpomalí hospodářská krize. Developeři totiž mají horší přístup k bankovním úvěrům, a proto některé plánované projekty pravděpodobně neuvedou v život.

Přitom některá nákupní centra v Praze se už nyní potýkají s nízkou návštěvností. Stojí za tím rostoucí konkurence, špatné umístění a skladba obchodů. Samotným obchodníkům se však nízká návštěvnost nelíbí a žalují provozovatele nákupních center, po kterých požadují snížení nájemného. Rozhodčí soud při Hospodářské komoře podobných sporů řeší několik desítek.