Ani hypermarkety, ani malé obchody, Čechy lákají e-shopy

Podnikatel.cz: Maloobchodníkům se vloni nedařilo, na rozdíl od e-shopů. Ty si naopak výrazně polepšily, na což dojely hypermarkety. Čechům se zřejmě zmatečné pobíhání po prostoru o velikosti fotbalových hřišť už zajídá.  Čeští maloobchodníci budou muset hledat nové cesty k zákazníkovi. Krize nutí Čechy šetřit a to se projevuje v tržbách maloobchodníků. Čísla mluví jasně. Za rok 2009 zaznamenali obchodníci propad o 4,3 procenta. Potýkají se s tím, že Češi prostě nenakupují. Jednak nemají z čeho…

Podnikatel.cz: Maloobchodníkům se vloni nedařilo, na rozdíl od e-shopů. Ty si naopak výrazně polepšily, na což dojely hypermarkety. Čechům se zřejmě zmatečné pobíhání po prostoru o velikosti fotbalových hřišť už zajídá. 

nákup

Čeští maloobchodníci budou muset hledat nové cesty k zákazníkovi. Krize nutí Čechy šetřit a to se projevuje v tržbách maloobchodníků. Čísla mluví jasně. Za rok 2009 zaznamenali obchodníci propad o 4,3 procenta. Potýkají se s tím, že Češi prostě nenakupují. Jednak nemají z čeho a také očekávají, že když už nakupují, tak za dobrou cenu.

Už dávno nejsou zárukou dobré ceny hypermarkety, nově je v plné míře nahradily e-shopy. K porovnání nám opět poslouží aktuální data, podle kterých e-shopy vloni přidaly na svých tržbách oproti předchozímu období 21 procent a hypermarkety jen pouhá 4 procenta. Je to prosté. Je jednodušší objednat si po internetu a pro zboží, které je výrazně levnější než v kamenných obchodech, si dojet přímo na sklad, kde už je připraveno k vyzvednutí.

Ostatně hypermarkety už nejsou to, co bývaly. Ceny rozhodně nejsou ty nejnižší, navíc hledat jeden kus zboží na ploše srovnatelné s fotbalovým hřištěm také není zrovna žádný med. Nové refity, tedy předělání prodejní plochy do modernějšího hábitu, jsou sice možná dobrým marketingovým tahem, ale zákazníka to leda ještě více pobouří, protože zboží, které bylo v přesně vymezeném regálu, musí hledat nanovo. Připomeňme, že touto změnou prošly prakticky všechny velké hypermarkety a příliš si s tím nepomohly. Nabízet nejnižší cenu pozornost určitě přiláká, ale Češi vyžadují už také kvalitu a komfort. I když budou mít hluboko do kapsy, vždy budou hledat lepší cesty, jak se ke svému nákupu dostat. A to jim právě e-shopy nabízejí.

Více v článku Michaela Hovorky HYPERMARKETŮM PŘÍLIŠ NEPOMOHLY V TRŽBÁCH ANI VÁNOCE, DOBŘE JIM TAK na serveru Podnikatel.cz.